ZF IT Generation

ZF IT Generation. Arthur Rădulescu, cofondator şi CEO MerchantPro – platformă de e-commerce: Am crescut veniturile cu peste 20% în 2023 şi mizăm pe o creştere similară şi anul acesta. Continuăm investiţiile în dezvoltarea platformei şi în integrarea AI-ului

9 feb 2024 Autor: Ioana Nita

♦ Compania va investi anul acesta circa 500.000 de euro în dezvoltarea de noi aplicaţii, consolidarea platformei şi deschiderea unor direcţii noi de business, conexe platformei MerchantPro ♦ Echipa MerchantPro a automatizat deja o serie de procese în platformă cu ajutorul celor mai noi tehnologii şi continuă să integreze inteligenţa artificială în tot mai multe funcţionalităţi anul acesta.

MerchantPro, platforma de e-commerce dezvoltată de compania lo­cală Shopmania Net, a generat anul trecut venituri de 1,7 mil. euro, în creştere cu peste 20% faţă de 2022, în condiţiile în care compania şi-a orien­tat strategia de business prepon­de­rent către magazine online de di­men­siune medie şi mare. Pentru anul curent, compania mizează pe o creş­tere similară a veniturilor de circa 20-25%.

„Pot să spun că pentru noi 2023 a fost un an bun în care am avut o creş­tere de venituri pe zona Merchant Pro de 20-25%. Ne-am apropiat de o cifră de 1,7 milioane de euro, practic în linie cu ce anticipam. Anul trecut am văzut rezultatele efortului din anii precedenţi. Iar pentru anul 2024 ne aşteptăm la o creştere similară de 20-25%, în condiţiile în care piaţa nu ia o întorsătură bruscă într-o direcţie sau altă, adică în condiţii normale de funcţionare. Pentru comercianţi credem că anul 2024 va fi un an mai bun decât anul 2023. Noi am anticipat o creştere pentru anul acesta chiar de 10% sau mai mult a pieţei locale de e-commerce, care este estimată să ajungă la circa 8 miliarde de euro“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Arthur Rădulescu, cofondator şi CEO al MerchantPro, platformă folosită în prezent de circa 2.000 de magazine online. El a explicat că în urmă cu circa un an şi jumătate compania a început să se îndrepte mai mult către jucători medii şi mari din retailul online.

„Fără a ignora în totalitate segmentul jucătorilor mici, ne-am dorit şi ne dorim în continuare să atragem comercianţi mai mari, motivul principal fiind faptul că platforma este capabilă să-i susţină. Din punctul nostru de vedere, este poate singura platformă de tip SaaS capabilă din punct de vedere al flexibilităţii să susţină nişte comercianţi mai mari. Şi acesta este motivul pentru care, în perioada următoare, ne vom concentra pe acest segment.“

O tendinţă actuală de pe piaţa de comerţ online este creşterea ratei de adopţie a platformelor de e-commerce de tip SaaS în detrimentrul soluţiilor de tip open-source.

„În cursul anului 2023 am observat o scădere de aproximativ 20-25% a numărului de magazine de pe platformele de tip open-source, cu trecerea lor treptată către platformele de tip SaaS, care din punctul meu de vedere vin cu multe avantaje. Această schimbare vine odată cu maturizarea pieţei. Dacă ne uităm la pieţele puţin mai mature decât noi din Europa, cum ar fi Polonia, Cehia sau Ungaria, nu vorbesc de pieţele dezvoltate, o să constatăm că raportul SaaS versus open-source este complet diferit faţă de cel de la noi. La noi se schimbă treptat şi probabil peste 3-4-5 ani vom vedea un raport similar celor din pieţele mai dezvoltate, inclusiv în România“, a precizat fondatorul şi CEO-ul MerchantPro.

Shopmania Net a investit circa un milion de euro în ultimii doi ani pentru actualizarea platformei, atât la nivel de front-end, cât şi la nivel de back-end.

„Upgrade-ul pe partea de front-end l-am facut de ceva timp, în 2022 am inceput şi îl continuăm în perioada următoare. Pe partea de back-end, upgrade-ul a fost făcut pe finalul anului trecut, iar trecerea magazinelor pe noul back-end este făcut în mod treptat, fără a le afecta în niciun fel activităţile. Comercianţii pot să folosească în paralel ambele back-end-uri”, a punctat Arthur Rădulescu, adăugând că pentru o platformă de tip SaaS dezvoltarea este continuă.

Ca atare, compania va continua investiţiile în dezvoltare şi anul acesta, bugetul alocat fiind de circa 500.000 de euro, sumă ce va merge în dezvoltarea de noi aplicaţii, consolidarea platformei şi deschiderea unor direcţii noi de business, conexe platformei MerchantPro.

„Atenţia noastră în perioada următoare se va îndrepta către mai multe direcţii. Ne uităm la dezvoltarea unor aplicaţii pe zona de marketing şi remarketing. Venim în următoarele câteva săptămâni cu un modul nou de <<search>>, mult mai complex, care are şi o componentă de AI. Venim cu un sistem de <<analytics>> care permite la nivel de shop colectarea unor informaţii despre vizitatori, asta fără a încerca să fim un înlocuitor pentru Google Analytics. Şi ne uităm tot mai mult pe partea de integrare cu AI”, a menţionat el, punctând faptul că în platforma MerchantPro este deja integrată tehnologia inteligenţei artificiale în diferite funcţionalităţi.

„În cursul anului trecut am avut integrări cu diverse recomandări bazate pe AI, iar în cursul acestui an probabil vom lucra destul de mult pe partea de generare de conţinut cu AI. Am avut integrări pe partea de traducere automată. Avem în noul dashboard o integrare care permite generarea de conţinut folosind prompturi AI”, a precizat Rădulescu.

„De asemenea, anul acesta ne uităm la deschiderea unor noi canale de vânzare pe partea de marketplace-uri în plus faţă de tradiţionalul eMAG. Şi nu în ultimul rând, 2024 este un an în care ne vom concentra mai mult pe partea de mobile apps şi le vom permite magazinelor să îşi lanseze propriile aplicaţii mobile. Vom veni atât cu integrarea prin API, cât şi cu un furnizor de soluţii care să le permită să îşi personalizeze într-un grad destul de avansat aplicaţia mobilă”, a completat el.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR