ZF IT Generation

ZF IT Generation. Marius Dosinescu, fondator al Aysa.ai – platformă pentru automatizarea proceselor SEO: Avem nevoie de o finanţare de 450.000 de euro pentru a investi în infrastructura IT şi ca să scalăm în mod accelerat. Discutăm cu fonduri de investiţii din Cehia şi România

21 feb 2024 Autor: Ioana Nita

Aysa.ai a încheiat 2023 cu o cifră de afaceri de 70.000 de euro, având în medie 25 de clienţi. Printre clienţii actuali ai start-up-ului se numără Doraly.ro, PaulasChoice.ro, it-sh.ro, soari.ro şi Sensidev.

La finalul lunii martie, echipa Aysa.ai va lansa versiunea SaaS a soluţiei, care îi va permite să atragă mai mulţi clienţi, ţinta sa fiind de a ajunge la un portofoliu de circa 1.500 de clienţi până la finalul acestui an şi la venturi de minim 300.000 de euro.

Start-up-ul local Aysa.ai, care dezvoltă o platformă de automatizare a proceselor de tip SEO (search engine optimization), se află în prezent în discuţii pentru obţinerea unei finanţări în valoare de 450.000 de euro, sumă necesară pentru investiţii în infrastructura IT astfel încât să poată scala businessul în mod accelerat la nivel internaţional. Anul trecut, Aysa.ai a atras un investitor în proiect - compania de dezvoltare de software Innovator Spark din Cluj, finanţarea venind însă sub formă de servicii – dezvoltare software, şi nu de cash. Innovator Spark oferă servicii de dezvoltare software către Aysa.ai în valoare totală de 150.000, sumă care se împarte în trei tranşe egale, fiecare reprezentând 1,25% din companie. Odată cu această tranzacţie, proiectul Aysa.ai a fost evaluat la aproximativ 4 milioane de euro.

„În acest moment, practic prima etapă de investiţie a celor de la Innovator Spark a fost de 50.000 de euro, iar acum noi căutăm 450.000 de euro pentru infrastructura IT, pentru că investiţia în infrastructură, atunci când îţi antrenezi propriile modele de AI, este destul de costisitoare şi pentru a putea avea rezultate ai nevoie de o infrastructură mult mai mare. Rezultatele la nivel minimal sunt ok, dar dacă vrem să obţinem rezultate şi mai bune, avem nevoie de scalabilitate şi atunci avem nevoie de această investiţie în infrastructură, tocmai ca să putem accelera. Altfel, am putea rămâne, aşa cum suntem, mai ales că avem venituri şi ne susţinem, n-am avea nevoie de investiţie, dar pentru că vrem să accelerăm şi vrem să lansăm produsul internaţional cât mai repede şi să îl scalăm, avem nevoie de această investiţie. Deci, în acest moment căutăm 450.000 de euro şi suntem deja în discuţie cu mai  multe fonduri de investiţii şi cu business angels“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Marius Dosinescu, fondator al Aysa.ai. El a adăugat că discută cu un fond de invstiţii din Cehia şi cu două VC-uri din România şi câţiva business angels.

„Discutăm cu un fond de investiţii din Cehia şi cu două din România – din care cu unul suntem într-o discuţie mai avansată. Am avut de asemenea discuţii şi cu SeedBlink şi aşteaptă să participe şi la următoarea rundă de finanţare - să ne listăm pe platforma lor. Şi, de asemenea, discutăm cu câţiva business angels care au preferat să rămână discreţi, tichetele pe care ei vor să le investească însumează circa 150 000 de euro. Iar de la fondurile de investiţie vrem să atragem diferenţa de 300.000 euro sau chiar 400.000 de euro.“

Cunoscut pentru businessul său anterior FloriDeLux.ro pe care l-a vândut în 2023 câtre lanţul de florării Magnolia, Marius Dosinescu a demarat proiectul Aysa.ai la începutul anului trecut, în luna ianuarie pornind cu o versiune MVP (Minimum Viable Product) pe care a testat-o cu potenţiali clienţi până în aprilie când a lansat o primă versiune a produsului finit. Platforma Aysa.ai se adresează segmentului B2B, în special magazinelor online, fiindcă start-up-ul a identificat că sectorul comeţului electronic are cea mai mare nevoie de o soluţie pentru automatizarea proceselor SEO.

Din luna aprilie a anului trecut şi până în prezent, start-up-ul a atras în portofoliul său circa 25 de clienţi pentru care oferă serviciile de operare a platformei, în condiţiile în care versiunea SaaS (Software as a Service), pentru care clienţii îşi vor putea face abonament direct pe site şi pe care o vor putea folosi ei singuri, va fi lansată la finalul lunii martie.

“Clienţii care au testat soluţia şi cu care am discutat au vrut să rămână cu noi şi am introdus la cererea lor servicii de SEO management, în care practic noi folosim aceeaşi metodologie, aceleaşi unelte, doar că le folosim noi pentru că interfaţa pe care ar trebui să folosească clientul nu este gata încă. Avem în medie 25 de clienţi pentru aceste servicii şi nu vrem să creştem mai mult pe această zonă pentru că nu vrem să devenim o agenţie de SEO, ci vrem să ne concentrăm foarte mult pe realizarea produsului finit de SaaS, astfel încât unealta să devină disponibilă pentru foarte, foarte multe magazine online, nu doar pentru câţiva clienţi pe care putem noi să-i gestionăm”, a punctat el.

Ce face însă concret soluţia Aysa.ai? “Practic, fiecare client începe cu o analiză a lui din punct de vedere a cine este, ce face, unde se poziţionează, care sunt competitorii lui. Identificăm până la 90% din aceste informaţii, dacă e un client deja existent, dacă site-ul lui există deja, identificăm până la 90% din aceste informaţii. Evident, ele trebuie validate şi aici apare acel 10% din acest proces iniţial. După care, pe baza conţinutului pe care el are, noi începem să mapăm, cum spunem noi, acest conţinut, practic site-ul, identificăm cuvintele cheie, bazându-ne pe conţinutul deja existent, dar şi pe concurenţii pe care el îi are. Noi studiem competiţia, vedem pe ce cuvinte cheie se pozitionează competiţia cel mai bine, care sunt cuvintele cheie high performance, care au cel mai bun raport din punct de vedere al conversiei, din punct de vedere <<click through rate>>, din punct de vedere al intenţiei de cumpărare. Şi atunci practic noi mapăm automat tot site-ul pe aceste cuvinte cheie. Evident,

intervine iar acel 10% în care clientul trebuie să-şi dea acordul”, a explicat Dosinescu, adăugând că după acest proces intervine partea de inteligenţă artificială generativă.

“După acest mapping intră în funcţiune generative AI-ul. Clientul poate selecta ce pagini se optimizează, practic nu lasă 100% pe pilot automat, ci alege ce pagini vrea să optimizeze, le dă drumul şi de aici intră partea de AI, care face o dată conţinutul, după care analizează pagina în permanenţă şi face procese iterative pe pagina respectivă, astfel încât să se stabilească target-ul. În acest moment target-ul pe care îl avem este prima pagina, adică top 10, dar în varianta viitoare va putea utilizatorul să seteze dacă vrea să fie în top 5, să spunem. Deci, practic, acum nu poate să selecteze poziţia pe care şi-o doreşte. Nu putem garanta o anumită poziţie datorită a celui Google Dance. Google Dance este un sistem prin care Google determină relevanţa ta şi interesul utilizatorului. Adică dacă bounce rate, click-through rate-ul nu se schimbă în un mod major, atunci atunci e relevant pentru utilizator şi pentru el asta e cel mai important. De asemenea, AI-ul măsoară în permanenţă şi analizează tot ceea ce înseamnă <<client>>. Evident, noi alimentăm modulul AI cu aceste date. AI-ul le analizează şi paginele respective sunt optimizate în comparaţie cu competitorul tău, pe acel cuvânt cheie, dar în acelaşi timp, ţinând cont de ultimele actualizări de la Google.”

Printre clienţii actuali ai Aysa.ai se numără: Anvelototal.ro, ProTrading.info, SpotLegal.io, Facturis-Online.ro, IT-sH.ro, LionLink.ro, Evz.ro, Doraly.ro, FlowersMarket.ro, MiniGolf-cafe.ro, Sensidev.ro, PaulasChoice.ro şi CushionPros.com şi BrainSource.io.

În prezent, bugetele alocate de clienţii Aysa.ai pentru serviciile de SEO management variază între 300 euro şi 1.200 de euro pe lună. “În funcţie de numărul de ore şi pe care noi îl alocăm acolo, ei plătesc o sumă mai mică sau mai mare. Practic, făcând aceste bugete, ne-am asigurat că ne încadrăm într-un anumit număr de ore şi exact pe cele pe care le putem păstra. De aici şi numărul de clienţi care e limitat”, a subliniat el.

Pentru versiunea SaaS care va fi lansată la finalul lunii martie, costurile unui abonament lunar va se vor încadra între 29 şi 99 de dolari.

Odată cu lansarea versiunii SaaS, start-up-ul va putea scala şi va şutea atrage mai mulţi clienţi, ţinta fiind de a ajunge la un portofoliu de circa 1.500 de clienţi până la finalul acestui an şi la venturi de minim 300.000 de euro.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR