ZF IT Generation

ZF IT Generation. Cătălin Macovei, fondator TRUDA – platformă pentru identificarea produselor profitabile în online: O să începem să dezvoltăm şi zona pentru utilizatori ca să găsim practic produsele potrivite pentru clienţii potriviţi

21 feb 2023 Autor: Ioana Nita

„România este ţara consumerismului. Marea parte a tranzacţiilor se întâmplă în ziua zero, iar asta înseamnă că am intrat astăzi pe magazinul online şi am şi cumpărat. Şi aşa se întâmplă în 92% din cazuri“.

TRUDA, start-up-ul local care a dezvoltat o platformă bazată pe machine learning ce analizează produsele comercializate online în vederea promovării celor mai profitabile, va începe să lucreze şi la dezvoltarea unei funcţionalităţi de identificare a clienţilor potriviţi pentru un anumit tip de produs, însă acest aspect este un pic mai delicat în condiţiile în care există anumite condiţii de confidenţialitate a datelor conform regulamentului de protecţie a datelor cu caracter personal (GDPR). În prezent, platforma TRUDA este folosită de aproape 80 de magazine online, marea majoritate din România.

„Următorul lucru pe care o să îl mai dezvoltăm o să fie partea de utilizatori, să vedem cum putem să identificăm efectiv utilizatorii. Deci să putem face afirmaţia «produsele potrivite către utilizatorii potriviţi». Acum analizez produse, analizez marja, analizez costuri, analizez tot felul de lucruri. Fiind vorba de GDPR, trebuie să vedem cum vom putea integra şi această parte cu utilizatorii anul acesta“, a spus Cătălin Macovei, fondator TRUDA şi specialist cu 10 ani de expertiză în marketing digital.

Soluţia software identifică produsele comercializate online care aduc cel mai mare profit pentru magazine, astfel încât aceştia să îşi direcţioneze bugetele de marketing digital către produsele cu adevărat profitabile. Mai exact, TRUDA se conectează prin API la sistemele de marketing digital - Google Analytics, Google Ads, Google Merchant Center, Facebook Ads sau alte platforme, conexiune care are loc în 20-30 de minute, şi descarcă informaţii despre costurile de marketing asociate cu fiecare produs şi rezultatele obţinute de acestea.

Apoi, soluţia rulează algoritmi complecşi pentru a determina importanţa fiecărui produs în întregul ecosistem. Practic, cu ajutorul tehnologiei de machine learning, TRUDA analizează produsele şi venitul generat de aceastea, le etichetează după criterii relevante pentru fiecare business în parte (venit, cantitate, preţul produsului, trenduri, viteza de vânzare, produse toxice şi produse tractor - HERO) şi sugerează campanii de marketing. Astfel, pot fi identificate produsele care doar generează costuri, fără să aducă vânzări şi se poate elimina din campanii, magazinele online axându-se numai pe promovarea acelor produse care aduc venituri.

„Avem deja publică conectarea cu Facebook. Deja avem exporturile de produse către zona asta de TikTok şi alte sisteme de advertising. Avem foarte mulţi clienţi care ne cer exporturi pentru platforme «custom», adică au un site de 10.000 de produse, am identificat acele 300 de produse profitabile şi vor să le exporte ca să-şi facă un alt site doar cu acele 300 de produse. Avem cereri de genul acesta“, a punctat el.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR