ZF IT Generation

ZF IT Generation. Dan Ştefănescu, CEO şi fondator: Cum a ajuns Gersim de la zero la afaceri de 190 mil. euro pe an: În 1997 mi-am dat seama că mobilitatea este viitorul în telecom

10 dec 2019 Autor: Adrian Seceleanu

Antreprenorii trebuie să fie perseverenţi, să îşi facă un cerc de relaţii şi să aloce timp zilnic pentru informare pentru a avea succes, spune fondatorul celui mai mare distribuitor de smartphone-uri şi tablete.

Perseverenţa, cercul de relaţii, timpul alocat zilnic pentru informare şi „multă muncă“ sunt ingredientele care pot asigura succesul oricărui business cu condiţia ca fondatorii să aibă şi şansă şi să „aibă în sânge“ antreprenoriatul, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Dan Ştefănescu, CEO şi fondator al Gersim Impex, companie care a ajuns de la zero la cel mai mare distribuitor de mobile şi tablete, cu un rulaj de 190 mil. euro în acest an.

Cea mai importantă este într-un cuvânt perseverenţa, a afirmat Ştefănescu, dar şi informarea este. „Trebuie să citeşti, să te informezi. Eu aloc informării mele, şi nu numai în domeniul în care activez, minimum două ore pe zi. Mă informez din varii domenii, de la construcţii la juridic şi la politică, orice, trebuie să vezi trendul, să vezi ce merge“, a declarat el.

Ştefănescu este de părere că nu oricine poate face un business mare. „Trebuie să te naşti antreprenor. Antreprenor te naşti. Înveţi şi în şcoală, cea mai bună reţetă este să te şi naşti antreprenor şi să şi înveţi. (…) Am văzut oameni care au făcut şcoli de vânzări fantastice şi care nu erau buni vânzători, nu aveau charismă, le lipsea ceva. La fel cum am văzut oameni fără studii superioare care erau excelenţi vânzători.“

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF împreună cu Banca Transilvania şi casa de avocatură Stratulat & Albulescu, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. În cadrul emisiunii sunt invitaţi şi antreprenori sau investitori care îşi povestesc experienţa în business şi dau sfaturi start-up-urilor.

Ştefănescu a povestit şi cum a ajuns să intre în anul 5 de facultate în businessul cu telefoane mobile şi cum în anul 2002 a intrat pe un nou segment de piaţă, în care sunt profituri mai mari.

“Am început businessul cu telefoane mobile în anul 5 de facultate. Am terminat o facultate de 6 ani, şi în 1997 am sesizat o mare oportunitate când am văzut că telefoanele mobile se vindeau ca pâinea caldă la acel moment. Mi-am făcut un calcul că acesta este viitorul: mobilitatea. Generaţia tânără poate nu ştie dar noi eram legaţi de un telefon fix. Eu când eram student şi voiam să-mi sun părinţii mă ducam în gară cu cartela, îmi sunam părinţii şi trebuia ca şi părinţii să fie acasă. Când a apărut telefonul mobil mi-am dat seama că acesta este viitorul, sub o formă sau alta. Mi-am dat seama că acesta este un business adevărat, că eram 23 de milioane de oameni şi mi-am făcut un calcul simplu atunci, că cel puţin 10 milioane vor avea acces la telefon mobil în următorii zece ani de zile şi acest lucru s-a adeverit. Am pornit businessul în 1998 când am terminat Facultatea de medicină militară. Am pornit businessul iar iniţial am avut magazine Connex (actualul Vodafone), mai târziu am avut magazine Cosmorom (actualul Telekom), deci am făcut şi retail iar în 2002 mi-am dat seama că totuşi distribuţia de telefoane mobile va fi mult, mult mai profitabilă şi am renunţat, am vândut respectivele firme şi am pornit în 2002 firma Gersim.”

 

Ce a mai declarat Dan Ştefănescu în cadrul emisiunii:

# Primesc propuneri non-stop de a investi. Începând de la fabrică de apă minerală până la construcţii sau start-up-uri în tehnologie. Cred în start-up-urile de tehnologie dar sunt foarte selectiv. Nu am investit în niciunul până în momenul de faţă. Vin o grămadă de tineri şi de antreprenori cu o grămadă de idei de busines dar din păcate nu toţi vin şi cu P&L (buget de veniturui şi cheltuieli - n. red.) în spate. Ideea uneori este fantastică în schimb costurile de promovare ale respectivei idei sunt foarte mari şi ei nu iau niciodată în calcul acele costuri. Pe lângă asta dacă ne referim la aplicaţiile de mobil nu este atât de simplu, probabil că şansele de reuşită sunt foarte foarte mici pentru că cine vine cu o aplicaţie extraordinară şi pe bani puţini poate fi convins că ea poate fi replicată instant de orice puşti de 16 ani care ştie IT, fie că este localizat la Râmânicu Vâlcea, în Hong Kong sau Pakistan.

# Am fost foarte aproape să bag banii într-un Tinder al HR-ului. Sunt şi alte start-up-uri interesante care mi-au ajuns la urcehi.

# De ce nu am investit? Investeşti în domenii necunoscute când eşti dispus să rişti, iar apetitul meu de risc este foarte mic. La mine cineva trebuie să mă convingă cu argumente cu un P&L şi nu numai că businessul respectiv este bun. Acum depinde şi de sumă şi de risc. Pentru sume mici pot să o fac mâine şi să mă joc şi sunt convins că din 20 de businessuri în care investesc poate unul două vor ieşi la suprafaţă şi vor începe să producă

# Am investit până acum în agricultură şi în real estate

# Legat de taxe, acestea sunt foarte mici în România, foarte mici, mi se pare un paradis fiscal România. Cu 16% impozit pe profit şi 5% impozit pe dividende nicăieri nu se mai găseşte aşa ceva. Cei care se plâng în România să se ducă în Germania să fie taxaţi cu 60%, în Austria în ţările nodice, în Anglia să vadă ce înseamnă taxe. Aici este fantastic, când faci 100 de lei profit şi bagi 70 şi ceva de lei bani în buzunar din dividende e incredibil. Deci dacă aş recomanda ceva poate uşurinţa de depunere a declaraţiilor fiscale, un soft al ANAFului mai performant. Se poate face business uşor în România.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Partener: