ZF IT Generation

ZF IT Generation. Răzvan Rughiniş, cofondator: Programul de preaccelerare Innovation Labs vrea să pună programatorii într-un context în care dragostea de tehnologie să se transforme în ceva palpabil pentru un client

18 mar 2020 Autor: Adrian Seceleanu

„De fiecare dată când produsul tău are o limitare, aceea este o direcţie în care merită să investeşti. La noi este apreciat feedbackul pozitiv şi acesta este cel ce duce la un progres al produselor.“

Principala miză a programului de preaccelerare pentru start-up-uri tehnice Innovation Labs, lansat în urmă cu 9 ani, a fost acela de a pune programatorii din România într-un context în care să fie încurajaţi să dezvolte produse care să rezolve probleme reale ale unor companii sau uti­lizatori.

Vrem să punem softiştii „mai aproape de un context în care dragostea de tehnologie să se transforme în ceva palpabil pentru un client, validarea să nu mai fie din partea zonei de universitate, ci să schimbăm asta într-o logică de tipul «Cât de multă valoare putem aduce pentru altcineva - o valoare economică bazată pe un transfer financiar, pe joburi, pe o transformare a întregii societăţi. Această logică nu mai are în centru ce creează tehnologia, ci clientul“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Răzvan Rughiniş, cofondator al Innovation Labs şi profesor la Politehnica din Bucureşti.

El a adăugat că programul, care a pornit la drum în 2011 cu 12 echipe înscrise, faţă de aproape 200 la ediţia din acest an, îşi propune să contribuie şi la o schimbare culturală în rândul ecosistemului IT din România. Una dintre ţinte - cultura locală în care feedbackul negativ este considerat mai degrabă un atac la persoană decât o propunere de a îmbunătăţi un produs sau un serviciu. „Pentru noi ca europeni şi mai mult chiar ca români această valoare a opiniei clientului nu este uşor de procesat. De obicei când vine cineva şi îţi spune «Nu mă interesează produsul tău» avem adesea sen­zaţia că ne invalidează personal, că are ceva cu noi. În loc să te bucuri că există cineva care a încercat produsul tău şi dintr-un motiv sau altul nu rezonează cu el, ţi se pare că este un atac la persoană“, a explicat Rughiniş. El a adăugat că românii trebuie să înveţe de la americani cum să privească acest lucru.  „Aceasta este o schimbare puternică de perspectivă. Americanii o au, americanii se bucură de orice interacţiune cu clienţii, mai ales de cele negative, pentru că acelea sunt oportunităţile de a construi noi servicii. De fiecare dată când produsul tău are o limitare, aceea este o direcţie în care merită să investeşti. La noi este apreciat feedbackul pozitiv şi acesta este cel ce duce la un progres al produselor. Noi confundăm reacţiile care pot duce la îmbunătăţiri ale produselor cu atacuri foarte personale.“

 

Ce a mai declarat Răzvan Rughiniş în cadrul emisiunii:

♦ Industria de IT vine cu oferte foarte atractive către tineri şi o parte dintre ei reuşesc să pună preţ pe această oportunitate incredibilă de a-şi valida o idee de business. Unii dintre ei reuşesc, alţii dintre ei doar câştigă experienţă care le va folosi foarte mult în viaţă.

♦ Eu am o oarecare strângere de inimă, de ce nu reuşim noi ca societate să îmbrăţişăm valorile şi stereotipurile pozitive prin care alţii ne privesc. Dacă la nivel global se vorbeşte de mecanicul german şi instalatorul polonez nu ştiu de ce nu am putea să vorbim şi de programatorul român care lucrează din Seattle (sediul Microsoft – n. red. ) şi Mountain View (sediul Google – n. red.), din Londra până în Zurich şi este apreciat pentru nişte competenţe tehnice reale pentru că nu vorbim de nişte companii care au interese care să fie pe o altă logică decât cea a productivităţii economice.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Partener: