ZF IT Generation

ZF IT Generation. Cristian David, fondator şi CEO al Klap – platformă pentru dispozitive recondiţionate: Există încă mult potenţial de creştere pe zona B2B în România. Am avut proiecte în multe industrii şi am colaborat şi cu jucători mari de pe piaţa de distribuţie IT şi retail în 2023

17 ian 2024 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul local Klap, specializat în comercializarea de produse electronice recondiţionate, a avut anul trecut o serie de proiecte pe zona B2B în diferite industrii – financiar-bancară, producţie, educaţie ş.a.m.d., care au inclus atât furnizarea de produse, cât şi cea de servicii – de la instalare de flote şi până la reparaţii şi garanţie extinsă, telefoanele şi laptopurile fiind cele mai cerute echipamente. Zona B2B generează două treimi din businessul Klap, care în 2022 s-a situat la circa 2 milioane de euro, start-up-ul fiind înfiinţat în 2019.

„Vindem produse recondiţionate încă de la început, precum telefoane, tablete şi laptopuri, dar am avut proiecte şi în zona de IT - servere, infrastructură, şi au fost de succes. Şi în acelaşi timp companiile devin acum furnizori pentru noi, pentru că au văzut valoarea adăugată pe care astfel de proiecte cu echipamente recondiţionate o pot aduce unei companii. Totodată, noi anul trecut am diversificat gama de servicii pe care o oferim. Nu mai avem doar zona de produse, ci avem o zonă întreagă de servicii – servicii de instalare de flote, servicii de reparaţii, servicii de garanţie extinsă şi «device as a service», care este un trend nou foarte popular pe care companiile îl adoptă. De asemenea, am avut anul trecut succes şi cu campania noastră de închiriere de dispozitive pe termen scurt. Şi în plus am lucrat foarte bine pe partea de proiecte specializate pentru că am colaborat cu companii de renume din domeniul distribuţiei de IT şi al retailului“, a menţionat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Cristian David, fondator şi CEO al Klap.

Start-up-ul are în portofoliul de clienţi în principal companii din România, dar şi din străinătate.

„Proiectele noastre s-au întins şi în afara ţării şi în a doua şi jumătatea anului 2023. Chiar clienţi din România au oferit produsele noastre de aici, către subsidiere din alte ţări.“

În ceea ce priveşte industriile în care activează clienţii Klap, Cristian David a menţionat printre altele şi domeniul de producţie.

„În zona de producţie am avut un proiect cu câteva sute de dispozitive, iar ceea ce a fost inovator la ele a fost că am depăşit graniţa dintre ţări printr-un sistem de dropshipping pe care l-am făcut şi în acelaşi timp am reuşit să construim o relaţie bilaterală cu acest client, care a devenit pentru noi şi furnizor de dispozitive.“

Klap a intrat şi pe segmentul B2C a intrat în primăvara lui 2022 cu o platformă dedicată de vânzare şi cumpărare de dispozitive electronice. Start-up-ul a început să vândă iniţial telefoane mobile pe klap.ro, dar acum are în ofertă şi laptopuri şi tablete.

„Cele mai vândut produse au fost cele telefoanele mobile, dar am avut mult succes şi pe zona de laptopuri. Clienţii au început să vadă avantajul de a folosi laptopuri recondiţionate, laptopuri care au caracteristici tehnice foarte bune şi care vin cu 24 de luni garanţie, atât pentru persoane fizice, cât şi juridice. Pe zona de laptopuri am avut foarte mulţi clienţi cadre didactice – acestea au beneficiat de anumite facilităţi din partea statuui şi şi-au schimbat flota de dispozitive. Cei care aveau deja laptopuri au putut să le şi valorifice la noi”, a precizat Cristian David. El a adăugat că start-up-ul s-a axat foarte mult pe promovarea laptopurilor.

„Ne-am concentrat foarte mult pe a promova laptopurile pentru că în continuare ele sunt unealta principală de business, dispozitivul pe care îţi desfăşori activitatea, indiferent că eşti profesor, profesionist în IT sau profesionist în domeniul de bancar ş.a.m.d. Este dispozitivul pe care îl ai în faţă zi de zi şi care te ajută să fii productiv.”

Pentru a dezvolta şi mai mult businessul în 2024, Klap se află în prezent în căutarea unei finanţări de circa 600.000 de euro pentru a susţine dezvoltarea unei platforme dedicate segmentului B2B prin intermediul căreia să digitalizeze şi automatizeze o serie de procese în relaţia cu clienţii de tip persoane juridice şi prin care să le ofere o serie de servicii.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR