ZF IT Generation

ZF IT Generation. Daniel Georgescu, cofondator al dMonitor – motor de căutare pentru persoane expuse politic: Am lansat un produs nou care ne permite scalarea în străinătate. Intrăm pe pieţele din Moldova şi Serbia din 2024

14 dec 2023 Autor: Ioana Nita

Echipa dMonitor a câştigat locul al treilea în cadrul evenimentului Demo Day al programului de accelerare InnovX-BCR, ediţia 2023, dedicat grupei de start-up. În plus, în cadrul aceluiaşi eveniment, start-up-ul a primit şi premiul ZF IT Generation dMonitor are în prezent un portofoliu de zece clienţi, printre care se numără  BRD Groupe Societe Generale, Transilvania Investments, Veolia şi Mokka.

Start-up-ul local dMonitor, care a lansat în iulie 2022 o platformă de căutare a persoanelor expuse politic, a lansat recent un produs nou, mult îmbunătăţit faţă de prima versiune, care îi va permite să scaleze businessul la nivel internaţional, primele pieţe vizate pentru extindere fiind Republica Moldova şi Serbia. Noul produs a fost dezvoltat cu ajutorul unui grant în valoare de 65.000 de euro de la Innovation Norway.

„Am pus pe picioare un produs nou de tehnologie care ne permite să ne extindem internaţional. Avem o nouă platformă de KYC (know your customer – n. red.). Acoperim acum un spectru mai larg din zona noastră de activitate, aceea de anti-money laundering software. Putem scana pentru sancţiuni internaţionale, liste de anti-money laundering, liste puse la dispoziţie de orice instituţie interna­ţională, plus lucrurile pe care le făceam şi înainte legate de persoanele expuse public din România. A fost un efort destul de complex pentru noi, dar suntem foarte mulţumiţi de rezultatul pe care l-am avut“, a precizat Daniel Georgescu, cofondator al dMonitor, în cadrul emisiunii ZF IT Generation.

El a adăugat că prima platformă dezvoltată a ajutat start-up-ul să îşi valideze ideea de business, să atragă clienţi şi să confirme nevoia din piaţă pentru un astfel de produs.

„Produsul precedent şi-a realizat scopul. Am validat că avem o piaţă în România, că avem un «depth of market» corect şi acum am investit un grant norvegian în dezvoltarea unei platforme enterprise grade cu funcţionalităţi de securitate şi de scalabilitate potrivite pentru următorul pas al dezvoltării businessului nostru.“

Ce face însă concret soluţia dMonitor? „Platforma nouă dMonitor ajută companiile din industria de servicii financiare, fie că vorbim de bânci, asigurători, companii de brokeraj sau de intermediere financiară, dar şi alte entităţi expuse la directivele de AML (anti-money laundering), cum ar fi organizatorii de jocuri de noroc online, să-şi gestioneze complet, corect, eficient şi credem noi şi ieftin toate riscurile legate de AML, însemnând zona de scanare a clientelei pentru sancţiuni internaţionale sau pentru prezenţa expunerii politice sau pentru alte tipuri de sancţiuni la care clienţii lor pot fi expuşi şi implicit companiile pot fi expuse prin nerespectarea directivelor în vigoare“, a explicat Daniel Georgescu.

dMonitor a ajuns la un portofoliu de zece clienţi pe piaţa din România – de la bănci, şi asigurători până la companii de jocuri de noroc şi brokeri, printre care se află jucători precum BRD Groupe Societe Generale, Transilvania Investments, Veolia şi Mokka. Clienţii start-up-ului au început să migreze deja la noua platformă, ţinta fiind ca până la jumătatea anului viitor toţi clienţii să folosească noul produs dMonitor.

Care sunt costurile pentru utilizarea platformei dMonitor? „O bancă medie din România cheltuie undeva la 30.000 – 40.000 de euro anual cu noi, în funcţie de frecvenţa scanărilor pe care le derulează şi combinaţia de servicii pe care le-o oferim. Iar o companie care s-ar încadra ca IMM cheltuie undeva la 5.000 – 7.000 de euro anual pentru scanarea câtorva zeci de mii de clienţi, în jur de 10.000 - 20.000 de clienţi.”

Pentru finalul acestui an, start-up-ul ţinteşte să ajungă la venituri anuale recurente de circa 120.000 -130 000 de euro.

Pe lângă suma de 65.000 de euro primită prin intermediul Innovation Norway, start-up-ul a avut şansa de a accesa şi un grant de follow-on în valoare de 85.000 de euro, bani pe care îi va investi în dezvoltarea de funcţionalităţi bazate pe AI (inteligenţă artificială).

„Vrem să construim mai multe funcţionalităţi de AI, vrem să construim câteva funcţionalităţi de <<entity recognition>> şi <<data scraping>> foarte avansate, care, sperăm noi, ne vor pune în faţa competitorilor noştri regionali. Ne dezvoltăm foarte mult în zona de integrare a noilor capabilităţi de generative AI pentru a rezolva mai multe probleme din industrie”, a punctat el.

Anul viitor, dMonitor şi-a propus să intre pe pieţele din Republica Moldova şi Serbia în primul trimestru, iar ulterior, de la jumătatea anului va avea în vedere şi atragerea unei finanţări de tip seed.

„Ne uităm cu coada ochiului spre jumătatea anului viitor pentru a ridica o rundă de finanţare de tip seed. Încă discutăm cu investitori, vedem unde ne plasează piaţa, încă cercetăm zona asta, dar ţintim pentru T2 2024 o posibilă finanţare. Noi suntem profitabili, avem venituri care sunt creştere semnificativă de la trimestru la trimestru şi foarte semnificativă de la an la an, aşa că nu este o urgenţă pentru noi o rundă de finanţare.”

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR