ZF IT Generation

ZF IT Generation. Clara Mateoiu, cofondatoare a Renti - platformă de închiriat articole de modă: Vrem să ridicăm o primă finanţare de 55.000 de euro, la finalul lui 2022

21 oct 2022 Autor: Alexandra Cepăreanu

„Am lansat platforma în urmă cu o lună şi avem 150 de listări de articole vestimentare“ ♦ „Vrem să închidem anul 2022 cu 500 de listări pe platformă“.

Start-up-ul local Renti, care a dezvoltat o platformă prin care oamenii îşi pot lista şi închiria articolele de modă favorite, monetizându-şi astfel garderoba, vrea să atragă o primă finanţare, în valoare de peste 50.000 de euro, până la finalul anului 2022.

„Plănuim ca la sfârşitul anului 2022 să ridicăm şi prima rundă de finanţare, care va susţine în primul rând dezvoltarea platformei. Şi fiind un business B2C (business to consumer) este important să creştem awareness-ul (conştientizarea) în rândul potenţialilor clienţi, ceea ce presupune dezvoltarea brandului, investiţii în zona de marketing“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Clara Mateoiu, cofondatoare a Renti.

Ea a adăugat că pentru prima investiţie ar fi de preferat să vină de la un investitor din România, care să se şi implice activ în dezvoltarea şi creşterea start-up-ului.

„De asemenea, căutăm «smart money», adică suntem în căutarea unei persoane care să se implice, să fie activă şi nu să investească doar bani. Ne concentrăm să găsim un investitor român, de pe piaţa naţională. Avem nevoie de cineva care să cunoască această piaţă din România şi care să aibă o oarecare experienţă cu start-up-urile. Avem o mică listă cu câteva nume.“

Platforma Renti a fost lansată în urmă cu o lună, în variantă de MVP (minimum viable product), iar până în prezent a ajuns la 150 de listări de articole vestimentare.

„La început ne-am concentrat foarte mult să avem persoane care listează articole vestimentare pe platformă, am vrut să avem o bază, iar în prezent avem aproximativ 150 de listări, într-o lună de activitate“, a spus Irina Rucăreanu, cofondatoare a Renti.

De asemenea, planurile celor două cofondatoare ale start-up-ului Renti vizează atingerea unui număr de 500 de listări de articole vestimentare şi genţi până la finalul anului în curs.

„Pe partea de listări, am dori să ajungem la un număr de 500 de listări, până la sfârşitul lui 2022. Şi în ceea ce priveşte numărul de comenzi, nu am vrut să avem doar volum, ci să creăm o comunitate de oameni foarte mulţumiţi, astfel că ne-am propus să avem în fiecare zi aproximativ cinci comenzi, până la finalul anului 2022, când o să ridicăm şi prima investiţie“, a explicat Clara Mateoiu.

Pe platforma Renti se regăsesc atât articole vestimentare diverse, atât pentru ocazii speciale – precum nuntă, botez sau gală -, cât şi pentru evenimente sau întâlniri de business sau aniversarea unui prieten.

„Noi am vrut să avem diversitate şi să oferim articole vestimentare pentru mai multe ocazii, astfel am creat câteva categorii, precum business, casual, eveniment. Preţul de închiriere începe de la 99 de lei, pentru o perioadă de închiriere de patru zile - şi include atât trasportul, cât şi mici retuşuri sau chiar serviciul de curăţătorie. Am vrut să oferim cât mai multe servicii, pentru că vrem să devenim uşor - uşor o alternativă la shopping. Avem şi piese mai preţioase ce pot fi închiriate cu 600 de lei“, a mai spus Clara Mateoiu.

De altfel, Irina Rucăreanu a menţionat că în cadrul platformei va fi introdusă o subscripţie, prin care oamenii vor putea comanda acasă câte o cutie cu mai multe piese şi articole vestimentare, pe care le vor închiria pentru o lună.

„Vrem să implementăm un model de subscripţie în care, la începutul lunii,  să vine acasă la client o cute cu cinci - şase articole vestimentare alese de el sau de un angajat de-al nostru, pe care să le ţină timp de o lună. Iar luna viitoare vine altă cutie, clientul le returnează pe cele primite în luna precedentă, şi astfel are mereu articole noi în garderobă. Vrem să introducem acest model de subscripţie, dar am început pe un model cât mai tradiţional“, a explicat Irina Rucăreanu.

 

Ce a mai spus Clara Mateoiu la ZF IT Generation

Mereu am fost pasionate de fashion, mai ales de partea de inovaţie şi combinarea fashion-ului cu tehnologia. Studiam deja de ceva timp modelul de închiriere online, vedeam o creştere exponenţială a business-urilor în acest domeniu, mai ales pe piaţa din America. Ulterior a crescut foarte mult pe partea din Europa şi în special în UK, dar şi în ţările scandinave. Şi atunci am zis ok, piaţa creşte este ceva ce prinde tracţiune şi e timpul să studiem şi mai mult. Există o nevoie în piaţă, o vedem, o simţim, o trăim şi noi pentru că suntem şi noi în target. Spun asta şi în urma tuturor discuţiilor pe care le-am avut cu diferite persoane. Este o nevoie reală.

Am decis să creăm o primă variantă a platformei. Practic, MVP-ul creat şi lansat pe piaţă în urmă cu aproximativ o lună funcţionează bine, am avut şi foarte mult feedback pozitiv. Noi am dezvoltat platforma de la zero, am încercat să construim fără investiţie financiară.

Noi am participat în cadrul unui accelerator Black Sea ClimAccelerator, proiect susţinut de Impact Hub, şi am primit şi o finanţare în valoare de 5.000 de euro.

Momentan suntem doar noi două în echipă, dar avem planuri de a atrage cât mai mulţi oameni în echipă, oameni cât mai talentaţi. Vrem să dezvoltăm platforma, să formăm o comunitate pe platformă, să nu fie doar un site pe care intră o singură dată. Sunt multe feauteruri pe care mai trebuie să le implementăm, dar experienţa noastră este limitată, astfel că am dori să recrutăm în echipă o persoană pe partea aceasra de tech, un CTO şi suntem în căutare activă. Suntem în discuţii cu persoane pe care dorim să le avem în board adviser, pe partea de stock management pentru că este un business care presupune multă logistică, şi cred că o să avem nevoie de cineva şi pe partea de customer support şi de comenzi – să creeze comenzile, să le trimită, să aibă grijă de cei care listează, dar şi de cei care închiriază.

Din discuţiile şi datele noastre am observat că multe persoane care au intrat pe platforma noastră au revenit, iar multe persoane au aflat despre Renti de la prieteni.

În ceea ce priveşte concurenţa, în SUA sunt deja două companii de profil, care au început ca start-up-uri şi acum sunt listate la bursă. Suntem cu lupa şi studiem companiile din Europa. Vedem diferenţele dintre America şi Europa şi, evident, ne uităm la piaţa din România, să vedem ce se potriveşte aici, pentru că piaţa are particularităţile ei, românii au comportamentul lor foarte bine definit, destul de greu de schimbat, dar nu imposibil. Dar, deşi românii îşi doresc să deţină, nu să închirieze, sunt şi oameni care vor să fie mai sustenabili, pe care încercăm să ne axăm. Uşor - uşor putem schimba comportamentul de consum al oamenilor, prin impulsuri din partea guvernului, din partea Uniunii Europene.

 

Ce a mai spus Irina Rucăreanu la ZF IT Generation

Renti este o platformă de închiriere a hainelor. Este un marketplace în care femeile îşi pot lista propria garderobă - haine şi genţi. Practic, ele îşi pot monetiza propria garderobă şi îşi pot „înoi“ garderoba zilnic, cu articole vestimentare pe care le pot închiria de pe platforma Renti.

Principalul obiectiv în momentul de faţă este să devenim cea mai mare platformă de închiriere de haine şi articole vestimentare din România, deci platforma este disponibilă la nivel naţional. În continuare, Europa o să fie o piaţă foarte bună pentru noi, mai ales că acum este foarte bine scos în evidenţă trendul acesta de a închiria hainele şi a nu le mai deţine.

În următorii cinci ani, ne propunem ca platforma Renti să devină o alternativă la shopping. Şi, de asemenea, vrem să introducem partea de subscripţie – pachetul de haine primit acasă –.

Irina Rucăreanu, cofondator al Renti: În cinci ani, vrem ca platforma Renti să devină o alternativă la shopping.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR