ZF IT Generation

ZF IT Generation. Diana Enăchescu, cofondator şi CEO al Vintello, platformă de fashion resale: Avem o rundă de finanţare deschisă. Vrem să implementăm noi funcţionalităţi în platformă şi să ne extindem în ţările din regiune

23 nov 2023 Autor: Alexandra Cepăreanu

Platforma, lansată în aprilie 2022, a ajuns în prezent la 15.000 de utilizatori care au postat peste 20.000 de articole de fashion pentru a le vinde  „Estimăm ca în 2024 să terminăm cu o bază de 50.000 de utilizatori înregistraţi pe platformă şi minim 70.000 de articole de fashion listate.”

Start-up-ul românesc Vintello, care a dezvoltat o platformă de fashion resale prin intermediul căreia utilizatorii pot vinde articole din propria garderobă, a ajuns la un număr de la 15.000 de utilizatori care au postat peste 20.000 de articole de fashion pe platformă şi are deschisă în prezent o rundă de finanţare.

„Am luat o finanţare anul trecut din partea Black Sea Climaccelerator şi o altă finanţare, anul acesta, prin intermediul Bravva Angels - comunitate de investitori de tip business angel din România dedicată susţinerii start-up-urilor cu cel puţin o femeie fondator. Toate finanţările puse cap la cap ajung la circa 60.000 euro. Avem o rundă de finanţare deschisă în prezent, pe care ne dorim să o continuăm în cursul acestui an sau la începutul anului viitor”, a spus Diana Enăchescu, cofondator şi CEO al Vintello, fără a oferi mai multe detalii despre runda de finanţare.

Ea a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, rubrica Start-up Update, că finanţările ridicate vor susţine dezvoltarea unor noi funcţionalităţi care vor fi implementate în platformă – pentru a creşte încrederea utilizatorilor.

„Avem nevoie de resurse pentru dezvoltările pe care ne dorim să le facem, pentru partea de promovare şi avem ceva planuri mari şi de expan­siune. Pentru că regiunea noastră nu e foarte dezvoltată pe partea aceasta de fashion resale şi ne dorim să fim noi cât mai mult în zona de pionierat şi să creştem această piaţă. Şi pentru asta probabil că vom mai solicita finanţare în perioada următoare.”

Practic, pentru expansiune reprezentanţii Vintello vizează ţările din regiune care nu reprezintă interes pentru companii mari care oferă servicii de fashion retail.

„Ne dorim să ieşim cu acest produs deja testat, validat în piaţa locală, în pieţele din regiune. Şi ne gândim la Grecia, Republica Moldova, Ungaria, Bulgaria.“

„Dar ne uităm şi spre pieţe care nu sunt neapărat mari, precum Albania, Muntenegru, dar care sunt relevante şi atactive pentru regiune. Este clar că jucătorii mari se îndreaptă către pieţe mari, iar aceste pieţe mici rămân neacoperite. Ceea ce ne dorim noi să facem este să creăm o prezenţă regională în aceste pieţe mai mici pe care să le dezvoltăm, astfel încât în viitor să devenim poate un target atractiv pentru un jucător mai mare sau pur şi simplu să dezvoltăm noi în continuare această prezenţă”, a explicat Diana Enăchescu, adăugând că în Statele Unite şi în Europa de Vest interesul pentru platforme de fashion resale este mult mare, în comparaţie cu Europa de Est, unde acest trend este puţin în urmă.

Un alt aspect care este sub „lupa” reprezentanţilor Vintellor este loializarea clienţilor, a mai adăugat Diana Enăchescu.

„Spre exemplu, pot să spun că în ultimele 12 luni am avut 170.000 de vizitatori noi pe platformă şi undeva la 1,8 milioane de vizualizări. Asta înseamnă în mod evident un interes crescut, dar până ca el să se transforme în listări de produse sau în achiziţii de produse, este evident că aceşti utilizatori au nevoie să capete încredere. Şi atunci noi încercăm să venim cu funcţionalităţi noi care să ne asigure loializarea lor. De asemenea, sunt 2.000 de vânzătorii în acest moment în platformă şi numărul lor creşte în permanenţă şi practic pentru partea de cumpărare interesul este şi acolo în creştere.”

Astfel, dacă planurile din zona de finanţare merg conform aşteptărilor, Diana Enăchescu a spus că estimările arată o creştere substanţială a numărului de utilizatori până la finalul lui 2024.

„Dacă reuşim să continuăm această rundă de finanţare şi să mai primim ceva resurse, având în vedere dezvoltările pe care le avem acum în lucru şi promovarea susţinută pe care ar trebui să o facem în continuare, noi estimăm ca în 2024 să terminăm cu o bază de 50.000 de utilizatori înregistraţi şi minim 70.000 de articole listate.”

 

Ce a mai spus Diana Enăchescu în cadrul emisiunii

În general sunt listate cam toate tipurile de articole care pot exista în dulapul unei doamne, în primul rând, dar şi în ceea ce priveşte bărbaţii şi copii. De cele mai multe ori tot doamnele sunt cele care gestionează listările şi pentru bărbaţi şi pentru copii. Observăm că cel mai bine se vând genţile de branduri - poziţionare medie spre premium. La fel de bine se vând şi articole de încălţăminte de sezon şi haine – începând cu rochii de ocazie şi terminând cu articole sport.

Interesul pentru platforma Vintello vine din oraşele mari, vorbim aici de zona urbană, să zicem mai premium, asta însemnând Bucureşti, Cluj, Timişoara, Iaşi, de acolo ne vin cele mai multe listări dar ne bucurăm să vedem că în zona de cumpărare, practic cumpărătorii noştri sunt de oriunde, din toată România, inclusiv din zona rurală, ceea ce este o mare satisfacţie pentru că este clar că în zona rurală opţiunile sunt mai limitate şi din punct de vedere financiar şi atunci ne bucurăm că suntem o alternativă pentru clienţii din zona respectivă. Per total însă sunt oameni din toată ţara care ne folosesc, suntem o platformă naţională.

În general, persoanele care listează articole pe Vintello sunt cele care au ajuns să aibă o acumulare ceva mai mare în garderobă şi aici vorbim de persoane între 30 şi 40 de ani în medie, din zona urbană, cu venituri medii spre mari. Iar pe partea de achiziţie, ne bucurăm să vedem interes din zona ceva mai tânără - între 20 şi 40 de ani.

Avem un comision de vânzare pentru tranzacţiile încheiate de 18% şi minim 18 lei. Ceea ce am făcut noi în cursul acestui an, la un moment dat, pentru că am pornit cu un comision de 15%, a fost că ne-am dat seama că acest comision practic nu ne acoperea cheltuielile. Şi am fost nevoiţi să creştem acest procent la 18% şi suma minimă de la 15 lei la 18 lei. Noi folosim acest comision pentru a acoperi o parte (cel puţin 50%) din transportul pe care cumpărătorii îl plătesc şi oferim toată partea de platformă, de promovare, practic tot serviciu pe care îl punem la dispoziţia vânzătorilor se regăseşte în acest comision.

Echipa s-a menţinut. Probabil că anul viitor, după ce vom mai pune la punct planurile de finanţare, vom mai extinde şi echipa. Evident că pentru fiecare ţară la care ne gândim să ne extindem, vom avea nevoie de cel puţin un project manager cu care să începem să lucrăm acolo.

Atunci când se întâmplă o tranzacţie la noi pe platformă, vânzătorul îşi primeşte banii doar după ce tranzacţia s-a încheiat complet. Adică cumpărătorul a primit produsele sau produsul, nu are nevoie de retur, abia apoi se face plata către vânzător. Asta înseamnă că în cazul unei probleme care poate apărea, deşi avem o rată extrem de mică a retururilor, produsul se întoarce la vânzător şi cumpărătorul primeşte banii înapoi rapid. Şi noi în ultimul timp am lucrat intens la această zonă de user experience, la transparetizarea cât mai mare a tranzacţiilor care au loc în contul fiecăruia -  fie că vorbim de vânzător, fie că vorbim de cumpărător.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR