ZF IT Generation

ZF IT Generation. Pavlos Loizou, CEO al Ask Wire, o bază de date cu toate activele imobiliare din Balcani, care integrează şi date privind preţuri, riscul de cutremure şi inundaţii şi potenţialul energiei solare: Ţintim semnarea unui contract aici în primul semestru

8 feb 2024 Autor: Adrian Seceleanu

„Tot ceea ce facem în România are legătură cu programul InnovX-BCR, suntem impresionaţi de dorinţa de a ajuta a oamenilor din comunitatea din jurul acceleratorului“.

Ask Wire, un start-up din Cipru care construieşte o bază de date cu toate activele imobiliare din Balcani - care va conţine inclusiv date privind riscurile în caz de cutremur sau inundaţii, preţurile din tranzacţii, potenţialul panourilor solare dar şi traficul auto - se află în discuţii pentru demararea unor proiecte cu companii din România, care să demonstreze viabilitatea ofertei comerciale. Start-up-ul a câştigat în 2023 grupa de scale-up-uri din cadrul programului de accelerare InnovX-BCR.

„Am întâlnit o mulţime de oameni aici în România şi acum avem o serie de întâlniri cu BCR, unde discutăm despre demareea unui proiect (un „proof of concept“- POC) despre cum poate folosi banca datele noastre pentru generarea de leaduri pentru împrumuturi „verzi“, dar şi despre ESG sau aspectele de mediu. Este un prim pas. În acelaşi timp, suntem în discuţii cu o companie energetică“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Pavlos Loizou, CEO al Ask Wire. Dacă lucrurile merg bine şi compania semnează un prim contract în primul semestru din acest an, aşa cum îşi propune, ar putea urma în a doua jumătate a anului şi primele angajări.

„Sperăm ca în a doua jumătate a anului nu doar să înfiinţăm o companie, asta e partea uşoară, ci să începem efectiv să angajăm oameni“.

Deocamdată Pavlos Loizou şi alţi membri ai echipei vin periodic în Bucureşti pentru a avea întâlniri cu potenţiali parteneri. Ca parte a premiului obţinut de la InnovX-BCR, Ask Wire are acces la spaţiul de coworking Hotspot Workhub din clădirea de birouri The Mark a austriecilor de la S Immo din apropierea Pieţei Victoriei. „Tot ceea ce facem în România are legătură cu programul InnovX-BCR, suntem impresionaţi de dorinţa de a ajuta a oamenilor din comunitatea din jurul acceleratorului“, a spus Loizou.

Ceea ce face start-up-ul este să colecteze diferite date publice despre toate activele imobiliare din regiune, pe care apoi le integrează într-o platformă de unde informaţiile să poată fi accesate cu uşurinţă de mai multe categorii de utilizatori, în diferite scopuri, a explicat Loizou.

„Ceea ce facem noi este să colectăm date disponibile public pentru a construi un profil detaliat pentru fiecare proprietate din Balcani. Ceea ce înseamnă că, dacă ştii care este fiecare proprietate, care sunt zonele seismice, calitatea solului, riscul de inundaţii, riscul de cutremur, etc., dar adaugi şi date de la cadastru, date demografice de la departamentul de statistică, etc., înseamnă că poţi începe să îţi construieşti ca şi companie strategia în ceea ce priveşte imobiliarele.“

Pe baza acestor date compania a construit trei produse, a explicat reperzentantul Ask Wire. „Un produs are legătură cu piaţa imobiliară. Astfel, monitorizăm zilnic toate vânzările care provin din cadastru. Le cartografiem şi ştim că acestea sunt apartamentele, casele care s-au vândut. Apoi avem date despre preţurile solicitate de proprietari. Actualizăm aceste informaţii zilnic, ceea ce ne oferă o mulţime de date despre câte proprietăţi sunt pe piaţă, cât timp rămân pe piaţă, discountul dintre preţul cerut şi cel realizat, etc. Apoi, avem un set de date sau o a doua soluţie pe care o oferim companiilor de asigurări: care sunt toate riscurile asociate unei anumite proprietăţi, plus un model de costuri de reconstrucţie, astfel încât persoanele fizice şi companiile să ştie la cât să îşi asigure locuinţa. Este un lucru foarte important, în special pentru Balcani, unde suferim nu numai din cauza faptului că ne aflăm într-o zonă cu risc de cutremure, mai ales aici, în Bucureşti, ci şi din cauza impactului schimbărilor climatice, care este în creştere. Şi apoi, al treilea produs are legătură cu generarea de lead-uri. Aceste date pot fi utilizate pentru a identifica, de exemplu, acoperişul potrivit pentru a monta panouri fotovoltaice. Astfel, am dezvoltat un model solar care ne permite, cu ajutorul adresei, să găsim acoperişul proprietăţii de pe Google Earth, să îl transformăm în 3D, să punem un soare artificial şi apoi să estimăm dimensiunea acoperişului dvs., ce parte a acoperişului este îndreptată în direcţia corectă pentru a avea acces la soare, câte panouri fotovoltaice ar putea fi puse pe el şi câtă energie ar produce acestea. Este deci un generator de clienţi pentru împrumuturi ecologice şi pentru companiile solare“.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR