ZF IT Generation

ZF IT Generation. Care au fost cele mai tari start-up-uri din ediţia 2023 a programului InnovX-BCR: cautcurier.ro, TapTasty şi dMonitor

29 nov 2023

Premiul cel mai mare a fost câştigat de proiectul cautcurier.ro. Celelalte start-up-uri care au obţinut distincţii sunt TapTasty şi dMonitor.

Cautcurier.ro, un start-up care propune companiilor să nu scadă doar costurile ci şi amprenta de carbon prin reducerea numărului de livrări returnate de clienţi prin monitorizarea lor cu module inte­ligente cu diferiţi senzori, a obţinut cele mai multe voturi ale juriului şi a câştigat ediţia 2023 a programului de accelerare InnovX-BCR dedicată grupei de start-up-uri. Câştigătorii au fost desemnaţi în cadrul unui eveniment care a fost transmis live de ZF săptămâna trecută.

„Misiunea noastră este de a ajuta companiile să adopte o strategie durabilă pentru reducerea amprentei lor de CO2 prin monitorizarea în timp real a expedierilor, în timp ce le ajutăm şi să taie costurile, să îmbu­nătăţească eficienţa şi să majoreze productivitatea. Ştiaţi că 10% dintre produsele cumpărate online sunt returnate către vânzători din cauza avariilor aduse produselor în urma manipulării necores­pun­zătoare sau pe durata transportului?“, şi-a început pitch-ul Cătălin Anghel, fondator, cautcurier.ro.

„Asta înseamnă o valoare a produselor de peste 120 mld. dolari doar în 2022. 2,8 kilograme de CO2 sunt generate de fiecare dată când un colet este returnat. Conform raportului anual al eMAG din 2022, compania a avut 5,3 milioane de retururi. Asta înseamnă aproximativ 800.000 de dolari în cost al amprentei de CO2. Urmărind locaţia şi securitatea coletelor putem reduce numărul de pachete pierdute sau furate cu peste 90%. Monitorizând cu senzori şocurile, căderile libere, înclinarea, temperatura şi umiditatea, le permitem platformelor de comerţ electronic, companiilor de curierat şi logistică să verifice orice daune provocate produselor înainte ca pachetele să ajungă la clienţi.

Şi putem reduce numărul de retururi datorate daunelor cu peste 90%“, a continuat Anghel.­­Soluţia este în teste şi deja a generat venituri şi are potenţial pentru extindere pe alte pieţe, a mai spus Anghel. „În concluzie, propunerea noastră unică de valoare este foarte simplă. Facem expedierile mai inteligente şi mai verzi, astfel încât să puteţi reduce costurile, să îmbunătăţiţi eficienţa şi să creşteţi productivitatea. Acesta este produsul nostru, Tracks Smart Tag.

Avem un model de abonament pentru acesta şi folosim marketplace-ul nostru ca vehicul pentru strategia noastră go to market. Avem o mare oportunitate înainte, deoarece piaţa globală a soluţiilor de localizare în timp real va creşte de la 3 miliarde de euro în 2020 la 9,5 miliarde de euro până în 2025, cu o rată medie de creştere de 25%.

De când am început, ne-am validat marketplace-ul cu peste 50 de companii, livrând peste 8.000 de colete şi având un venit total de peste 23.000 de euro. Imaginaţi-vă că prin această strategie de a ne lansa pe piaţă, suntem primii care pot pune trackere inteligente pe colete. Şi avem parteneriate cu companiile KLG, Fan Courier, Orange şi EvoMag pentru testarea pilot a soluţiei noastre SmartTech.
Obiectivul nostru este să avem o platformă complet funcţională până la sfârşitul acestui an, şi căutăm un parteneriat strategic şi investiţii care să ne ajute să ne extindem în România şi să ne îndreptăm strategic către pieţele din Europa de Vest.”

Cât costă trackerul inteligent care poate monitoriza toate datele despre care aţi vorbit în pitch, a întrebat Katerina Manley, Head of Investments în cadrul Seed Starter Ceska. „Costul echipamentul pentru seria zero care include şi costurile de cercetare & dezvoltare şi toate celelalte procese este de 250 de euro. Dar în producţia de serie putem reduce preţul sub 100 de euro. Echipamentul poate fi folosit 5 până la 7 ani de zile”, a răspuns Cătălin Aghel. „Costul este la acest nivel pentru că este realizat în România”, a completat Flavius Demian, CTO al cautcurier.

Iar un client ideal de câte asemenea trackere inteligente ar avea nevoie, a continuat Katerina Manley. „Avem în plan să oferim serii de asemenea trackere, în funcţie de câte colete vrea clientul să monitorizeze. Dacă vrea să monitorizeze 1.000 de pachete livrăm 1.000 de echipamente. Pentru testarea produsului ţintim clienţi din verticale diferite de la marketplace-uri până la companii de curierat şi logistică şi companii de producţie, de asemenea.

Clienţii pot stabili individual sensibilitatea senzorilor în funcţie de produsele trimise. Dacă trimit produse din ceramică pot defini un grad mai ridicat de sensibilitate la şocuri dar dacă trimit electrocasnice mari pot defini o toleranţă mai mare. Şi acest grad de sensibilitate poate fi definit individual pentru fiecare indicator pe care îl monitorizăm”.

Dar ce face un client cu datele de la voi, cum le poate folosi pentru a-şi îmbunătăţi tarifele şi profitabilitatea, a întrebat Mircea Ghiţă, country manager, SeedBlink. „Colectăm datele şi le arătăm clienţilor tot ce s-a întâmplat cu coletul pe durata întregului lanţ de livrare, de la început până la sfârşit. Le permitem astfel clienţilor să accelereze livrările pentru că pot identifica blocajele sau problemele din lanţul de livrare. Afişăm datele într-o interfaţă prietenoasă cu utilizatorul deci după să zicem 5 ani de culegere a acestor date vor avea o imagine mai largă şi pot folosi datele pentru a-şi reduce riscurile în transportul echipamentelor”, a precizat Cătălin Anghel. El a mai spus ulterior că în prezent cea mai mare valoare pe care soluţia o aduce în prezent clienţilor este reprezentată de datele în timp real şi de notificări. Dar imaginaţi-vă, peste zece ani, cu toate datele colectate de la diferiţi jucători din ecosistem, vom putea vinde datele către firme de asigurare de exemplu”.

Adorian Chiorean, cofondator & CEO, TapTasty şi-a început pitchul prezentând problemele cu care se confruntă restaurantele şi soluţia start-up-ului său pentru aceste provocări. „Experţii din industria alimentară susţin că nivelul comisioanelor practicat de platformele de livrare restauranetelor, care poate ajunge până la 36%, este considerat a fi foarte dăunător pentru restaurante. Ei spun că achiziţionarea unui client nou poate costa restaurantele de şapte până la zece ori mai mult decât creşterea frecvenţei de comandă la unul existent. Şi opt din zece operatori de restaurante susţin că au locuri de muncă care sunt greu de ocupat. Noi avem însă o soluţie: ajutăm restaurantele să-şi construiască propria bază de clienţi şi apoi să genereze vânzări fără comision prin aplicaţii mobile şi site-uri web. Îi ajutăm să-şi mărească frecvenţa comenzilor prin campanii de marketing automatizate şi programe de loialitate. În cele din urmă, le oferim şi soluţii de comandă seflservice pentru clienţii care vin în restaurante, pentru a-i ajuta să opereze cu mai puţini angajaţi”

Start-up-ul crede că are potenţial de expansiune astfel că se află în căutarea unei finanţări de o jumătate de milion de euro. „Echipa tap Tasty este deja validată de branduri importante aici în România. Oferim un model pe bază de abonament începând de la doar 99 de euro pe lună şi ne propunem să semnăm 1.500 de restaurante până în 2026. Căutăm să atragem o investiţie de 500.000 de euro care să ne ajute să ne extindem la nivel internaţional”.

Ce faceţi pentru a rezolva problema livrărilor, a întrebat un membru al juriului? „Noi ajutăm la dezvoltarea unui canal privat de vânzări prin propriul website şi propria aplicaţie mobilă. Livrările sunt făcute de un terţ. Suntem deja integraţi cu peste 5 platforme care fac livrări pentru clienţi, inclusiv platformele mari precum Glovo sau Tazz.”

La ce venituri aţi ajuns, a întrebat Katerina Manley, Head of Investments în cadrul Seed Starter Ceska. „Am ajuns la venituri recurente lunare (MRR) de 20.000 de euro de la 86 de clienţi”, a precizat Adorian Chiorean.

„Avem un produs care este o platformă de generaţie următoare de tip cunoaşte-ţi clientul (know your customer - KYC). Pentru aceia dintre voi care nu ştiu ce este sau nu sunt din domeniul serviciilor financiare, noi efectuăm verificări pentru deschiderea de conturi sau pentru deschiderea de asigurări sau pentru deschiderea oricărui fel de produse de servicii financiare care sunt reglementate în această lume, în orice ţară a lumii”, a explicat Daniel Georgescu, cofondator, dMonitor.

„Ce facem deci ? Ajutăm companiile care sunt reglementate şi afectate de aceste reglementări să-şi atenueze riscul generat de zona KYC. Suntem prezenţi în multe industrii, de la jocuri de noroc, la sectoarele financiare, la asigurări la fintech şi aşa mai departe. Acum mulţi dintre voi doar se uită la noi şi spun, ok, e o altă soluţie KYC. Am mai văzut asta. Am investit în asta. Ce faceţi diferit? Facem două lucruri foarte simple în mod diferit. Unu, suntem o soluţie punctuală. Adresăm o nevoie de pe piaţă legată de localizarea surselor de date pe care nimeni nu a făcut-o corect până acum. Am construit o anumită metodologie şi o anumită tehnologie pentru a prelua foarte uşor date nestructurate şi pentru a ajuta companiile să facă faţă în mod eficient reglementărilor locale şi contextului lor local. Şi doi, cel mai important, suntem într-o industrie care se încadrează în teza dilemei inovatorului, în sensul că au trecut 15 ani de când această industrie există şi care acum este pregătită să treacă prin schimbări majore datorită preţurilor foarte mari, a consolidării jucătorilor majori, din cauza lipsei unor servicii localizate de asistenţă a clienţilor”.

Cum abordaţi piaţa, a fost una dintre primele întrebări ale juriului. „Avem o strategie duală – vindem şi direct şi prin parteneri – mari companii de tehnologie şi integratori de sistem”, a spus Daniel Georgescu, cofondator, dMonitor.
Legat de modul în care sunt preluate datele, Georgescu a spus că echipa foloseşte tehnologii proprii şi existente pe piaţă pentru a gestiona situaţia din Europa de Est unde există foarte multe date nestructurate.

Puteţi urmări întregul dialog dintre antreprenori şi membrii juriului în clipul video ataşat.

Premiile pentru grupa start-up din cadrul ediţiei 2023 a programului de accelerare InnovX-BCR

Locul I – cautcurier.ro
Locul II – Tap Tasty
Locul III - dMonitor

Câştigătorii primelor trei locuri vor fi susţinuţi de InnovX-BCR să participe în 2024 la o conferinţă globală, care va avea loc în SUA.

Premiul special ZF IT Generation Star - dMonitor. Premiul constă într-o acoperire extinsă a companiei în cadrul emisiunii ZF IT Generation

Juriul care a votat pentru acordarea celor trei premii a fost format din:

Jiri Skopovy, CEO at Seed Starter CS
Katerina Manley, Head of Investments at Seed Starter ČS
Vlad Vitcu, CEO at BCR Leasing
Suleiman Arabiat, Senior Investment Manager at Elevator Ventures
Liviu Munteanu, Partner at Founders Bridge
Ana Bobîrcă, Partner / Chief Investment Officer at Central European Financial Services SA
Rumen Iliev, Partner at LAUNCHub Ventures
Karol Lasota, Principal Inovo.vc
Jordan Bosckov, Partner Fiedler Capital
Alexandru Bogdan, CEO Roca X
Ioana David, Managing Director at Cleverage.vc
Valeri Petrov, Partner at Eleven Ventures
Roumen Jordanov, Investment Manager at BrightCap Ventures
Valentin Filip, Managing Partner at Fortech Investments
Mircea Ghiţă, Country Manager Seedblink
Mircea Vădan, Founding Board Member Transylvania Angels Network
Selena Stan, Venture Investment Co-Lead at WIT Angels Club

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR