ZF IT Generation

ZF IT Generation. Horea Crăciun, CEO Casta.ro, platformă online de imobiliare cu serviciu de cumpărare instantă de apartamente: Avem un capital iniţial de 800.000 euro pentru achiziţii

6 oct 2020 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul testează întâi piaţa imobiliară din Bucureşti, urmând ca apoi să intre şi în alte oraşe din ţară precum Cluj-Napoca, Timişoara sau Iaşi.

Start-up-ul Casta.ro, care face parte din grupul Neogen, are pentru început un capital de 800.000 euro pentru achiziţiile de aparta­mente care se vor realiza prin intermediul serviciului propriu de InstaBuy – un model adus din străinătate lansat de curând pe piaţa din România.

„Noi avem un capital iniţial de circa 800.000 euro, urmând ca după estimările noastre cele mai pesimiste să rămânem cu proprietăţi în valoare de el puţin jumătate de milion de euro pe stoc. Adică, rulând să avem constant un capital investit de aproximativ jumătate de milion de euro“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Horea Crăciun, CEO-ul Casta.ro. Proiectul, lansat pe piaţă în 2019, a fost finanţat cu 500.000 de euro către grupul Neogen, controlat de Călin Fusu.

„În momentul de faţă nu am terminat de investit. Partea de platformă nu a fost o investiţie considerabilă, considerabil este însă capitalul pus la dispoziţie pentru achiziţii“, a punctat el.

Prin serviciul InstaBuy, Casta.ro achizi­ţionează apartamente printr-un proces digitalizat pe cât posibil în momentul de faţă.

„Din păcate în momentul de faţă nu poţi digitaliza întregul proces de cumpărare-vânzare al unui apartament, încercăm însă să restrângem interacţiunea personală dintre client şi cumpărător. Practic, noi încercăm să facilităm vânzarea unui apartament pentru clienţii care înscriu apartamentul pe platfroma noastră, înaintându-le o ofertă de achiziţie la preţul pieţei calculat cu ajutorul unui algoritm bazat pe comparabilele din piaţă la acel moment. Aceasta ofertă se face foarte rapid şi practic aceasta este prima parte de digitalizare pe care vrem să o facem noi“, a explicat Horea Crăciun, adăugând că din păcate următorii paşi se mută în offline însă start-up-ul spune că este nevoie doar de 1-2 întâlniri fizice.

Care sunt mai exact paşii care trebuie urmaţi dacă vrei să îşi vinzi apartamentul către Casta.ro? Aplici în cadrul platformei, completând toate detaliile despre apartament, iar apoi în trei zile primeşti oferta de preţ.

„Nu avem nevoie de un preţ pentru că noi venim cu o ofertă în care explicăm transparent cum am calculat preţul. Oferim de asemenea statistici de piaţă şi lista de cheltuieli care se vor aplica acelui preţ. Apoi facem un small due dillgence legal legat de proprietate, iar ulterior se trece la semnarea contractului şi la achitarea efectivă a preţului pentru acel apartament, urmând ca împreună cu clientul să decidem momentul în care vrea să se mute“, a subliniat el.

Conceptul de iBuyer este un element destul de nou pentru piaţa europeană, iar Casta.ro a încercat să adapteze modelul de funcţionare pentru piaţa locală bazându-se în principal pe informaţiile din SUA.

„Practic, încercăm să adaptăm o idee pornind de la intenţia de a digitaliza la maxim tranzacţiile imobiliare. Exact în această perioadă de pandemie când interacţiunile sperie tot mai multă lume, încercăm să adaptăm conceptul de iBuyer de real estate pe care l-am transformat într-un iBuyer de apartamente, axându-ne pe cea mai mică piaţă viabilă - Bucureşti, unde sunt cele mai multe oferte.“

Start-up-ul are în plan să lanseze serviciul de InstaBuy în mai multe oraşe din România, primele ţinte după implementarea în Bucureşti fiind Cluj-Napoca, Timişoara şi Iaşi.

„Avem nevoie de un nucleu de 6-8 luni de a solidifica ideile şi algoritmii prin care putem urgenta tot acest proces de vânzare a apartamentului şi de a cunoaşte foarte bine detaliile din piaţă. De aici şi motivul pentru care ne-am axat pe Bucureşti pentru început“, a precizat CEO-ul Casta.ro.

Odată ce servciul InstaBuy va fi bine pus la punct, start-up-ul va analiza şi introducerea unor diferite alte instrumente dedicate pieţei de investiţii imobiliare.

„Avem diferite propuneri de a înfiinţa anumite tool-uri de private equity, multă lume este destul de interesată de a investi. Putem spre exemplu ca acelor proprietăţi să le găsim o monetizare în a fi închiriate, nu doar în a fi vândute. Noi credem că această idee are un potenţial foarte mare odată ce clarificăm şi ne găsim un ritm, o constanţă în evaluarea proprietăţilor.“

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Innovation Partner:
Partener: