ZF IT Generation

ZF IT Generation. Bogdan Nicoară, cofondator şi CEO al Bright Spaces – soluţii de digitalizare pentru sectorul imobiliar: Suntem în plin proces de a închide o rundă de 2,2 mil. euro şi ne facem deja planurile pentru runda viitoare de serie A. Anul acesta vrem să creştem veniturile de 2 ori şi să ajungem la pragul de rentabilitate

2 apr 2024 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul analizează în prezent şi oportunitatea de a intra pe verticala de retail cu un produs dedicat spaţiilor comerciale Bright Spaces are în prezent un portofoliu de aproape 30 de clienţi plătitori din şase ţări.

Start-up-ul local Bright Spaces, care a dezvoltat o platformă tehnologică pentru vizualizarea 3D a spaţiilor dedicată industriei imo­biliare, se află în prezent în plin proces de a finaliza o rundă de finanţare de tip bridge în valoare totală de 2,2 milioane de euro care va ajuta echipa să îşi îndeplinească obiectivele pentru a putea ridica în 2025 o rundă de serie A. Pentru anul acesta, start-up-ul proptech şi-a propus să îşi tripleze veniturile, iar până la demararea rundei de serie A să fie prezent în 12 ţări cu proiecte pilot. În prezent, Bright Spaces are aproape 30 de clienţi plătitori din şase ţări – Olanda, Marea Britanie, Finlanda, Ungaria, Polonia şi România.

„Suntem la finalul celei de-a treia runde, mai avem nevoie de 10% din suma totală. Ne-am lăsat libertatea să ne concentrăm foarte mult pe business şi să nu facem runda constrânşi de timp, dat fiind şi mediul în care ne aflăm acum, adică s-au ridicat mult mai greu bani în 2023, iar noi am decis să mergem pe aceeaşi reţetă pe care am mers şi în primele două runde şi anume rundă mixtă în care avem şi investori instituţionali şi business angels şi angel groups şi family office şi corporate VCs - pentru prima dată a intrat în acţionariatul nostru un corporate VC“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Bogdan Nicoară, cofondator şi CEO al Bright Spaces.

De la înfiinţarea sa în 2019, start-up-ul a atras până în prezent în alte două runde de finanţare aproape 1,7 milioane de euro.

Printre investitorii care participă la runda actuală de finanţare a Bright Spaces se numără fondul Clearance Capital din Marea Britanie, grupurile de business angels din România Growceanu şi Bravva Angels, plus o serie de business angels cunoscuţi pe plan local precum Marius Istrate şi Sergiu Neguţ.

„Clearance Capital este un nou investitor din Marea Britanie, pe lângă PiLabs. Ei sunt un fond de investiţii în real estate care şi-au creat un braţ de venture capital. Ne-am bucurat să-i avem alături pentru că au o expunere regională foarte puternică şi investorii strategici devin, cred eu, foarte importanţi, în special pentru industria de proptech, urban tech, climate tech, tot ce are legătură cu «the built world». Chiar ai nevoie de aceea experienţă şi know-how pe care cu greu le-ai putea internaliza. Deci sunt oameni foarte experimentaţi şi pe care nu ţi i-ai putea poate permite în fazele «early stage», dar care te pot ajuta din perspectiva de investitor“, a punctat el, adăugând că suma obţinută în runda brigde va fi împărţită între zona de produs şi cea de dezvoltare a businessului.

„Circa jumătate din sumă se duce în zona de product, jumătate se duce în zona de dezvoltare de business, însă în zona de product investim din ce în ce mai mult şi în automatizări. De un an şi jumătate lucrăm mult la automatizări interne care ne ajută pe noi, deci nu vindem efectiv aceste tehnologii, dar ne ajută pe noi să luăm clienţii în platformă mult mai rapid.“

Bright Spaces a lansat până în prezent trei produse dedicate segmentelor de birouri, rezidenţial, iar recent şi pentru zona industrială.

„Noi am început cu verticala de office, iar apoi am lansat şi produsul de rezidenţial şi pe urmă am lansat şi produsul de industrial şi apoi ne-am dus chiar pe aceeaşi verticală, pe diferite produse, în diferite puncte ale procesului. De exemplu, la office, unde avem şi cele mai mature produse, avem produsul de end-to-end leasing - o broşură digitală completă cu toate informaţiile despre un asset, despre o clădire, unde o prezentăm pe aceasta într-un mediu virtual 3D, chiar dacă ea nu este încă construită, arătăm disponibilitatea spaţiilor şi din acea platformă orice potenţial client sau agent al unui client poate să ceară ofertă către dezvoltator sau asset manager. Dar am mai creat şi 3D space planning, produsul nostru care vine mult mai aproape de finalizarea tranzacţiei atunci când un potenţial chiriaş are un «shortlist» de 3 clădiri şi este interesat să înţeleagă efectiv cum va intra echipa acolo. Adică au trecut de, poate, diligence-ul financiar, de locaţie, dar acum este întrebarea «efectiv cum va încăpea echipa mea în acel spaţiu»“, a explicat Nicoară, menţionând că odată cu pandemie au apărut o serie de schimbări în ceea ce priveşte procesul de alegere şi îmbunătăţirea a spaţiilor de birouri.

„Ce s-a schimbat foarte mult şi oportunitatea pentru noi de a lansa acest produs este faptul că end-user-ul, deci angajatul acelor companii care devin chiriaşi ai căldirilor de birouri, sunt mult mai implicaţi în procesul decizional decât înainte. Înainte era doar top management-ul cu oamenii de real estate şi procurement care luau decizia. Acum aceşti oameni trebuie să aducă echipele de HR, head of departments, dar chiar şi utilizatorii în decizia de a schimba sau de a a face un upgrade unui birou, pentru că «hybrid work» sau «work from home» pune o presiune foarte mare şi oamenii vor să aibă un cuvânt de spus în ceea ce priveşte viitorul birou.“

În prezent, Bright Spaces are aproape 30 de clienţi plătitori din şase ţări – Olanda, Marea Britanie, Finlanda, Ungaria, Polonia şi România. Printre aceştia se numără jucători mari precum Skansa, One United Properties, CA IMMO, Intero Property Developmen şi Eli Parks.

Anul trecut, start-up-ul a reuşit să îşi dubleze veniturile, iar pentru 2024 şi-a propus să le tripleze şi să ajungă chiar şi la pragul de rentabilitate.

„Sunt şanse foarte mari să ajungem la «break-even» chiar de anul acesta. Aceasta este de fapt şi ţinta noastră. Evident că punctul de «break-even» pentru un start-up trebuie să fie un «moving objective», în sensul că nu trebuie neapărat să-l atingi, ci trebuie să îţi diminuezi «burn-ul» atât de mult încât orice investiţie suplimentară ai face să-ţi poată aduce creştere cât mai mare, nu neapărat să atingi profitabilitatea - nu acesta este scopul unui start-up tech per se, dar e bine să ai mijloacele sau manetele necesare şi să ştii că poţi ajunge acolo în 1-2 trimestre.“

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR