ZF IT Generation

ZF IT Generation. Mircea Popa, fondator şi CEO MedicAI: Vrem ca la următoarea rundă de finanţare să obţinem 2 milioane euro

7 feb 2020 Autor: Ioana Nita

În prezent, platforma online de imagistică MedicAI este folosită de circa 200 de medici, fiind stocate în total investigaţiile imagistice a 2.000 de pacienţi.

Start-up-ul de tehnologie MedicAI, care a creat o platformă online de imagistică pentru medici, are în plan ca la finalul acestui an să atragă o nouă rundă de finanţare în valoare de circa 2 mil. euro, astfel încât să dezvolte în continuare produsul şi să poată intra şi pe pieţe din străinătate. Până în pre­zent, MedicAI a atras în total finanţări de aproa­pe 600.000 euro, din care 500.000 euro au fost obţinuţi la finalul lui 2019 de la fon­durile de investiţii D Moonshots şi ROCA X.

„Finanţările luate până acum ne vor ajunge până la finalul anului. Vom avea nevoie de mult mai mulţi bani decât am avut nevoie până acum pentru a ne dezvolta. Planul nostru este ca la finalul anului să luăm o finanţare de 2 milioane euro, bani care să ne permită să ne extindem în alte câteva ţări, să avem prezenţă acolo şi să ne dezvoltăm mult mai agresiv“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Mircea Popa, CEO-ul şi fondatorul MedicAI. El a adăugat că anul acesta echipa MedicAI va testa mai multe pieţe pentru extindere şi va vedea de unde va avea cel mai bun feedback pentru a face următoarea investiţie.

„Pe partea medicală, există diferenţe majore. Medicina este la fel peste tot, dar sistemele diferă şi iar acest lucru poate să afecteze adopţia în sensul că poate într-o ţară nu putem intra fiindcă există anumite reglementări specifice. Vedem însă câteva ţări posibile în Europa de Vest şi ţările din regiune, sau calea MedicAI poate fi Africa sau Asia.“ Ce face însă mai exact MedicAI? Platforma, bazată pe tehnologia pe inteligenţă artificială, le oferă pacienţilor posibilitatea de a-şi stoca în cloud CD-urile sau stickurile cu investigaţiile imagistice realizate, pe care le pot vizualiza apoi de oriunde şi oricând, depozitându-le pe termen lung.

De asemenea, utilizatorii de MedicAI pot da acces mai multor doctori la imaginile medicale stocate în contul lor, platforma integrându-se cu sistemele clinicilor medicale. Astfel, clinicile pot trimite spre exemplu analizele imagistice pacienţilor direct prin platforma proprie sau să colaboreze cu alte clinici. Ca atare, platforma MedicAI permite în acelaşi timp şi colaborarea medicilor direct în cloud, atât între ei, cât şi împreună cu pacienţii lor.

„Avem deja doctori care folosesc MedicAI în diferite sisteme şi în diferite ţări, cum ar fi Franţa. Sunt doctori care au legătură cu România, sau care fac turism medical. Platforma noastră ajută foarte mult navigatorii medicali – cei care duc în spitale din străinătate pacienţii din România care nu pot găsi aici tratamentul adecvat“, a explicat Mircea Popa.

De la lansarea MedicAI la jumătatea anului trecut şi până în prezent, pe platformă sunt stocate cazurile a circa 2.000 de pacienţi, iar cică 200 de medici o folosesc în mod real, la care se adaugă şi alţi doctori care o testează momentan.

„Noi ne-am propus ca anul acesta să ajungem la 1.000 de medici în platformă, nu doar din România, ci şi din alte câteva ţări din Europa“, a punctat el referitor la ţintele propuse pentru 2020.

Modelul de business al MedicAI nu este încă definitivat, însă start-up-ul vrea ca platforma să rămână mereu gratuită pentru pacienţi, iar clinicile medicale să fie cele care să susţină accesul gratuit al pacienţilor în platformă.

„Totodată vom avea mereu o componentă gratis pentru doctori, la fel ca modelul Dropbox - foloseşti gratis serviciul pentru o anumită capaitate de stocare, iar dacă vrei mai mult, începi să plăteşti. Încă explorăm modelul de business. O variantă ar fi ca spitalele şi clinicile să plătească pentru ca medicii care lucrează pentru ele să aibă acces în platformă“, a precizat CEO-ul şi fondatorul MedicAI. 

În prezent, echipa MedicAI numără 20 de persoane, însă la început start-up-ul a pornit la drum cu 5-6 membri.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR