ZF IT Generation

ZF IT Generation. Ciprian Dudulea, cofondator şi CEO al The Outfit – stilist personal online: Avem în plan să ne extindem în Bulgaria şi Ungaria în următorii doi ani, dar momentan vrem să accelerăm creşterea în România: În medie, clienţii theoutfit.ro păstrează per comandă produse cu o valoare medie de 65 euro.

24 iun 2022 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul local The Outfit, care a dezvoltat platforma cu acelaşi nume ce funcţionează ca un stilist personal online, a primit recent o finanţare de 766.000 euro, bani ce vor fi investiţi în principal pentru accelerarea businessului în România, însă pe termen mediu, în următorii doi ani, echipa fondatoare are în plan şi extinderea în străinătate, primele pieţe vizate fiind Bulgaria şi Ungaria. Odată cu noua finanţare, condusă de TSG Capital, la care au făcut follow-on şi investitorii existenţi şi care a inclus şi o rundă de finanţare privată pe SeedBlink, investiţiile totale în theoutfit.ro au depăşit suma de un milion de euro. Platforma a fost lansată oficial în iunie anul trecut, în primele 12 luni de activitate start-up-ul reuşind să ajungă la venituri de circa 800.000 euro.

„Avem în plan să ne extindem în Bulgaria în principiu şi poate şi în Ungaria în următorii doi ani. Momentan însă, ne-am dat seama că încă este loc de creştere în România. Finanţarea de acum o să o folosim ca să accelerăm creşterea în România pe segmentul de women’s wear, adică haine de femei, unde credem că mai există mult loc, şi poate pe adăugarea unor noi categorii de produse ca să satisfacem nevoia aceasta şi mai bine. De exemplu, noi nu avem pantofi, iar asta este o categorie foarte importantă în e-commerce pe care urmează să o adăugăm în următoarele luni“, a declarat în cadrul ZF IT Generation,  Ciprian Dudulea, cofondator şi CEO al The Outfit. El a pornit proiectul împreună cu Şerban Buliga şi Horia Stupu iniţial pe categoria de haine pentru bărbăţi, însă în urma cercetării de piaţă şi feedbackului primit au ales să se axeze doar pe categoria hainelor de femei, unde cererea unui astfel de serviciu de stilist personal este mult mai mare.

Cum funcţionează mai exact conceptul The Outfit? „Clienţii intră pe site-ul nostru şi completează un profil - răspund la câteva întrebări despre preferinţele lor de stil şi fit, iar ulterior primesc acasă o selecţie de haine alese de stilistul lor personal pe care le pot proba - au trei zile să se decidă ce vor să păstreze acolo şi ce nu, iar apoi lasă feedback pentru fiecare produs ca să învăţăm din preferinţele lor. Iar pe măsură ce comandă de la noi, învăţăm cât mai bine preferinţele lor şi reuşim să le recomandăm produse cât mai bune“.

Pe scurt, este un nou mod de a face shopping fără efort, care nu implică vizite în magazine sau timp petrecut pe site-uri de e-commerce dând scroll printre zeci de mii de produse neştiind dacă o să se potrivească sau nu“, a explicat Ciprian Dudulea.

Modelul de business al The Outfit se bazează pe tehnologie şi pe o echipă de stilişti, plus pe echipa care face achiziţiile de haine, fiindcă hainele livrate clienţilor se află în stocul propriu al start-up-ului. În prezent, stocul The Outfit numără peste peste 15.000 de produse de la peste 50 de branduri din Europa.

Cum este folosită însă tehnologia în cadrul The Outfit? „Folosim tehnologie în multe arii din businessul nostru. Cred că cel mai mare efort merge către aplicaţia de styling, unde lăsăm cumva algoritmii să se ocupe de componenta matematică din fashion, mărimi de exemplu, acesta este un subiect care poate fi tratat matematic, iar stiliştii se ocupa de componenta mai creativă, cum ar fi interpretarea ocaziei de consum, înţelegerea nevoii clienţilor, ş.a.m.d. În final, scopul nostru este să conectăm clienţii cu produsele potrivite. Şi ca să facem asta într-un mod scalabil colectăm date din tot felul de surse din profilul clienţilor. Avem peste 100 de atribute pe care le colectăm din profilul clienţilor, dar şi de la produse - avem un algoritm de tagging care ne spune pentru fiecare produs care intră în sistemul nostru ce «pattern» are, ce dimensiuni, ce material ş.a.m.d. În plus luăm feedback pentru fiecare produs care ajunge în mâinile oamenilor. Ei lasă feedback pe fit, pe stil, pe preţ - sunt nişte date pe care le folosim ca să învăţăm atât despre preferinţele lui, dar şi despre produse ca să ştim ce produse trebuie să comandăm din nou, ce produse nu şi aşa mai departe. Colectăm datele din toate aceste trei surse, reuşim să generăm un indicator pe care noi îl numim matching index care prezice şansa ca un produs să fie pe placul unui client. Şi astfel ajutăm stiliştii să ia decizii mult mai bune, mult mai rapid, oferindu-le acces la genul acesta de informaţii pe care doar prin tehnologie le puteam să le putem genera.“

Toată tehnologia din spatele The Outfit a fost construită in-house, de echipa proprie de dezvoltare software - de la aplicaţia pentru clienţi, la aplicaţia de styling şi la aplicaţie de operaţiuni prin care se gestionează stocurile.

Pentru a aduce platforma The Outfit în stadiul actual, start-up-ul a accesat fost în iunie anul trecut o rundă de finanţare de tip pre-seed în valoare de 300.000 de euro de la o serie de  angel investors de pe plan local - Sergiu Neguţ, Ilinca Păun, Alexandru Ghiţă, Andreas Antonopoulos. Aceştia au investit din nou şi în runda recentă de 766.000 euro condusă de TSG Capital, în care a fost inclusă şi o rundă pivată pe platforma Seedblink.

„În ultimele 12 luni am încercat să ne validăm multe presupuneri şi să găsim cumva product market fit. Am descoperit că există un segment super mare de clienţi care îşi doreşte să facă shopping fără efort, adică să arate bine, să ţină pasul cu moda, dar fără să meargă fizic în magazine sau să petreacă ore în şir pe site-uri de e-commerce. Practic, în aceste 12 luni am făcut tot felul de îmbunătăţiri şi modificări la nivel de produs şi experienţă. Dacă ar fi să menţionez câteva dintre ele, aş spune că în primul rând acum clienţii primesc o selecţie iniţială de până la 15 produse pe care le pot previzualiza online. Înainte nu puteau să facă lucrul ăsta. Acum primeşti o selecţie, ai 24 de ore să selectezi de acolo ce vrei să probezi acasă şi primeşti acasă până la 10 produse. Înainte comenzile erau limitate la 5 produse, iar acum, în funcţie de nevoie şi de ocazie, trimitem până la 10 produse şi chiar facem un match între clienţi şi stilişti, adică alocăm comenzile stiliştilor care au cea mai bună compatibilitate cu tipologia aceea de client”, a punctat cofondatorul şi CEO-ul The Outfit.

Valoarea medie a unui colet trimis poate să ajungă la 2.000 de lei, iar clienţii plătesc o taxă de styling, un avans de 49 de lei ca să poată primi acasă coletul. „Partea bună este că dacă păstrează minim un produs din comandă, taxă asta se aplică ca discount, adică îşi recuperează aceşti 49 de lei. Este doar o formă prin care ne asigurăm că odată cunoaştem şi noi clientul, iar în cazul în care nu păstrează nimic reuşim să acoperim cu aceşti 49 de lei o parte din costuri - de transport, de styling şi aşa mai departe”, a subliniat el.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR