ZF IT Generation

ZF IT Generation. Bogdan Preduşcă, CEO şi cofondator Hyperhuman, care vrea să revoluţioneze industria de fitness folosindu-se de tehnologie, ţinteşte o nouă finanţare la finele anului

12 ian 2021 Autor: Alexandra Cepăreanu

Compania a atras deja suma de 500.000 euro în prima sa rundă de finanţare, la care au participat trei fonduri de investiţii - Early Game Ventures (EGV), Sparking Capital şi Simple Capital.

Start-up-ul Hyperhuman, care îşi propune să construiască o platformă bazată pe inte­ligenţa artificială (artificial intelligence - AI), care rede­fineşte modul în care conţinutul digital de fitness este produs, personalizat şi monetizat, va lansa varianta publică a aplicaţiei în primavara anului 2021 şi are în plan să atragă o nouă rundă de finanţare.

„Vrem să fim la final de an un proiect sustenabil, un jucător impor­tant pe piaţa de fitness şi să atragem o nouă rundă de fi­nanţare“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Bogdan Pre­duşcă, CEO şi cofondator al startup-ului Hyperhuman. El a ocupat funcţia de product leader în cadrul Fitbit, având o experienţă de peste 17 ani în domeniul IT.

Startup-ul a încheiat recent o rundă de finanţare în valoare de 500.000 de euro, la care au participat trei fonduri de investiţii Early Game Ventures (EGV), Sparking Capital şi Simple Capital, vehiculul creat de Andrei Pitiş, unul dintre cei mai cunoscuţi antreprenori şi investitori în IT din România.

Finanţarea va sprijini crearea şi extinderea tehnologiei AI, care va sta la baza produsului, lansarea acestuia pe piaţă şi atingerea unei mase critice de utilizatori.

Platforma are rolul de a redefini modul în care conţinutul digital de fitness este produs, fiind dedicată antrenorilor de fitness. Astfel, antrenorii trebuie să se concentreze pe mişcările lor, pe exerciţii, apoi AI identifică exerciţiile şi pauzele dintre acestea, le procesează şi le pune într-o anumită ordine. Antrenorul le poate folosi în ce ordine vrea şi le poate refolosi şi în alte clipuri.

„Ideea care a stat la baza dezvoltării startup-ului a fost reprezentată de a crea content de calitate. Am căutat să vedem cum putem produce content, ce instrumente au nevoie oamenii din acest domniu pentru a înregistra conţinut video de calitate, pentru a reîmpacheta într-un format reutilizabil. În spatele acestei poveşti, ne-am dat seama că avem nevoie de o prelungire specifică de video AI, în care să înţelegem ce se întâmplă în acel video, să putem sparge în bucăţi utilizabile şi să le putem folosi în funcţie de audienţă şi nevoi. Auntem creator de conţinut şi distributor”, a explicat Bogdan Preduşcă.

Alături de Bogdan Preduşcă, la înfiinţarea companiei au participat şi David Teodorescu, fost design lead la Fitibit şi Dan Nica, fost group product manager la o companie fintech, care, în trecut, a mai fondat getFittter împreună cu Bogdan Preduşcă, tot un start-up din domeniul fitness. În prezent, pe lângă cei trei fondatori compania mai înregistrează un salariat, urmând ca în viitorul apropiat să mai angajeze o persoană.

Având o experienţă de 17 ani în domeniu şi participând la înfiinţarea mai multor startup-uri, Bogdan Preduşcă spune că la baza dezvoltării unui proiect stau trei componente: timing, echipă şi finanţare.

De asemenea, el spune că cea mai importantă schimbare de pe piaţa de startup-uri este reprezentată de crşterea şi diversificarea accesului la finanţare.

„Acest acces la capital a venit la pachet cu expertiza şi capacitatea fondurilor şi a oamenilor din piaţă de a înţelege nevoile şi profilul unui startup. Diferenţa mare, care a devenit şi o aroganţă în piaţă, este că lumea crede că banii atârnă în copac şi orice aplicaţie poate să atragă sute de mii de euro. Eu zic să fim mai modeşti pe această temă, să ne amintim că o rundă mare de investiţie poate avea efect ngativ asupra startup-ului pentru că poţi pune presiune pe echipă pentru a ajunge la altă finanţare, iar în multe cazuri poate să împiedice creşterea.”

Însă, cu toate că metodele de finanţare de pe piaţă s-au diversificat în ultimii ani, în România, nu sunt fonduri care să susţină planurile de dezvoltare ale startup-urilor în fazele următoare, a adăugat Bogdan Preduşcă.

„Aici poate fi o oportunitate, să aducem pe piaţă şi mai multe fonduri de investiţii care să participe şi la runde de finanţare mai mature.”

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Innovation Partner: