ZF IT Generation

ZF IT Generation. Ioana Petrea, managing partner RightFit: Am lansat o aplicaţie care funcţionează ca un asistent virtual pentru recrutare. În momentul de faţă soluţia este testată de peste 30 de companii

22 dec 2023 Autor: Ioana Nita

Pentru perioada următoare, RightFit are un buget estimat la 50.000 - 150.000 de euro pentru investiţii în soluţia TogetHR – de la marketing şi până la integrarea tehnologiei de inteligenţă artificială în aplicaţie.

TogetHR, soluţia software lansată recent pe piaţă de agenţia locală de resurse umane RightFit, care funcţionează ca un asistent virtual pentru procesul de recrutare, este testată în prezent de 30 de companii ce activează în diferite industrii – de la transporturi şi inginerie până la marketing şi PR – şi de două companii specializate în furnizarea de servicii de HR. Înainte de lansarea pe piaţă la finalul lunii octombrie, soluţia TogetHR a fost folosită intern timp de un an în cadrul agenţiei RightFit pentru a fi testată şi îmbunătăţită.

„În momentul de faţă testează so­luţia 32 de companii, dintre care doar două sunt agenţii de recrutare. Restul sunt companii care au între 5 angajaţi şi 2.000 de angajaţi, dintre care două au foarte mulţi angajaţi. Iar industriile în care activează sunt diverse - tran­s­por­turi, inginerie, vân­zări, marketing, PR, şi avem şi o agenţie imobiliară mare, care are mai multe sucursale şi pentru că recrutează foarte mulţi agenţi imobiliari, fiecare sucur­sală şi-a deschis un centru de cost, să zicem, în aplicaţie. Sunt foarte interesantă să văd feedbackul lor după trei luni de utilizare fiindcă în circa trei luni îţi dai seama cum funcţionează realmente, apuci să o populezi cu CV-uri, începi să plimbi un candidat în diverse statusuri de evoluţie în demersiul de recrutare şi de abia atunci vezi adevărata ei valoare“, a spus Ioana Petrea, managing partner RightFit, în cadrul emisiunii ZF IT Generation.

Ideea dezvoltării aplicaţiei TogetHR a venit în urma celor 14 ani de experienţă în domeniul HR ai agenţiei, fiind practic o soluţie pentru a găsi mai repede oamenii potriviţi pentru diferitele roluri din companii.

„Ideea ne-a venit tocmai pentru că noi în RightFit lucrăm în recrutare şi suntem cumva cu mindsetul că trebuie să livrăm şi repede şi bine şi de-a lungul celor 14 ani de experienţă în recrutare, căutând tot timpul să găsim variantele prin care putem să deplinim triunghiul «repede, ieftin şi bun», am tot căutat să inovăm în permanenţă şi să găsim scurtături, fără să sabotăm procesul de recrutare la nivel de calitate, dar totuşi să-l scurtăm, astfel încât să livrăm repede şi bine.“

„Şi identificând nevoile partenerilor noştri din piaţă, a clienţilor, a companiilor cu care lucrăm, a apărut TogetHR, însumând nevoile pe care le-am depistat în toţi aceştia ani de expertiză în recrutare şi în resurse umane, practic“, a explicat ea, adăugând că soluţia TogetHR este unică pe piaţa din România fiindcă însumează trei module.

„Soluţia are trei module. Prima este zona de CRM (Customer Relationship Management – n.red.), unde tu, ca şi om de recrutare, să spunem, dacă poţi să coordonezi tot proiectul cap-coadă, poţi să vezi de la intrarea unui rol în agenţie sau în companie toată zona de costuri până la partea strict de recrutare, unde poţi să ţii evidenţa candidaţiilor, statusul candidaţiilor, când ai închis poziţia, cu ce buget, cu ce salariu, când a început, când poţi să faci follow-up cu el ş.a.m.d. Este cumva o combinaţie între CRM-ul de vânzări al recrutorului, bugete şi bază de date a unei agenţii de recrutare.“

Soluţia TogetHR se adresează atât departamentelor de resurse umane din cadrul companiilor, cât şi agenţiilor specializate de HR, recrutorii având posibilitatea de a-şi gestiona clienţii, în cazul agenţiilor, şi de a gestiona job-urile, candidaţii şi CV-urile în mod digital, în aplicaţie fiind totodată inclusă şi partea de raportare la final.

“În primul modul, cel de CRM, eu pot să introduc clientul de la momentul în care este doar un lead şi pot să setez un status de lead, până în momentul în care realmente semnează contractul şi el devine client. Acum mă raportez la agenţii de recrutare pentru că atunci când eşti utilizator intern evident ai un unic client şi atunci filtrarea sau departajarea se face doar pe roluri. Însă complexitatea cea mai mare a aplicaţiei este raportată la agenţii şi atunci iau asta ca reper pentru că în companie evident luăm ca la puzzle, doar bucăţele din tot procesul. În momentul în care am introdus clientul respectiv în platformă, eu pot acolo să adaug brief-ul rolurilor pe care trebuie să le recrutez, unde pot să văd cap coadă tot ce caut cu toate detaliile despre specificul rolurilor respective, iar apoi deschid jobul în care din nou adaug toate detaliile reprezentative pentru poziţia pentru care recrutez şi desemnez unui recrutor. În momentul acela eu pot să introduc tarifele pe care le-am negociat cu fiecare client în parte, pot să introduc data când a început proiectul, ca apoi la final de proiect să văd cât a durat până am închis”, a explicat Ioana Petrea cum funcţionează aplicaţia, menţionând că odată ce se încheie aceasta primă etapă se trece la cea de-a doua care este baza de date de CV-uri.

“Secţiunea a doua este cea de bază de date de CV-uri, unde pot să încarc toate CV-urile, fie că vorbim de contabilitate, inginerie, vânzări, HR, marketing, etc. Este ca un sertar mare de CV-uri sau ca o bibliotecă, să spunem, unde încarc toate CV-urile. În momentul în care eu, recrutorul Ioana, aleg să lucrez pe proiectul de agent de vânzări la Popescu SRL, desemnez acei candidati care sunt reprezentativi pentru mine şi le pot pune o etichetă şi îi asignez practic rolului de vânzări. Partea interesantă e că din biblioteca asta mare de CV-uri, aceşti oameni de vânzări care sunt reprezentativi pentru rolul de care eu mă ocup, e ca şi cum se duc într-un sertar separat şi eu pot foarte bine să-i gestionez de acolo, să-i trec prin interviuri. Am un status la fiecare etapă, interviu telefonic, interviu direct, interviu cu clientul, respins, acceptat, angajat ş.a.m.d., iar în momentul în care eu finalizez poziţia, setez acolo statusul angajat şi mie practic automat mi se închide poziţia în platformă.”

După ce recrutorul a găsit persoana potrivită pentru rolul pe care îl căuta şi închide poziţia în aplicaţie, managerul este cel care dă “OK-ul” pe finalizarea procesului.

“De ce face el asta? Pentru ca la sfarsit, el va trebui sa confirme salariul cu care am angajat respectiva persoană, tariful pe care l-am negociat, tocmai ca platforma, la final, să îţi facă şi un calcul despre cât trebuie tu să facturezi clientul. Adică, nu doar că managerul va avea un calcul despre comisionul pe care vrea să i-l dea recrutorului, costurile pe care le-a investit în demersul de recrutare, dar şi cât trebuie să factureze clientul. Nu mai trebuie să stea să se uite în oferte, în contract, ş.a.m.d. O parte dintre companii încă mai semnează contractele pe hârtie şi le trimit scanate, dar noi suntem digitalizaţi şi la partea asta”, a punctat ea.

Soluţia TogetHR poate fi folosită pe bază de abonament, acestea fiind de două tipuri – pentru recrutor intern angajat într-o companie sau agenţie de recrutare, dată fiind diferenţa volumului de CV-uri gestionate în cele două cazuri. Tarifele abonamentelor sunt cuprinse între 9 euro şi 45 de euro, iar în cazul unor companii mari, aplicaţia se poate personaliza şi implicit şi costul.

Aplicaţia TogetHR a fost construită cu ajutorul unei firme specializate în dezvoltare software, investiţia iniţială nefiind făcută public. Însă, pentru perioada următoare, agenţia RightFit are în plan să aloce un buget cuprins între 50.000 – 150.000 de euro pentru promovarea TogetHR, dar şi pentru îmbunătăţirea ei şi integrarea tehnologiei de inteligenţă artificială în cadrul a două secţiuni din aplicaţie, având ca obiectiv să lanseze versiunea a doua a soluţiei la finalul lui 2024.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR