ZF IT Generation

ZF IT Generation. Corina Olaru, fondator, Artful Living – aplicaţie de servicii domestice la cerere: Vrem să ajungem la 40.000 de utilizatori într-un an. Ne gândim şi la accesarea unei finanţări

11 oct 2023 Autor: Ioana Nita

Investiţia iniţială în dezvoltarea proiectului Artful Living s-a situat la 250.000 de euro, bani proveniţi din surse proprii  Aplicaţia se adresează atât segmentului B2C - utilizatorilor finali, cât şi segmentului B2B - administratorilor şi dezvoltatorilor imobiliari.

Start-up-ul local Artful Living, fondat de antreprenoarea Corina Olaru, şi-a propus să ajungă la 40.000 de utilizatori activi ai aplicaţiei mobile cu acelaşi nume, care oferă posibilitatea de a accesa o serie de servicii domestice la cerere – de la curăţenie, la analize medicale, în decurs de un an la recenta lansare pe piaţă. În prezent, serviciile oferite prin intermediul Artful Living sunt disponibile doar în Bucureşti, însă start-up-ul are în plan să lanseze aplicaţia şi în alte oraşe mari din România, dar şi pe pieţe externe.

„Am creionat o strategie pe termen de un an, pe care am împărţit-o în etape. Într-o primă fază vrem să de­venim stabili în Bucureşti, iar în ur­mă­toarele şase luni vrem să începem să dezvoltăm produsul şi pentru alte două oraşe mari din România. Iar într-un an să alegem şi o altă piaţă din Europa pentru extindere. Pentru primul an de funcţionare, ne-am propus să avem 40.000 de utilizatori activi, adică nu de un utilizator care a descărcat aplicaţia, dar nu a folosit-o“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Corina Olaru, fon­datoarea Artful Living, care are o ex­perienţă de peste 14 ani în fotografie şi circa şase ani în design interior. Ea a pornit dezvoltarea aplicaţiei de la un alt proiect al său numit Room12 – un aparthotel de 13 camere situat în zona Primăverii, care se adresează clienţilor premium, în general din străinătate care au nevoie să stea în Bucureşti pentru o perioadă mai lungă.

„Ideea a apărut acum doi ani într-un context destul de diferit pentru un produs de tech. Eu am un background în artă, am făcut mulţi ani de fotografie şi acum aproximativ şase ani, am făcut trecerea la design interior. Am început să lucrez la un proiect pe care l-am dezvoltat în Bucureşti, o clădire rezidenţială cu apar­tamente de închiriat şi dorindu-mi să ofer o calitate şi un standard de locuire foarte ridicat, mi-am dat seama că nu este suficient să fac nişte apartamente frumoase, ci că este foarte mare nevoie de servicii pentru a putea oferi practic rezidenţilor un confort, spun eu, cât mai apropiat de standardele din industria hotelieră de 5 stele.“

„Şi neavând în interiorul clădirii o reţea de telefonie, cum se practică în general la hotel, m-am întrebat ce putem face ca să putem avea o comunicare facilă cu locatarii şi am dezvoltat această idee, a unei aplicaţii prin care să putem oferi serviciile interne în clădire ceea ce înseamnă concierge, personal assistant, curăţenie şi diverse alte servicii.“

Dacă tot a dezvoltat aplicaţia Artful Living pentru proiectul Room12, Corina Olaru s-a gândit să dezvolte şi mai mult noul business, oportunităţile din piaţă fiind foarte variate pe zona B2B. Momentan, start-up-ul a ales două direcţii – una pe segmentul B2C şi una pe segmentul B2B.

“Mergând în direcţia unui ansamblu sau a unui imobil rezidenţial, am dezvoltat o a doua linie de business în care cred foarte mult. Este un model de business nou. Ne dorim să implementăm această aplicaţie în locaţii, în imobile sau în ansambluri rezidenţiale, locaţia însăşi putând să-şi personalizeze propriile servicii şi să aducă în pachetul de furnizori furnizorii cu care deja locaţia lucrează”, a punctat fondatoarea Artful Living, menţionând faptul că fiecare imobil are în spate o listă de furnizori de la instalatori, electricieni, de la companii de curăţenie, ş.a.m.d.

“Pe zona asta tehnică cred că de multe ori sunt fie companiile care chiar au implementat tehnologiile respective în clădire, care au contribuit la construcţia imobilului, fie se îndreaptă ulterior dezvoltatorul sau administratul locaţiei către o companie de facility management care preia managementul întregului complex. Ce ne dorim este să creăm această legătură între utilizatorul final, care este locatarul, administratorul clădirii sau dezvoltatorul, depinde cine se ocupă de clădire, şi companiile de facility management sau cei care deservesc serviciile pe partea tehnică a clădirii. Şi atunci putem să creăm un lanţ foarte frumos în care lucrurile să circule şi cu trasabilitate şi ca mod de solicitare a serviciilor şi din toate punctele de vedere.”

Start-up-ul se află în prezent în discuţii cu câţiva administratori şi dezvoltatori imobiliari pentru implementarea aplicaţiei în cadrul unor ansambluri rezidenţiale.

În acest moment, Artful Living are listate peste 200 de servicii în aplicaţie de la 40 de furnizori. Serviciile oferite sunt împărţite în două categorii - întreţinerea casei (curăţenie, instalator, grădinărit, haine, maşină) şi servicii de îngrijire (medicală, personală, a animalelor, copiilor, stil de viaţă). Totodată, aplicaţia oferă şi servicii de “personal assistant”.

Pentru a folosi Artful Living, utilizatorii trebuie să îşi facă cont, iar apoi pot alege serviciul dorit, pot face programarea şi pot plăti direct în aplicaţie.

Modelul de business al Artful Living presupune perceperea unui comision de circa 5-10% din tarifele serviciilor oferite de furnizori, utilizatorii aplicaţiei având la dispoziţie aceleaşi tarife percepute de furnizori pe propriile site-uri sau în propriile locaţii. Astfel, utilizatorii Artful Living nu plătesc nimic în plus prin faptul că programează serviciile prin intermediul aplicaţiei.

Corina Olaru a investit 250.000 de euro în dezvoltarea proiectului Artful Living până în prezent, iar pentru dezvoltarea şi extinderea proiectului are în plan atragerea unei finanţări în viitor. “Vom viza o rundă de finanţare şi începem să lucrăm la ea. Nu îmi doresc să rămân singurul investitor în proiectul acesta.”

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR