ZF IT Generation

ZF IT Generation. Daniel Nicolae, CEO şi cofondator Innoship, dezvoltatorul unei platforme software care ajută retailerii să optimizeze costurile cu livrările, ţinteşte expansiunea externă în 2021

14 aug 2020 Autor: Adrian Seceleanu

Noi vrem să ajungem în martie 2021 în etapa în care să discutăm următoarea rundă de finanţare, rundă care ar trebui să ne aducă resurse proaspete să mergem către Europa Centrală şi de Est.

Innoship, un start-up fondat în 2019 care a dezvoltat o platformă software care-i ajută pe retaileri şi pe jucătorii din industria de comerţ electronic să taie costurile cu livrările şi să le administreze mai eficient, ţinteşte o nouă finanţare pentru primul trimestru din anul viitor, pentru a se extinde pe pieţele externe.

„Noi vrem să ajungem în martie 2021 în etapa în care să discutăm următoarea rundă de finanţare, rundă care ar trebui să ne aducă resurse proaspete să mergem către Europa Centrală şi de Est. În momentul acesta suntem în linie cu aşteptările noastre, atât din perspectivă de trafic, pentru că sunt doi indicatori pe care noi îi urmărim: este indicatorul de volum - cel care ajută sistemul nostru să devină inteligent şi mai apoi indicatorul de venituri pentru că într-o rundă viitoare fondurile de investiţii, investitorii de etapă viitoare se voi uita câţi bani generează această companie, obiectivul nostru fiind să ajungem la un venit lunar de 50.000 de euro. Suntem în linie să facem asta şi suntem convinşi că vom reuşi“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Daniel Nicolae, CEO şi cofondator al Innoship.

Până atunci compania deja lucrează pe alte pieţe externe pentru clienţii existenţi care solicită acest lucru, un exemplu fiind Depanero, compania de reparaţii deţinută de eMAG. „Vom continua să susţinem până la finalul primului trimestru din 2021 piaţa locală. Nu pentru că avem neapărat o preferinţă ci pentru că adopţia de către clienţi ne-a ajutat să avem exemple bune de utilizare a soluţiei noastre, inclusiv cu branduri foarte mari internaţionale. Asta ne ajută foarte mult, ca experienţa locală să fie un mesager bun pentru grup, pentru com­paniile-mamă pentru ca ele apoi să susţină şi să recomande implementarea soluţiei şi în celelalte ţări din regiune. În martie anul viitor urmează să ne extindem cu forţe proaspete pentru a ne extinde în teritoriile învecinate. Însă în paralel orice retailer care are nevoie să livreze în ţările apropiate pen­tru noi este esenţial să-i ajutăm să facă asta. Aşa cum i-am ajutat pe cei de la Depanero să-şi optimizeze ope­raţiunile din Ungaria (colectare de la un client din Ungaria la un service din Ungaria şi apoi produsul reparat trimis înapoi la clientul din Ungaria), la fel vom face cu fiecare compa­nie din porto­foliul nostru care vrea să se extindă“.

 

Ce a mai declarat Daniel Nicolae în cadrul emisiunii

► Innoship este o companie de tehnologie care ajută companiile de retail să-şi administreze eficient propriile contracte de curierat încercând să diminueze costurile cu până la 25% şi să majoreze calitatea livrărilor cu 15%.

► Am început în 2019, suntem 4 cofondatori, doi dintre ei vin din industria de curierat, eu vin din retail, iar cel de-al patrulea partener vine din industria de IT. Ne-am adunat forţele, am început în 2019, firma a fost înfiinţată chiar în iulie, deci am împlinit puţin peste un an. Lansrea comercială a avut loc la începutul acestui an, în februarie.

► Noi încercăm să punem un know-how dual în zona de logistică şi curierat împreună cu elemente de tehnologie care să genereze cu totul nişte beneficii foarte concrete companiilor de retail. Am plecat şi de la nişte provocări pe care eu le-am experimentat în partea de supply chain în cadrul unui retailer din piaţă.

► Colegii mei care vin din curierat s-au întâlnit frecvent cu situaţii în care clienţi din zona de retail îşi doreau să adauge şi alte companii de curierat în portofoliu însă nu ştiau foarte clar şi li se părea foarte greu cum să decidă modul de alocare al comenzilor de la un curier la celălalt. Noi, având experienţa complementară am hotărât să dezvoltăm acestă platformă care simplifică întregul proces. Noi simplificăm un proces complex, de livrare, care de la nevoia clientului de a avea livrarea la timp - conform promisiunii - de a avea multiple opţiuni de livrare, de a avea o notificare constantă asupra livrării. Retailerii s-au simţit blocaţi în faţa unei situaţii la care trebuiau să reacţioneze dar nu prea aveau instrumente să facă asta. Fie pot face acest lucru singuri dar asta necesită timp şi bani, fie pot căuta soluţii în piaţă dar acestea nu existau. Noi atunci ne-am gândit de ce nu am face noi această soluţie, cu know-how-ul nostru la un loc, şi să o punem în mâna companiilor de retail iar ei să plătească o taxă pe comandă şi să scape de toată această complexitate.

► Am plecat noi, cei 4 cofondatori, cu fondurile personale. Ne-am asumat să cheltuim o anumită sumă până la prima investiţie. Suma totală cheltuită de noi se ridică la 80.000 de euro, din banii personali. Mai apoi am hotărât că având în vedere ritmul nostru de creştere, în contextul în care  plăteam tot în regim de externalizare nişte oameni dedicaţi care lucrau pentru noi, ne-am dat seama că nu putem continua în acest ritm în care adopţia din rândul clienşilor creşte. Am evoluat către zona de investiţii şi am hotărât să închidem runda de finanţare de tip seed de 550.000 de euro împreună cu partenerii noştri de la Gapminder.

► Cu finanţarea de la Gapminder ne-am crescut echipa tehnică cu 4 noi colegi de luna trecută astfel încât să putem accelera integrarea de noi curieri pentru că noi, fiind la mijloc, este extrem de important ca o companie de retail în momentul în care lucrează cu noi să-şi regăsească toate opţiunile de transport în piaţă, pentru noi este businessul de bază să avem integrări cu cât mai multe companii de transport şi cât mai mulţi parteneri şi atunci am accelerat etapa aceasta de implementare şi implicit am crescut echipa de IT. În acelaşi timp ne concentrăm efortul şi în a regândi modul de aderare la platformă, am lansat un proces de înrolare digital, în momentul acesta orice retailer de orice dimensiune poate să înceapă să folosească singur serviciile Innoship fără a fi asistat de nimeni.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Innovation Partner:
Partener: