ZF IT Generation

ZF IT Generation. Radu Albăstroiu, fondator MasiniLaCheie.ro – agregator al furnizorilor de maşini de închiriat: În următoarele 12 luni vrem să ajungem la 5.000 de rezervări prin platformă şi la venituri de 150.000 de euro. De anul viitor vrem să intrăm şi pe piaţa din Grecia

11 apr 2024 Autor: Ioana Nita

MasiniLaCheie.ro are în derulare acum o campanie de finanţare pe Seedblink, unde vrea să strângă 100.000 de euro.

Start-up-ul local MasiniLaCheie, care a dezvoltat platforma online cu acelaşi nume ce funcţionează ca un agregator al furnizorilor de maşini de închiriat, şi-a propus ca în următoarele 12 luni să ajungă la pragul de 5.000 de rezervări şi la venituri de circa 150.000 de euro, în condiţiile în care va intra şi pe segmentul B2B şi va investi mai mult şi în promovarea platformei. Platforma MasiniLaCheie.ro a fost lansată în aprilie 2022, iar de atunci start-up-ul a avut peste 1.000 de clienţi. În prezent, start-up-ul colaborează cu peste 100 de parteneri care au listate flotele lor auto pe platformă, în total fiind peste 1.000 de maşini înscrise.

„Anul trecut am avut un «gross merchandise value» de 200.000 de euro, ce se transformă practic în aproximativ 20.000 de euro venituri nete ale companiei. Noi prognozăm că în următoarele 12 luni, prin introducerea asigurărilor şi prin creşterea numărului de clienţi pe care îi avem în momentul de faţă, vom trece de 150.000 de euro în venituri ale firmei şi de peste un milion de euro în <<gross merchandise value>>. Chiar în momentul de faţă am început pe lângă asigurări şi partea de leasing operaţional şi avem chiar şi primul contract în derulare pe o flotă de 19 maşini. Astfel, combinând partea de clienţi persoane fizice pe care îi avem, cu partea de business unde este nevoie de leasing operaţional, credem că o să ajungem la aceste cifre fără probleme“, a spus Radu Albăstroiu, fondatorul MasiniLaCheie.ro, în cadrul emisiunii ZF IT Generation.

Start-up-ul se află acum în plin proces de a lua o rundă de finanţare în valoare totală de 180.000 de euro, din care 80.000 de euro i-a obţinut deja de la mai mulţi business angels din România, iar restul sumei de 100.000 de euro şi-a propus să o strângă prin intermediul platformei de equity crowdfunding SeedBlink.

„Deşi o să continuăm cu dezvoltarea produsului, pentru că avem o echipă destul de tehnică, totuşi o mare parte din aceşti bani, mai exact 60%, vrem să-i direcţionăm către eforturile de marketing şi vânzări, ca să aducem noi clienţi în platformă“, a punctat el.

În momentul de faţă, platforma MasiniLaCheie.ro are parteneri în 17 oraşe şi în 11 aeroporturi din ţară. Printre oraşele în care este disponibilă platformă se numără Bucureşti, Iaşi, Constanţa, Braşov, Cluj-Napoca, Timişoara şi Craiova.

Cu ce vine însă diferit MasiniLaCheie.ro faţă de alte platforme de închiriere de maşini disponibile acum pe piaţă? „Toate maşinile care sunt disponibile la noi pe site sunt disponibile în timp real. Fiecare fornizor primeşte de la noi o platformă care se şi integrează cu alte tool -uri, unde el îşi actualizează constant disponibilitatea flotei astfel încât să nu existe şanse în care tu să vezi o maşină pe website -ul nostru şi această să nu fie disponibilă pentru tine. Mai mult decât atât, odată ce ai închirat-o, aceasta dispare pentru ceilalţi şoferi care caută o maşină în acelaşi timp“, a explicat fondatorul MasiniLaCheie.ro, adăugând că principalul diferenţiator al platformei fiind legat de depozitul pe care trebuie să îl plătească un utilizator atunci când închiriază o maşină.

„Este vorba de încredere. Oamenii închiriază o maşină şi vor să se asigure că au un partener de încredere şi că nu o să le oprească banii aferenţi depozitului, depozitul fiind o plată care se face înainte de închiriere şi care se returnează la final. Aceasta este o practică foarte des întâlnită în piaţa de <<rent-a-car>> din România, iar noi ne asigurăm că aceşti bani le revin clienţilor în cazul în care maşina nu are niciun fel de avarie.“

Start-up-ul vrea să intervină între relaţia client – companie de închiriere de maşini şi să ofere începând din această vară un serviciu de asigurare pentru a se asigura că maşinile închiriate sunt în regulă când sunt returnate şi că nu li se opreşte utilizatorilor depozitul fără să fie realmente nevoie.

„Vrem ca începând cu vara aceasta să ne ocupăm noi de aceste asigurări şi să vedem exact ce se întâmplă - vom face poze înainte de închirierea maşinii şi poze după închirierea maşinii ca să vedem dacă chiar a existat acea avarie pe care companiile de <<rent-a-car>> o reclamă sau nu. Noi vom gestiona acest depozit şi credem că o să ducem încrederea clienţilor la nivelul următor şi că o să adăugăm un diferenţiator pe care foarte puţine business-uri din acest domeniu îl au“, a subliniat Albăstroiu.

Modelul de monetizare al start-up-ului presupune perceperea unui comision de 10% din toate plăţile efectuate de clienţi în platformă, iar odată cu introducerea serviciului de asigurare, echipa MasiniLaCheie va introduce şi o taxă de aproximativ 3 euro/zi.

Până în vara anului viitor, start-up-ul vizează dublarea numărului de parteneri cu care colaborează la 200 de furnizori şi totodată ţinteşte şi dublarea numărului de maşini listate în platformă la 2.000 de autovehicule.

De asemenea, începând din 2025, echipa MasiniLaCheie are în plan să se extindă şi în afara graniţelor României, prima piaţă vizată fiind Grecia.

„Avem în plan ca din 2025 să intrăm şi pe piaţa din Grecia, în special în insula Creta care este un target pentru noi din mai multe motive, însă principalul este faptul că este o atracţie turistică şi mijlocele de transport în comun prezente în Creta nu se adaptează exact nevoilor turiştilor. Şi mai mult decât atât, mulţi dintre turişti sunt chiar români care doresc să viziteze şi atunci, cunoscând platforma din România se duc acolo şi găsesc acelaşi partner de încredere în mobilitate.“

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR