ZF IT Generation

ZF IT Generation. Mădălin Ilie, CEO, Telerenta – platformă pentru închirierea de echipamente electronice: Căutăm o finanţare pentru dezvoltare accelerată. Extindem reţeaua de rentboxuri şi în alte oraşe din ţară din decembrie, iar din 2024 intrăm pe piaţa din Polonia

30 nov 2023 Autor: Ioana Nita

Investiţia bugetată la început pentru dezvoltarea Telerenta s-a situat la 3 milioane de euro, iar pentru a extinde businessul la nivel naţional, start-up-ul are nevoie de minim aceeiaşi sumă pentru anul viitor.

Start-up-ul Telerenta, susţinut de grupul NCH Capital, care a lansat în mai anul acesta o platformă automatizată pentru închirierea de echipamente electronice, se află în căutarea unei finanţări pentru a susţine planurile sale de dezvoltare accelerată. În cele şase luni de la lansarea platformei, Telerenta a introdus pe piaţă şi un concept nou cu ajutorul grupului Bobnet – o reţea de rentboxuri de unde utilizatorii pot închiria produsele electronice dorite, şi a adăugat o serie de noi echipamente disponibile pentru închiriere. Planurile de dezvoltare nu se opresc însă aici, echipa Telerenta urmând să extindă începând cu luna aceasta reţeaua sa de rentboxuri la nivel naţional, iar din 2024 start-up-ul va face pasul şi către pieţele externe, prima ţară fiind Polonia.

„Categoriile de produse care sunt prezente pe site vor fi disponibile şi pentru închiriere aproape instantă din rentboxuri 2.0 ce vor fi prezente în foarte scurt timp, începând încă de luna aceasta, în centre comerciale din toată ţara. Mergem către oraşele mari şi enumăr câteva - cel mai probabil Cluj, Iaşi, Braşov, Timişoara. Începem să mergem în primă fază către oraşele mari, urmând ca ulterior să extidem şi către următorul nivel de oraşe. Deci avem extinderea în retail şi extinderea categoriilor de pe site, unde am adăugat pe lângă TV-uri şi laptopuri, console, tablete, telefoane, soundbar şi unde pregătim în continuare noi surprize“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Mădălin Ilie, CEO al Telerenta.

Start-up-ul a pornit în luna mai doar cu televizoare în oferta sa de închiriere, însă din luna septembrie a început să adauge şi celelalte produse electronice – telefoane, laptopuri, tablete ş.a.m.d., iar din octombrie a lansat în platformă şi o funcţionalitate dedicată companiilor, pentru a acoperi şi segmentul B2B.

“Funcţionalitatea din punct de vedere tehnic este disponibilă din luna octombrie, iar din noiembrie avem chiar o echipă dedicată de vânzări pentru zona de B2B şi am pornit şi campaniile de promovare”, a punctat el, adăugând că start-up-ul are deja clienţi pe segmentul B2B pe zona hotelieră spre exemplu. “Pe zona hotelieră avem parteneri care au luat televizoarele de la noi. Şi avem şi parteneri care şi-au reînnoit flotele de telefoane, tablete, laptopuri prin Telereta.”

La lansarea platformei de închiriere de gadget-uri din luna mai, echipa Telerenta şi-a propus să ajungă până la finalul acestui an la circa 3.000 de dispozitive închiriate, iar în prezent se află aproape de realizarea obiectivului.

“În cuantumul total al tuturor produselor ne îndreptăm către 3.000 de contracte, iar rezultatul cumulat de până acum este cu aproape 10% peste ceea ce ne-am propus. Deci ne îndreptăm către cele 3.000 de dispozitive pe care ni le-am setat ca şi ţintă. Avem deja clienţi care închiriază şi cel de-al doilea produs. Avem clienţi care deja fac pachete între televizoare şi console sau laptop şi telefon”, a subliniat Mădălin Ilie.

În prezent, Telerenta colaborează cu peste 20 de furnizori de produse pentru categoriile listate până acum pe site, care cuprind momentan peste 250 de produse, planul pentru finalul anului viitor fiind de a ajunge la circa 1.000 de produse listate.

Încă de la lansarea proiectului Telerenta, fondul american de investiţii NCH Capital a bugetat o investiţie de 3 milioane de euro pentru primul an. Pentru anul viitor, start-up-ul va avea nevoie de o investiţie similară sau chiar dublă în condiţiile în care vrea să îşi extindă reţeaua de rentbox-uri la nivel naţional.

“Pentru anul viitor noi ţintim o dublare a numărului de contracte aşa că trebuie să păstrăm şi pentru 2024 cam acelaşi ritm de investiţii pentru a susţine businessul. Probabil va fi necesară o investiţie chiar de pe peste 3 milioane de euro şi asta doar pentru proiectul din România. Mare parte din eforturile noastre financiare merg în zona de stocuri, fiindcă noi punem în piaţă produse cu o valoare mare pentru care primim lunar o chirie relativ mică şi atunci partea de finanţare este foarte mare”, a explicat el.

Start-up-ul are însă în plan să se extindă şi în afara Românie, prima piaţă vizată fiind Polonia, unde deja a început demersurile pentru lansare.

“Telerenta este conceput ca un proiect scalabil şi multimarket. Noi acum suntem într-un stadiu foarte avansat, avem studii de piaţă şi colaborări pentru piaţa din Polonia, acolo unde cred că chiar în decembrie vom avea primele veşti şi foarte devreme, în 2024, proiectul va fi <<up and running>>, va fi funcţional.”

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR