ZF IT Generation

ZF IT Generation. Ruxandra Mercea şi Florina Popîrţac, cofondatoare Spark School – liceu hibrid internaţional: Avem în derulare o rundă de finanţare de 700.000 euro care să ne ajute să ajungem la 325 de elevi şi la venituri anuale recurente de 1,3 mil. euro. Acum avem peste 80 de elevi din 11 ţări

25 apr 2023 Autor: Ioana Nita

Din suma totală a actualei runde de finanţare de 700.000 euro, 400.000 euro sunt deja obţinuţi de la business angels, iar pentru restul sumei de 300.000 euro, echipa Spark School are în desfăşurare o companie de crowdfunding pe SeedBlink Start-up-ul ţinteşte ca următoarea rundă să aibă loc peste un an, suma vizată atunci pentru finanţare fiind de 3,5 mil. euro.

Spark School, proiect educaţional pornit în Cluj-Napoca ce îşi propune să dezvolte un liceu hibrid internaţional, are acum în derulare o rundă de finanţare în valoarea totală de 700.000 de euro, bani care să ajute start-up-ul să îşi finalizeze platforma şi să crească în decurs de un an numărul de elevi la 325, majorându-şi astfel implicit şi veniturile anuale recurente la 1,3 milioane de euro. În prezent, Spark School are peste 80 de elevi din 11 ţări precum Columbia, Australia, România, Germania, Italia, Ucraina, Rusia şi Macedonia, şi venituri anuale recurente de circa 300.000 euro, iar planurile de dezvoltare ale start-up-ului includ şi parteneriate cu şcoli fizice din diferite pieţe. Platforma proprie a liceului hibrid va fi gata în august anul acesta.

„Obiectivele pentru această rundă de finanţare sunt să ajungem la numărul de 325 de elevi, full-time şi part-time, să avem un ARR (venit anual recurent – n. red.) de 1,3 mi­lioane de euro, în acest moment este 300.000 de euro, şi să ne dezvoltăm în cele 11 ţări, unde deja avem elevi şi unde ştim că este piaţa interesată de ceea ce oferim noi.“

„Şi tot ca obiectiv este şi finalizarea platformei, prima etapă, şi dezvoltarea ulterioară prin integrarea tehnologiei de inteligenţă artificială“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Ruxandra Mercea, fondatoare şi head of school în cadrul Spark School. Ea a pornit proiectul pe baza experienţei dobândite în cadrul Transylvania College, şcoală privată bazată pe curricula Cambridge pe care a înfiinţat-o în urmă cu mai bine de un deceniu.

„Misiunea mea şi misiunea Spark este să răgândim modul în care elevi învaţă în timpul liceului. Şi vine din două componente. În primul rând pentru că experienţa mea de licean trecut printr-o şcoală de stat în România nu a fost o experienţă care să mă transforme ca adult în bine, ci am acum alte experienţe ca să reclădesc ceea ce n-am învăţat în liceu. Şi în al doilea rând, din experienţa mea ca director la Transylvania College. Cu o şcoală în plină pandemie, mi-am dat seama că nu toată lumea şi nu mulţi adolescenţi au acces la ceea ce făceam în Transylvania College atunci. Şi aşa a început Spark în plină pandemie, în 2020, fiindcă am zis că ceea ce facem într-o şcoală din Cluj este clar nevoie atât în România, dar şi internaţional, pentru că am şi experienţa de a fi director al unei şcoli din 30 de şcoli cele mai inovative din lume. Adică ştiu ce se întâmplă şi ce nu se întâmplă în educaţie şi de ce nu inovăm încă“, a explicat Ruxandra Mercea.

Ea a demarat proiectul Spark School alături de Popîrţac şi Raluca Manole în 2020, MVP-ul (minimum viable product) fiind lansat pe baza integrării mai multor soluţii software existente pe piaţă. Însă, în prezent, start-up-ul colaborează cu dezvoltatorul de software Qubiz pentru platforma proprie care va fi gata la finalul verii.

„Produsul nostru tehnologic o să fie gata în august 2023 şi o să fie o experienţă pe care o oferim pentru elevi. Am digitalizat toate procesele unei şcoli clasice, adică au toate cursurile digitalizate, catalogul este digital, partea de prezenţă este digitală, întâlnirile cu profesorii, comunicarea cu profesorii, partea de <<task-uri>> şi inclusiv corectarea de teme şi <<assignment-uri>> pe care le primesc. Deci, am digitalizat toate aceste procese”, a menţionat Florina Popîrţac, cofondator şi CEO al Spark School, adăugând că platforma oferă totodată şi o experienţă digitală pentru părinţi.

„Părinţii pot să aibă acces exact la materiile pe care le studiază elevul, unde se află cu progresul la materia respectivă, dacă au anumite <<task-uri>> pe care nu le-au făcut la timp, pentru că ei dacă vor pot să intervină, să comunice cu elevii, cu copiii lor, şi să le spună că au rămas în urmă. De asemenea, părinţii pot să vadă inclusiv partea de rapoarte, fiindcă oferim rapoarte academice din 6 în 6 săptămâni în care arătăm progresul pe care îl au elevii la fiecare materie, atât din punct de vedere calitativ, adică avem un feedback în scris, cât şi din punct de vedere cantitativ, deci ca şi o notă, un <<predictive grade>> care o să le arate inclusiv nota pe care ei o să o aibă la examen la materia respectivă.”

 

Florina Popîrţac, cofondatoare şi CEO al Spark School: Produsul nostru tehnologic o să fie gata în august 2023 şi o să fie o experienţă pe care o oferim pentru elevi. Am digitalizat toate procesele unei şcoli clasice, adică au toate cursurile digitalizate, catalogul este digital, partea de prezenţă este digitală, întâlnirile cu profesorii, comunicarea cu profesorii, partea de task-uri şi inclusiv corectarea de teme şi „assignment-uri“ pe care le primesc. Deci, am digitalizat toate aceste procese.

În prezent, noua platformă Spark School este finalizată în proporţie de 80% şi de săptămâna aceasta echipa start-up-ului va începe să facă transferul de cursuri. „Noi, ca si Spark, avem si IP pe cursurile academice. Avem momentan 33 de cursuri unice, academice, care sunt deja digitalizate. Adică pentru fiecare materie, pentru fiecare an, avem continut care este echivalent a 180 de ore de studiu pe care elevul le parcurge în ritm propriu. Iar în plus mai are şi întâlniri cu profesorii”, a precizat Florina Popîrţac.

Cum funcţionează însă mai exact platforma Spark School? „Fiecare curs, la fiecare subiect, are un design construit care este corelat cu neuroştiinţa - cum învaţă un elev, şi este împărţit în patru etape. Prima este partea de explorare în care elevul trebuie să facă o activitate în locaţia în care este, să descopere ceva despre acel subiect, după care vine partea de învăţare despre subiectul respectiv. Apoi vine partea practică, unde sunt foarte multe activităţi interactive, flashcards, matching, în care el se joacă. Practic se joacă cu cunoştinţele pe care le-a acumulat şi le pune în practică şi le aprofundează. Iar partea finală este partea de teste, <<assignment-uri>> în care verifică cât de a bine înţeles. Şi atunci poate să vadă automat un răspuns, este la 70% din 100%. Poate să revină exact acolo unde mai are nevoie să acumuleze sau să aprofundeze materia respectivă”, a explicat ea.

Pe lângă componenta online, Spark School va avea în curând şi componenta offline care va presupune ca elevii să se întâlnească în hub-uri dedicate, precum spaţii de co-working, dar şi în şcoli fizice partenere, unde vor asista la clasele profesorilor. „În Muntenegru am semnat deja în urmă cu câteva zile parteneriatul cu o primă şcoală care va fi şi hubul nostru de acolo, şi Italia. Şi ne uităm la Marea Britanie şi Germania, unde partea de <<home-school>> este foarte dezvoltată”, a subliniat Florina Popîrţac.

Spark School este acreditată internaţional şi funcţionează pe modelul britanic (Cambridge), examenele de la final numindu-se „IGCSE” (International General Certificate of Secondary Education), respectiv „A-level” (Advanced level) necesar pentru intrarea la universitate.

„Noi practic am digitalizat tot acest conţinut pentru prima dată. Suntem prima şcoală din lume care digitalizează acest conţinut, care este al examenelor cele mai recunoscute din lume”, a punctat Ruxandra Mercea.

„Noi momentan în Spark avem doar elevii de liceu, adică începând cu 13-14 ani până la 18-19 ani, dar bineînţeles că A-level-urile poţi să le facă şi adulţii, adică dacă eşti la 22 de ani şi vrei să îţi dai un anumit A-level care să te ajute să intri la o anumită universitate sau vrei să îţi faci parte de <<upskilling>>, <<reskilling>>, poţi să faci asta”, a completat Florina Popîrţac.

Majoritatea profesorilor din cadrul Spark School sunt din străinătate - India, Anglia, Irlanda, Scoţia şi România, aceştia fiind specializaţi pe curriculumul internaţional.

În ceea ce priveşte costurile pentru elevi, acestea pornesc de la 400 euro per curs şi ajung până la 1.900 euro per curs cu profesor. În cazul în care elevii aleg să fie „full-time” la şcoală şi nu aleg doar un singur curs, taxa de şcolarizare pe an se situează între 4.900 euro şi 5.900 euro în funcţie de nivelul de şcolarizare - primii doi ani de liceu sau ultimii doi.

În plus, start-up-ul are şi o a treia modalitate de monetizare prin care vizează atragerea de şcoli ca membre ale Spark School, unde taxa de membru va fi de 500 de euro per an per şcoală.

„În viitor o să putem înrola pe platformă şi şcoli. Produsul Spark este disponibil full-time, adică pentru elevii care nu mai vor să mai înveţe la altă şcoală, dar şi part-time, adică un elev care este la o altă şcoală fizică, dar doreşte să îşi aleagă anumite materii care la şcoală respectivă nu sunt disponibile. Iar aici elevii pot să vină ca şi persoană fizică, adică familia poate să vină să-şi ia un extra subiect de la noi, nu ştiu, business. Poate într-un liceu clasic nu poţi să studieţi business. Sau dacă vrei să dai la medicină, vrei extra suport pe biologie şi chimie, poţi să-ţi iei din Spark School evaluările. Dar şi şcolile pot să vină pe noua platformă să înroleze o clasă întreagă pentru o anumită materie la care nu au profesor. Iar aceste lucru va permite o scalare mult mai puternică pentru că o să putem să înrolăm direct un liceu de la altă şcoală, ceea ce înseamnă o creştere cu 200 de elevi. Avem deja 3 şcoli pilot care vor să se înroleze pe platformă noastră”, a punctat CEO-ul Spark School.

„Practic asta este una din componentele pe care le vom dezvolta cu noua rundă de finanţare. Avem componenta de liceu, part-time, full-time sau doar achiziţia unui curs. Iar a doua componentă va fi cea de marketplace pentru şcoli, pentru licee, atât de stat, cât şi private din lumea largă, sub forma unei taxe de membru o dată pe an. Şi şcoala îşi va putea înrola toţi adolescenţii în Spark”, a adăugat Ruxandra Mercea.

Actuala rundă de finanţare de 700.000 euro va fi utilizată pentru dezvoltarea produsului tehnologic, crearea de conţinut împreună cu parteneri şi pentru zona de marketing şi vânzări.

„Produsul nostru are două direcţii. Avem IP tehnologic, unde dorim să introducem şi partea de AI, ca să automatizăm mai mult procesele pe care le avem, dar şi să arătăm elevilor, care este cariera cea mai potrivită pentru ei. AI-ul va analiza foarte mult ce le place să înveţe, unde petrec cel mai mult timp şi le va construi automat un profil cu o carieră viitoare care se potriveşte cu pasiunile şi abilităţile pe care le au. Asta este următoarea etapă pe care vrem să o introducem pe platformă. Apoi mai sunt anumite cursuri pe care vrem să le dezvoltăm, iar la partea de co-curiculă o să lucrăm pe <<share revenue model>>. O să lăsăm creatorii de conţinut, unii dintre cei mai buni creatori de conţinut, să intre pe platforma noastră şi să creeze cursuri. Bineînţeles, noi o să urmărim partea de calitate, să ne asigurăm că din punct de vedere, design şi livrabile respectă calitatea pe care ne-o dorim să o oferim elevilor”, a precizat Florina Popîrţac.

Echipa Spark School are foarte bine puse la punct planurile viitoare în ceea ce priveşte dezvoltarea businessului şi atragerea de investiţii. Mai exact, următoarea rundă de finanţare va avea loc peste un an şi va viza o sumă mult mai mare, de 3,2 milioane de euro.

„Următoarele runde vor fi în străinătate. Spark îşi mută şi jurisdicţia în Olanda. Şi astfel rundele vor fi din străinătate. Avem deja două VC-uri interesate şi foarte aproape de noi pentru următoarea rundă şi ne fac introducere la alte VC-uri”, a conchis Ruxandra Mercea.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR