ZF IT Generation

ZF IT Generation. Raul Cojocaru, cofondator şi CEO al Move Mountains, platformă online pentru pasionaţii de aventuri: În patru luni vrem să atragem o finanţare de minimum 50.000 de euro pentru a putea dezvolta în continuare produsul şi pentru a scala

20 iun 2023 Autor: Alexandra Cepăreanu

Platforma a fost lansată în ianuarie 2023 în nouă staţiuni din România şi a atras 40 de organizatori de evenimente şi peste 100 de clienţi care au achiziţionat experienţe de la aceştia Move Mountains a atras investiţii cumulate de 15.000 de euro în urma participării în cadrul a două programe de accelerare pentru start-up-uri tech.

Start-up-ul Move Mountains, care a dezvoltat o platformă online prin care să pună în contact persoanele pasionate de aventuri în aer liber şi care doresc să descopere noi experienţe cu instructori specializaţi, vrea să atragă o finanţare în valoare de 50.000 euro în următoarele patru luni pentru a putea dezvolta în continuare produsul. Platforma a fost lansată în ianuarie 2023, iar în sezonul de iarnă din acest an a înregistrat 40 de instructori (de schi şi snowboard) şi organizatori de evenimente, dar şi peste 100 de persoane care şi-au achiziţionat experienţe prin intermediul Move Mountains.

„Ne dorim să atragem o primă rundă de finanţare. În următoarele patru luni am dori să atragem o finanţare de minimum 50.000 de euro pentru a putea dezvolta în continuare produsul şi pentru a scala. Momentan pe platformă se regăsesc doar instructori de schi sau snowboard şi lucrăm la a dezvolta activitatea marketplace-ului, pentru a integra şi alte evenimente care să nu fie specifice anotimpului de iarnă. Ne dorim să avem continuitate pe întreaga durată a anului, nu să ne rezumăm doar la sezonul de iarnă“, a explicat Raul Cojocaru, cofondator şi CEO al Move Mountains, în cadrul emisiunii ZF IT Generation, rubrica Start-up Pitch.

El a adăugat că în contextul actual investitorii nu mai au acelaşi apetit la risc, însă, dacă start-up-ul este interesant şi rezolvă o nevoie reală, are şanse să atragă finanţare chiar şi în această perioadă. Până în prezent start-up-ul a atras investiţii cumulate în valoare de 15.000 de euro în urma participării în cadrul a două programe de accelerare.

„În cam toate programele la care am participat în ultima perioadă şi alţi fondatori şi cofondatori de start-up-uri spun că investitorii se uită mult mai atent la start-up-urile în care investesc, sunt mult mai atenţi, dar eu cred că dacă reuşim să atragem bani într-o astfel de perioadă înseamnă că atunci când lucrurile vor merge bine pentru toată ne vom descurca mult mai bine decât cei care acum nu fac nimic, stagnează.“

În prezent, platforma percepe un comision între 15% şi 20% de la organziatorii de evenimente care îşi listează experienţele şi evenimentele pe Move Mountains, a mai adăugat Raul Cojocaru.

„Practic, clienţii intră pe platformă, văd evenimentele listate, îşi aleg evenimentul cu care rezonează, plătesc prin intermediul platformei şi mai apoi se face matching-ul dintre clienţi şi organizator şi în cele din urmă organizatorul este cel care plăteşte un comision.“

Planurile pentru anul în curs vizează creşterea numărului de experienţe şi evenimente ce se regăsesc pe platforma Move Mountains şi să ajungă la venituri între 5.000 şi 8.000 euro în primul an de activitate.

„Vrem ca până la finalul anului să ajungem de la două experienţe care se găsesc în prezent listate pe platformă la zece experienţe şi să dublăm, poate chiar să triplăm numărul de colaboratori. Vrem să ajungem la venituri între 5.000 şi 8.000 de euro în primul an de activitate, obiectiv ce va fi susţinut şi de faptul că în următoarea perioadă integrăm noi activităţi pe platformă - precum ghizi montani care vor organiza tot felul de drumeţii, plimbări cu bicicleta, cu barca.“

De asemenea, planurile pe termen lung ale reprezentanţilor start-up-ului vizează extinderea platformei şi la nivel internaţional.

„Sunt două ţări pe care le vizăm în primă instanţă pentru extinderea la nivel international, în Europa de Est – Serbia şi Bulgaria - pentru că acolo sunt staţiuni vizitate des de români. Apoi ne vom extinde şi în zona Europei de Vest şi la nivel mondial“, a mai spus Raul Cojocaru.

Ce a mai spus Raul Cojocaru la ZF IT Generation

Ideea mi-a venit în timpul facultăţii pe când eram instructor de schi individual. Sezonul de iarnă ce tocmai a trecut am lansat platforma Move Mountains la nivel naţional - mai exact în nouă staţiuni din ţară, iar în 2 luni am reuşit să aducem 40 de colaboratori. Feedback-ul celor 40 de colaboratori a fost pozitiv, au fost bucuroşi de lansarea platformei. Sigur, mai sunt şi alte platforme asemănătoare Move Mountains pe piaţă, dar şi ele tot la început sunt.

Dacă totul merge conform planului, dacă totul va decurge bine, ne dorim să mărim echipa - să mai aducem o persoană tehnică alături de noi -, momentan suntem patru oameni.

Platforma se adresează atât instructorilor şi organizatorilor de evenimente, cât şi pasionaţilor de activităţi în aer liber, aventurieri. Utilizatorii vizaţi sunt persoane cu vârste cuprinse între 25 şi 35 de ani, pasionaţi de sport şi aventură, care doresc să economisească timp şi să se bucure de siguranţă, flexibilitate şi simplitate.

 

 


 

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR