ZF IT Generation

ZF IT Generation. Bogdan Nicoară, cofondator şi CEO al Bright Spaces – soluţii de digitalizare în imobiliare: Creştem businessul de patru ori anul acesta şi ne pregătim pentru runda de serie A în 2023

28 oct 2022 Autor: Ioana Nita

♦ Start-up-ul are în prezent 15 clienţi activi din România, Ungaria şi Marea Britanie ♦ Printre aceştia se numără Skanska, One United Properties, CA Immo, Brickfield Business Center şi Intero Property Development.

Start-up-ul local Bright Spaces, care a dezvoltat o platformă digitală de leasing şi management al spaţiilor de birouri şi rezidenţiale, a reuşit să îşi crească businessul de patru ori anul acesta şi mizează pe acelaşi ritm de creştere şi în 2023, astfel încât să poată începe discuţiile pentru o rundă de finanţare de serie A. Înfiinţat în urmă cu trei ani, start-up-ul a atras până în prezent investiţii totale în valoare de aproape 1,7 milioane euro atât de pe plan local, cât şi din străinătate.

„De anul trecut până la finalul anului acesta o să avem o creştere de business de patru ori, iar pentru anul viitor avem o proiecţie similară - între 3,5 şi 4x, lucru care strict din perspectivă de volum, de creştere, ne va permite să începem discuţii pentru runda de serie A. Dacă va exista între timp oportunitatea de a ridica o pre-rundă, să spunem aşa, un lucru care se întâmplă de multe ori şi poate ajuta, cu siguranţă o să facem şi acest lucru pentru a grăbi scalarea, pentru a accelera“, a spus Bogdan Nicoară, cofondator şi CEO al Bright Spaces, în cadrul emisiunii ZF IT Generation. El a adăugat că echipa se axează pe atingerea anumitor rezultate astfel încât să atragă interesul fondurilor de investiţii mari din SUA sau Asia care să ajute start-up-ul să se extindă pe pieţele respective.

„Deci până atunci suntem extrem de concentraţi pe dezvoltarea businessului din perspectiva vânzărilor - să mărim numărul de pieţe, să mărim numărul de clienţi şi să încercăm să avem o relaţie din ce în ce mai strânsă cu clienţii noştri şi să implementăm Bright Spaces pe cât mai multe clădiri din portofoliu. Totodată vrem să avem un produs competitiv – investim în funcţionalităţi care să ne degreveze pe noi de un anumit tip de efort, dar şi să aducă în piaţă nişte noutăţi poate chiar la nivel global.“

„Şi nu în ultimul rând, suntem extrem de conştienţi deja, şi mă bucur că am ajuns în punctul ăsta, că trebuie să aducem oameni nu doar în zona de tehnologie, ci şi din domeniu, deci oameni din imobiliare sau proptech cu experienţa internaţională. Şi am început să facem acest lucru şi se văd rezultatele astfel că vom continua în direcţia asta - să creăm o echipă de top cu o expunere la nivel internaţional.“

Bright Spaces le oferă dezvoltatorilor imobiliari, dar şi agenţiilor imobiliare o platformă prin care clădirile prind viaţă în mediul digital, putând fi astfel prezentate în detaliu online în format 3D, astfel încât viitorii chiriaşi ai spaţiilor de birouri sau cumpărătorii unei locuinţe să poată vedea în amănunt o proprietate. Platforma Bright Spaces se adresează în prezent atât dezvoltatorilor imobiliari şi agenţiilor imobiliare din segmentul office, cât şi din cel rezidenţial.

“Noi venim cu o soluţie, spunem noi relativ simplu de înţeles, în care digitalizăm clădirile, proiectele dezvoltatorilor, în special acum ne referim la clădiri de birouri clasa A şi ansambluri rezidenţiale. Creăm această replică digitală a lor 3D pe care mapăm toate informaţiile necesare într-un proces comercial. Deci, dacă vorbim de spaţiile de birouri, punem informaţii despre locaţie, despre specificaţiile tehnice ale clădirii, despre toate caracteristicile acelei clădiri sau ale zonei, care ar face un potenţial chiriaş să aleagă un spaţiu de birouri în acea clădire, şi toate acestea într-un mediu interactiv 3D virtual, astfel încât tu să poţi să vezi exteriorul clădirii, etajul pe care vei putea avea biroul, dar şi interiorul potenţialului tau birou cu diferite variante de amenajare. Asemănător, am creat şi platforma pentru rezidenţial, unde mapăm toate informaţiile pentru cumpărarea unui apartament de data asta”, a explicat Bogdan Nicoară. Practic, dezvoltatorii imobilairi pot integra în site-urile lor web prezentarea 3D a clădirilor lor cu toate caracteristice acestora, până la cel mai mic detaliu.

“Dezvoltatorii în general au site corporate în care îşi prezintă compania şi toate proprietăţile într-un mod foarte succint, iar noi intrăm cu un website de prezentare al clădirii mult mai detaliat, cum spuneam cu toate caracteristicile, incluzând această replică digitală a clădirii astfel încât oricine din oricare parte a lumii pe orice tip de dispozitiv - laptop, tabletă, smartphone sau desktop, poate vedea informaţiile oricând. Reuşim să democratizăm accesul la informaţii care în trecut erau fie împrăştiate în diferite medii – găseai videourile într-o parte, specificaţiile tehnice în altă parte şi aşa mai departe, fie erau ţinute în anumite medii de stocare la care aveai acces destul de limitat. Acum este însă foarte uşor de accesat printr-un website la fel cum ai accesa un website normal al unei clădiri. Credem că potenţialii chiriaşi vin astfel mult mai pregătiţi în momentul în care au discuţiile faţă în faţă cu dezvoltatorii”, a completat cofondatorul şi CEO-ul Bright Spaces.

Start-up-ul are în prezent 15 clienţi activi din România, Ungaria şi Marea Britanie, printre care se numără jucători mari din industria de profil, precum Skanska, One United Properties, CA Immo, Brickfield Business Center şi Intero Property Development.

“Încă sunt majoritari clienţii din România şi spun încă pentru că observăm o creştere mai rapidă în ultima perioadă în pipeline-ul nostru de cereri din afara României. Culmea, iniţial noi credeam că vor fi preponderent clienţi din vestul Europei şi sunt, dar mai mulţi sunt cei din centrul şi estul Europei sau din afara Europei. Şi sperăm să putem anunţa destul de curând proiecte şi din alte ţări”, a subliniat el.

Anul trecut, Bright Spaces a avut o cifră de afaceri de aproape 600.000 lei, de şase ori mai mare faţă de 2020, al doilea an de existenţă al start-up-ului şi primul an cu venituri, conform datelor publice de pe site-ul Ministerului de Finanţe.

Compania Bright Spaces SRL este deţinută în proporţie de 60% de Bogdan Nicoară (51%) şi Andrei Constantin (9%), restul participaţiilor fiind împărţite între fondurile de investiţii care au finanţat până acum proiectul – Sparking Capital (13%), Axeleo Poptec (8%), Bright Mavers SPV 1 SRL (7%), PI Labs III LP (5%), Grow Vehicle 001 SRL (4%), Property Technology SRL (2%) şi Cagils Invest SRL (2%).

“Noi am ridicat două runde de finanţare până acum - 185.000 de euro în octombrie 2019 şi anul trecut în iulie am anunţat a doua rundă de finanţare, o rundă seed de 1,5 milioane euro. Suntem un start-up <<venture-backed>> şi este normal ca între un an şi doi ani să ridicăm o nouă rundă de finanţare cu care să scalăm.”

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR