ZF IT Generation

ZF IT Generation. Radu Georgescu, SeedBlink, despre produsul propriu Nimity: Avem mai multă cerere pentru implementări decât putem face faţă. Suntem într-un „ocean albastru“ - este o cerere foarte mare în regiune, dar şi în restul Europei

19 sep 2023 Autor: Ioana Nita

Nimity, o platformă care permite companiilor să gestioneze tabelul de capitalizare, comunicarea cu investitorii sau planurile de acordare de acţiuni pentru angajaţi, a fost lansat spre finalul lunii iunie, iar primii clienţi au fost chiar SeedBlink şi Gecad Ventures.

SeedBlink, start-up-ul local care a lansat în 2020 platforma de equity crowdfunding cu acelaşi nume, a introdus în vara acestui an un nou produs pe piaţă, numit Nimity – o soluţie ce le permite antreprenorilor şi investitorilor privaţi să-şi simplifice gestionarea capitalului, care până acum a fost extrem de bine primită în regiune, dar nu numai, compania primind mai multe cereri pentru implementare decât poate face faţă, potrivit lui Radu Georgescu, preşedintele Consiliului de Administraţie al SeedBlink. Platforma Nimity se adresează atât start-up-urilor şi companiilor de tehnologie, cât şi oricărei companii, indiferent de industria în care activează, care are mai mult de trei acţionari.

„Nimity este un produs care are două luni. Şi în aceste două luni, deşi este încă un produs la început, este extrem de cerut. Avem în momentul acesta o cerere de implementări semnificativ mai mare decât putem noi să facem faţă. Suntem într-un «ocean albastru» (piaţă nouă cu puţini competitori sau bariere de intrare şi dezvoltare – n.red.) în Europa Centrală şi de Est, iar în vestul Europei oceanul este mov, să zicem, undeva între albastru şi roşu. Este o cerere foarte mare. Din câte companii am început şi în câte companii am fost implicat până acum, nu mi s-a întâmplat niciodată să fiu implicat într-o companie în care time to market, momentul, să fie atât de potrivit.“

„Deci, este exact momentul în care o astfel de unealtă este cerută“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Radu Georgescu, adăugând că în prezent toată lumea îşi doreşte să-şi gestioneze mai bine tabelul de capitalizare şi nu numai.

„Toată lumea doreşte să implementeze ESOP-uri (Employee Stock Ownership Plans – n. red.) şi nu prea ştie cum. Şi nu vorbesc de avocaţi, noi nu înlocuim avocaţii. Noi ajutăm partea de avocaţi. Nu îi înlocuim pe specialiştii în taxe, partea de taxe. Nu facem asta, ci pur şi simplu ajutăm să se implementeze, să se gestioneze, să se urmărească partea asta.“

Prin intermediul platformei Nimity, companiile îşi pot gestiona portofoliul şi structura acţionariatului, având posibilitatea de a urmări în timp real structura acţionariatului şi colaborarea cu părţile interesate. Totodată, soluţia permite şi gestionarea şi comunicarea ESOP, mai exact permite crearea şi gestionarea cu uşurinţă a planurilor de opţiuni pe acţiuni ale angajaţilor, pentru a creşte gradul de retenţie a persoanelor cheie şi pentru a facilita înţelegerea valorii acestora cu ajutorul portalurilor dedicate. Şi nu în ultimul rând, Nimity acoperă şi zona de infrastructură de finanţare şi sindicalizare, oferind acces la o platformă simplificată pentru a pregăti şi gestiona strângerea de capital prin runde de coinvestiţii sau sindicalizate. Soluţia oferă deal rooms private şi o platformă pentru gruparea investiţiilor mai mici ca o singură entitate juridică.

„Clientul Nimity este orice companie care are un tabel de capitalizare mai mare de 2 sau 3 oameni. Orice companie îşi doreşte şi simte nevoia să-şi automatizeze procesele de semnături.

Orice companie simte nevoia să aibă un ESOP, orice companie vrea să înţeleagă ce se întâmplă în clipa în care vrea să mai o investiţie. Orice companie vrea să fie profesională, să trateze în mod profesional partea de ownership, de equity ownership“, a punctat Georgescu, menţionând că la început echipa SeedBlink a considerat că Nimity este un produs care se adresează mai degrabă companilor de tehnologie, însă şi-a dat rapid seama că nu ele au nevoie de o astfel de soluţie.

„Am aflat că sunt multe companii, nu de tehnologie, care au nevoie de gestiunea părţii de acţionariat. Şi sunt companii mari, însă momentan nu le pot da numele.“

Momentan, politica de tarifare a produsului Nimity include trei opţiuni – una gratuită pentru companiile care vor să încerce soluţia, a doua este cea „self service“ care costă 39 euro/lună, iar cea de-a treia este cea „managed account“, dedicată companiilor mari, pentru care tariful este la cerere.

Care sunt posibilităţile de creştere ale produsului Nimity? „Cred că în jurul lui Nimity se poate construi acest nivel trei de «pseudo bursă». Şi cred că atât compania SeedBlink, cât şi produsul Nimity vor fi în următorii 2-3 ani acelea care vor schimba semnificativ piaţa de investiţii în Europa. Atât ca investiţii de tip «primary», cât şi ca piaţă secundară, dar şi ca instrument de gestionare a părţilor sociale, a equity-ului“, a subliniat Georgescu.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR