ZF IT Generation

ZF IT Generation. Mihai Drăgan, cofondator şi CEO Oveit – soluţii digitale pentru evenimente offlne şi online: La finalul acestui an vrem să ajungem la 1,5 mil. dolari venituri recurente şi să demarăm runda de finanţare de serie A. Suntem deja în discuţii cu investitori din SUA

5 apr 2024 Autor: Ioana Nita

Suma investită per total până acum în proiectul Oveit se ridică la 2,4 milioane de dolari  În 2023, veniturile anuale recurente ale start-up-ului au crescut cu 200%, la aproape 700.000 de dolari.

Oveit, start-up-ul pornit din România care a dezvoltat mai multe soluţii digitale pentru managementul evenimentelor offline şi online, integrate acum într-o singură platformă, şi-a propus să ajungă la finalul acestui an la venituri recurente anuale de 1,5 milioane de dolari şi să demareze şi runda de finanţare de serie A. În prezent, start-up-ul are în derulare o rundă de finanţare de tip bridge în valoare totală de 400.000 de euro. Runda brigde este condusă de investitori locali – How to Web şi Growceanu, iar o parte din sumă este strânsă prin intermediul unei campanii de crowdfunding pe platforma SeedBlink.

„Acum avem deschisă o rundă bridge, este de fapt ultima runda înainte de seria A şi am încercat să strângem cât mai puţin posibil, având în vedere că Oveit este o companie ce trece pe break-even, estimăm chiar luna viitoare, şi atunci ne-am dat seama că este de ajuns să strângem minimul, astfel încât să putem să arătăm o creştere sănătoasă şi organică în decursul anului 2024. Mare parte din această rundă va fi orientată către o creştere mai agresivă a vânzării, pentru că am observat că avem un product market fit foarte bun. Avem un moment foarte bun în piaţă în care avem o disponibilitate a competiţiei mult mai scăzută şi o cerere mult mai ridicată a unor produse precum sunt cele pe care le construim.“

„Am observat că produsele sunt mature şi rezolvă foarte bine problemele clienţilor noştri, cele prezente şi o parte dintre cele pe care le estimăm ca probleme viitoare, în mod deosebit în zona de automatizare vânzărilor, şi credem că este momentul să trecem la următorul nivel. Aşa că, în mare parte din această rundă, se va duce către dezvoltarea forţei noastre de vânzări, în mod deosebit în pieţele primare, şi anume America de Nord, în mod deosebit în Statele Unite şi Marea Britanie“, a declarat Mihai Drăgan, cofondator şi CEO Oveit, în cadrul emisiunii ZF IT Generation.

De la înfiinţarea sa în 2017 şi până în prezent, investiţiile totale în proiectul Oveit au ajuns la 2,4 milioane de dolari, produsele dezvoltate trecând printr-o serie de schimbări odată cu modificările apărute pe piaţa evenimentelor în urma pandemiei de COVID-19.

“S-au schimbat foarte multe lucruri în industria evenimentelor fizice şi virtuale şi atunci ne-am schimbat şi noi. Au fost câteva lucruri care au fost doar în industria noastră şi câteva lucruri care au fost în afara industriei noastre, cum ar fi apariţia unor noi modele mai puternice de Generative AI, care ne-au dus şi pe noi către o evoluţie în anumite zone ale aplicaţiilor noastre.  Cea mai mare schimbare pe care am întâmpinat-o a fost cea legată de revenirea la evenimentele fizice, în mod deosebit în zona de evenimente de business. Practic ce s-a întâmplat este că în pandemie tot ceea ce ţinea de evenimentele fizice au fost oprite şi totul a trecut în zona virtuală, iar odată ce efectele pandemiei au început să dispară, oamenii au început să-şi dorească să interacţioneze din nou în persoană, în mod deosebuit în zona de business, pentru că evenimentele fizice pentru business sunt principalul motor de noi relaţii economice”, a punctat Mihai Drăgăn, adăugând că în perioada pandemiei mulţi specialişti în organizarea de evenimente s-au reorientat, ceea ce a făcut ca după reluarea evenimentelor să existe un deficit de forţă de muncă pe acest segment şi să fie tot mai multă nevoie de automatizarea proceselor specifice organizării de evenimente.

“Mulţi oameni care organizau evenimente sau participau la organizarea evenimentelor au ieşit din industria de evenimente pentru o lungă perioadă de timp, ceea ce a generat o scădere a numărui de experţi din piaţă. În acelaşi timp, cererea a crescut. A crescut în fiecare an, începând cu 2022, cu echivalentul venitului lui Microsoft la nivel de industrie. În fiecare an, aproximativ 230 de miliarde de dolari au fost adăugaţi în industria de business events, mai exact meetings, incentives, conferences and exhibitions. Şi având în vedere că avem mult mai multă cerere şi mult mai puţină ofertă de specialişti în zona aceasta, a fost nevoie de automatizare, astfel încât să putem să servim piaţa. Şi atunci, ceea ce numim noi Oveit 2.0, platforma noastră care a apărut la sfârşitul 2023, după o muncă de aproximativ 3 ani, a fost orientată, în primul rând, către automatizarea muncii organizatorului de evenimente, care este foarte intensă, nu ştiu dacă se ştie lucrul acesta de către consumator, dar este foarte intensă, foarte complicată şi sunt foarte multe etape care de multe ori sunt procesate manual, deşi nu ar trebui să fie operate manual.”

Actuala platformă Oveit automatizează o serie de activităţi ale organizatorilor de evenimente, cum ar fi: înregistrarea participanţilor, procesarea diferitelor modalităţi de plată, operaţiunile de emitre factură, raportări, inserare de date în alte sisteme, trimiterea confirmării către consumatori, accesul în cadrul evenimentului, interconectarea cu diverse platforme de business travel pentru cazare şi zboruri, integrarea cu platforme de networking şi de marketing ş.a.m.d.

“Foarte multe dintre operaţiile acestea sunt foarte intense la nivel uman. Se munceşte foarte mult pe chestii care nu sunt neapărat aducătoare de valoare relevantă. Iar noi, în timp, încă de la începutul Oveit, am încercat să automatizăm fiecare dintre aceste procese şi credem că am ajuns la un punct în care în momentul acesta economisim aproximativ 80% din munca specialistului de eveniment. Iar acest timp economisit poate să se ducă spre crearea unor experienţe minunate şi către nişte relaţii mai bune cu vizitatorii şi cu sponsorii”, a subliniat el.

În prezent, platforma Oveit are circa 8.000 de utilizatori la nivel internaţional, majoritatea fiind din America de Nord, în special din SUA, dar şi din Europa – Marea Britanie, ţările nordice, Spania şi Portugalia. Printre clienţii Oveit se numără branduri mari populare la nivel global precum Amazon, Microsoft, Porsche şi LVMH.

Din cei 8.000 de utilizatori, 500 sunt clienţi plătitori, abonamentul lunar pentru a putea folosi platforma Oveit costând circa 200 de dolari pe lună pentru evenimentele cu maxim 400 de participanţi. Start-up-ul le pune însă la dispoziţie organizatorilor de evenimente platforma sa în mod gratuit dacă numărul de participanţi nu depăşeşte 300 de persoane. Iar în cazul companiilor mari şi foarte mari de tip enterprise, Oveit oferă un abonament flexibil, costurile fiind negociate. Dacă numărul de participanţi depăşeşte limita inclusă în abonamnet, start-up-ul percepe suplimentar un comision din tariful biletelor vândute pentru eveniment.

În 2023, veniturile anuale recurente ale start-up-ului au crescut cu 200%, la aproape 700.000 de dolari, iar pentru anul acesta echipa Oveit şi-a setat aceeaşi creştere de 200%, până la aproximativ 1,5 milioane de dolari. Totodată, pentru finalul acestui an, start-up-ul şi-a propus să încheie şi o rundă de finanţare de serie A,

“Mare parte dintre discuţiile pe care le-am avut pentru seria A le-am avut cu investitori din Statele Unite ale Americii. Sunt nişte evaluări sensibil mai ridicate şi o disponibilitate a capitalului mai mare în SUA. Pe de altă parte există şi mai multă competiţie, există şi o agresivitate mai mare a pieţei şi atunci forţa noastră de vânzări este un necesar absolut pentru acestă serie A.”

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR