ZF IT Generation

ZF IT Generation. Mihai Ivaşcu, cofondator şi CEO Modex, dezvoltator tehnologii blockchain: Suntem pe punctul de a finaliza o rundă de investiţii de 50 milioane dolari în SUA care ne evaluează businessul la 300 mil. dolari

30 iun 2020 Autor: Ioana Nita

Anul trecut, compania a înregistrat venituri de aproape 5 milioane dolari, iar pentru 2020 ţinta este de a ajunge la o cifră de afaceri de 9 milioane dolari.

Start-up-ul Modex, fondat în 2017 de o echipă de trei români,  Mihai Ivaşcu, Alin Iftemi şi Dragoş Răuţu, se află în plin proces de finalizare a unei noi runde de investiţii în valoare de 50 milioane de dolari, condusă de Rothschild, una dintre cele mai mari bănci de investiţii din lume. Noua rundă de finanţare plasează compania la o evaluare de 300 milioane dolari.

„Până în prezent am ridicat 15 milioane dolari, iar acum urmează să ridicăm o nouă rundă de investiţii condusă de cel mai mare investment bank de tehnologie din SUA – Rothschild. Runda este foarte mare, de 50 milioane dolari, şi va fi folosită exclusiv pentru creştere în SUA şi în Asia. Sperăm să o finalizăm în următoarele două săptămâni, suntem pe final acum. Este o rundă de investiţii care ne ajută foarte mult să scalăm şi să triplăm echipa în următorul an“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Mihai Ivaşcu, cofondator şi CEO al Modex. Proiectul Modex a început să prindă contur din 2017 ca parte din grupul de tehnologie M3 Holdings fondat la Londra.

„Modex a pornit ca o companie de consultanţă în domeniul blockchain. Noi fiind o companie de software, practic am extins activitatea şi în zona de blockchain. Apoi, Modex a devenit o companie de produs. Astăzi suntem o companie care oferă un middlewere – o combinaţie între o bază de date tradiţională şi o tehnologie blockchain. Este un produs simplu plătit per licenţă“, a menţionat Mihai Ivaşcu.

Produsul dezvoltat de Modex a fost lansat în noiembrie anul trecut, iar până acum start-up-ul a reuşit să atragă peste 100 de clienţi la nivel global.

„Produsul nostru se adresează dezvoltatorilor software şi companiilor care vor să îşi protejeze datele. De câţiva ani am intrat pe zona de cybersecurity. Suntem văzuţi ca companie care oferă soluţii de cybersecurity, iar blockchain-ul este doar una dintre tehnologiile pe care noi le folosim pentru a obţine rezultatul pe care îl caută multe companii acum: imutabilitatea datelor. Ce înseamnă imutabilitatea datelor? Înseamnă că odată datele stocate sau trecute print-o astfel de infrastructură ca a noastră nu mai pot fi şterse sau modificate fără urmă“, a explicat el.

Modex are în prezent clienţi din zona farmaceutică, bancară şi guvernamentală, atât din SUA, cât şi din Europa, următoarea piaţă-ţintă fiind Asia.

„Acum începem implementări în Orientul Mijlociu cu o companie mare de telecom din acea zonă. Şi vrem să ne extidem şi în zona Singapore pentru că acolo se lucrează cu foarte multe date. Pe noi ne interesează industrii care stochează şi lucrează cu volume mari de date“, a punctat CEO-ul Modex. Strategia start-up-ului pentru atragerea de clienţi vizează parteneriatele cu giganţi din industria tech la nivel global. „Încercăm să intrăm pe piaţă prin parteneri precum Microsoft, Oracle şi UiPath.

Noi ne-am axat pe de-o parte pe dezvoltarea tehnologiei, iar pe de altă parte pe intrarea în zona de clienţi foarte mari prin intermediul partenerilor.“

Produsul creat de Modex – un sistem de baze de date axat pe tehnologia blockchain, ajută în primul rând la cotrolul şi protecţia datelor, atât la nivel public, cât şi privat - în cadrul organizaţiilor.

„Până acum încrederea în sistemele convenţionale de baze de date se baza pe încrederea într-un administrator al bazei de date. Astăzi nu mai ai încredere într-un om, ci într-o tehnologie care îţi poate asigura o dovadă matematică, pentru că asta face blockchainul, a faptului că datele nu au fost alterate şi că sunt acolo“, a precizat Mihai Ivaşcu.

Tehnologia creată de Modex este o tehnologie cu care se pot construi diferite produse în domenii diverse.

„În zona de sănătate spre exemplu, datele pacienţilor sunt stocate într-o astfel de infrastructură, astfel că pacientul recapătă proprietatea datelor şi controlul asupra lor. Practic, atunci când mergi la un cabinet şi ţi-ai făcut analizele, datele acelea sunt ale tale. Poţi vedea cine interacţionează cu analizele tale şi poţi da acordul ca o altă entitate medicală sau o companie farmaceutică să aibă acces la datele tale medicale“, a subliniat el, menţionând că acest proiect este un proiect-pilot pe care start-up-ul l-a lansat cu un partener din SUA. „Avem de asemenea şi câteva implementări în Europa pe această zonă.“

Cât costă însă utilizarea tehnologiei dezvoltate de Modex? „Pentru o companie mică, sumele sunt până în 5.000 dolari/an, iar pentru o companie mare ajung la circa 40-42.000 dolari/an. Pentru companii farma sau bănci sunt deal-uri personalizate pe care le facem, iar costul poate creşte foarte mult. Valorea medie a unui client pentru noi pe an este de 50.000 dolari.“

Anul trecut, Modex a înregistrat o cifră de afaceri de până în 5 milioane dolari,însă ţinta pentru 2020 este de a ajunge la 9 milioane dolari.

„Suntem aproape acolo, încercăm să depăşim acest nivel. Iar previziunile pentru 2021 în planul nostru oficial business sunt de a ajunge la 17 milioane dolari“, a punctat CEO-ul Modex.

În prezent, Modex are 82 de angajaţi full-time, iar împreună cu colaboratori şi cu partenerii implicaţi part-time, echipa numără 100 de persoane în total. Cea mai mare parte din echipă este în Bucureşti, iar sediul central este la Londra.

„Anul trecut ne-am deschis un birou în Silicon Valley, iar recent, luna trecută, am deschis şi un mic birou la Washington pe care o să îl extindem având în vedere intrarea noastră pe zona guvernamentală şi pe în zona de cybersecurity cu noii noştri parteneri.“

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Innovation Partner:
Partener: