ZF IT Generation

ZF IT Generation. Ruxandra Cord, fondatoarea theCoRD.ai, soluţie AI pentru optimizarea şedinţelor online: Deschidem o rundă de finanţare pre-seed şi vrem să ridicăm între 300.000 şi 500.000 de euro

28 sep 2023 Autor: Alexandra Cepăreanu

Platforma se află în faza de testare, pe piaţă fiind disponibilă o variantă de tip „private beta“ În prezent, theCoRD.ai este testată de trei companii active în Marea Britanie şi Germania „Estimăm că circa 50 de companii o să testeze soluţia până la finalul lui 2023.“

Start-up-ul românesc de tehno­logie theCoRD.ai (the Coaching Re­sults Driven AI), care a dezvoltat o so­lu­ţie de AI (artificial intelligence) de team coaching care are ca obiectiv să îmbunătăţească munca la distanţă şi să optimizeze şedinţele online, vrea să atra­gă o finanţare între 300.000 şi 500.000 euro pentru a-şi continua dezvoltarea. „Urmează să deschidem o rundă de finanţare pre-seed în cadrul căreia am vrea să ridicăm între 300.000 şi 500.000 de euro“, a spus în cadrul emi­siunii Z IT Generation, rubrica Start-up Pitch, Ruxandra Cord, fon­dator theCoRD.ai.

Proiectul a luat naştere în 2019, iar investiţia în dezvoltarea soluţiei theCoRD.ai a fost de aproape 300.000 de euro, din care 121.000 de euro au fost sub forma unui grant o­fe­rit de fondul norvegian Innovation Norway. În prezent, echipa din spa­tele stat-up-ului este formată din cir­ca 30 de persoane - din care doi cofon­datori, o echipă de 20 de coach şi oameni în zona de dezvoltare produs, sales şi marketing.

„Ne-am adunat o echipă de 20 de team coach şi ne-am propus să urmă­rim partea lingvistică. Începând de anul trecut, în septembrie, am în­ce­put adnotarea manuală. Deci, 20 de coach care au notat manual aproape 3.000 de sesiuni online, transcriptu­rile lor de fapt, urmărind 14 patter­nuri. A fost un proces de un an prin care am adnotat aceste şedinţe şi am realizat un parteneriat cu Universi­tatea din Bucureşti,  care ne-a ajutat în dezvoltarea modelelor de inteli­genţă artificială care sunt antrenate pe baza acestor adnotări“, a spus Ruxandra Cord.

theCoRD.ai analizează, cu ajutorul algoritmului de învăţare automată, tiparele conversaţionale ale angajaţilor din timpul întâlnirilor online ale echipei şi oferă ulterior recomandări personalizate de coaching.

„Recomandările sunt automatizate în primă fază. Dar noi avem şi o comunitate de systemic coaching, iar o dată pe lună echipele au discuţii cu aceştia pentru a explica orice neclaritate au. Practic, noi privim aceste întâlniri online de echipă şi apoi identificăm pattern-urile din dinamica echipei. Pattern-urile pe care noi le identificăm sunt diverse, spre exemplu, ne uităm dacă şedinţa respectivă este facilitată, dacă se setează obiective la începutul şedinţei sau la finalul ei, dacă există polarităţi, cine intervine, când se iau decizii, când şi cum se cer informaţii. Practic, soluţia noastră identifică când acele skills-uri şi arată echipei într-un mod transparent care este dinamica echipei, a şedinţei. Apoi, bazat pe aceste pattern-uri - pe care le putem identifica în cel puţin patru întâlniri - putem să le oferim şi recomandări - spre exemplu, cum ar trebui să îşi îmbunătăţească dinamica din echipă“, a explicat Ruxandra Cord.

Platforma se află în faza de testare, pe piaţă fiind disponibilă o variantă de tip „private beta“. Compania este deschisă la colaborări cu alţi jucători care susţin şedinţe online cu angajaţii lor şi care pot veni cu idei pentru a îmbunătăţi şi dezvolta platforma astfel încât ea să răspundă la nevoile din piaţă.

„Momentan avem aproape 30 de companii care s-au înrolat şi care vor să ne ajute cu idei. Am lansat în urmă cu o săptămână apelul către co-creatori şi am fost surprinşi să vedem interes din partea companiilor. Singura limitare este limba engleză, pentru că adnotările sunt făcute pe limba engleză.“

De asemenea, în prezent, platforma theCoRD.ai este testată de trei companii - active în Marea Britanie şi Germania.

„Avem deja trei companii care testează platforma iar noi măsurăm impactul pe care soluţia îl are în şedinţele lor online. Sunt trei companii din UK şi Germania care au şedinţe online, au echipe distribuite în toată lumea - Marea Britanie, Malta, India şi alte ţări. În special noi ne adresăm acestei nişe de companii din IT, pentru că în ultimul an acolo s-au făcut cele mai multe angajări pe partea de remote şi ele sunt cele mai deschise la munca asta flexibilă“, a explicat Ruxandra Cord.

Ea a adăugat că planurile pe termen scurt - mai exact până la finalul anului în curs - vizează ca theCoRD.ai să atingă un număr de 50 de companii care să testeze platforma.

„Suntem deschisi în momentul de faţă pentru 50 de companii care să testeze soluţia până la final de an şi avem o estimare pentru anul viitor să ajungem la 270 - 300 de companii care să folosească soluţia noastră. Avem aşteptări şi din partea companilor din România, pentru că România este totuşi un hub pentru companii internaţionale şi cu siguranţă unele şedinţe se ţin în engleză aşa că putem să fim foarte utili pentru ele. Aşteptăm să fim invitaţi şi în companiile din România să ne testăm şi să co-creăm împreună, pentru că mai este şi partea aceasta de diferenţă de cultură a fiecărei ţări. Deci aşteptăm companii cu oameni din multe zone, să putem să facem diferenţieri pe anumite aspecte culturale. Chiar în momentul de faţă o companie care testează soluţia noastră are o echipă care este condusă de un manager din Spania şi toţii ceilalţi membrii echipei sunt din India, deci aici este o provocare.“

Întrebată care sunt avantajele pe care le aduce utilizarea platformei theCoRD.ai, Ruxandra Cord a răspuns că prima îmbunătăţire se poate observa în durata şedinţelor online.

„Şedinţele devin mai scurte, aproape 70% dintre şedinţe nu mai depăşesc timpul în care au fost planificate, sunt mai scurte ori se încadrează în timpul planificat. Ce mai facilitează platforma este partea de pregătire a întâlnirii. Adică oamenii nu se mai întâlnesc doar ca să se întâlnească, ei ştiu ce materiale să pregătească, care este tema de discuţie şi folosesc şedinţa util. Am observat că a crescut numărul de decizii luate în cadrul unei şedinţe online. Iar o decizie înseamnă un pas înainte pentru business. Platforma mai este o parte importantă pentru manageri. Suntem ca „o mână de ajutor“ pentru manageri.“

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR