♦ Start-up-ul a fost înfiinţat în 2022 în urma unei investiţii în valoare de circa 70.000 euro ♦ Platforma MyLegal se află în stadiul de prototip şi are aproape 2.000 de utilizatori ♦ Până la finalul lui 2023, reprezentanţii MyLegal vor să ajungă la 10.000 de utilizatori.
Start-up-ul românesc MyLegal, care a dezvoltat o platformă de servicii legale pentru start-up-uri şi întreprinderi mici şi mijlocii (IMM-uri), are în plan deschiderea primei runde de finanţare şi vrea să atragă investiţii în valoare de 300.000 de euro până în primăvara anului 2024 care să susţină dezvoltarea unei noi platforme, a unor noi soluţii tehnologice şi pregătirea companiei pentru noi runde de investiţii.
„Pregătim o campanie de fundraising prin care vrem să strângem o finanţare în valoare de 300.000 până în primăvara anului viitor. Această sumă ne va ajuta să dezvoltăm echipa, să continuăm dezvoltarea platformei noastre şi să ne pregătim pentru o nouă rundă de finanţare, mai mare, astfel ca până la finalul anului 2025 să atragem finanţări de până la 1,5 mil. euro. În acest an ne propunem să avem o soluţie funcţională care să permită oferirea de servicii de bază, de tipul acces la documente, redactarea, editarea şi descărcarea acestora, cu suport unu la unu acolo unde este cazul“, a spus Serge Oană, CEO al MyLegal, în cadrul emisiunii ZF IT Generation, rubrica Start-up Pitch.
Compania a fost înfiinţată în 2022 în urma unei investiţii în valoare de aproximativ 70.000 de euro, iar în prezent se află în stadiul de prototip şi înregistrează circa 2.000 de utilizatori.
„Proiectul se află la stadiul de prototip funcţional. În această etapă am reuşit să validăm o parte din supoziţiile (assumptions) care au stat la baza proiectului şi am semnat un prim contract de tipul perpetual license cu o companie mare de IT din România, aceasta utilizând soluţia noastră pentru admnistrarea proceselor interne din punctul de vedere al documentaţiei juridice. Acest lucru ne ajută să dezvoltăm produsul, în acelaşi timp renunţând la câteva elemente care s-au dovediţ a fi supoziţii nevalide. Un alt obiectiv pentru acest an este să atingem pragul de 10.000 de utilizatori şi să începem dezvoltarea fazelor doi (lansarea unei noi platforme, mai prietenoasă cu utilizatorul) şi trei (extinderea pe două pieţe) ale proiectului“, a explicat Serge Oană.
El a adăugat că simplificarea accesului la servicii juridice pentru start-up-uri şi IMM-uri prin introducerea conceptului de Do It Yourself (DIY) le va permite multor antreprenori să acceseze rapid şi la costuri accesibile documente fiabile şi actualizate cu ultimele evoluţii legislative.
„Estimăm că reducerile de costuri pot ajunge la 70% faţă de cele actuale, permiţând multor clienţi încă nedeserviţi să fie protejaţi din punct de vedere legal. Din estimările noastre, pe cele trei pieţe pe care vrem să fim prezenţi (România, Germania şi Franţa), odată ce produsul ajunge la maturitate, economiile s-ar putea ridica la 10 miliarde de euro pe perioada unui an.“
În cadrul start-up-ului MyLegal lucrează în prezent o echipă formată din cinci persoane, fiecare având experienţă pe un anumit domeniu. Spre exemplu, Serge Oană, CEO al start-up-ului, are experienţă de peste 30 de ani în cadrul mai multor multinaţionale din domeniul energiei, utilităţilor publice, construcţii speciale şi consultanţă; Mihaela Vintilă ocupă poziţia de COO în cadrul MyLegal şi este avocat cu peste 20 de ani de experienţă în avocatura de business; Tiberius Istocescu, fondator al MyLegal şi avocat cu peste 20 de ani de experienţă în avocatura de business; Alexandra Drăgulescu, CFO al MyLegal cu 15 ani de experienţă managerială internaţională în domeniul financiar şi Peter Barta, cu experienţă antreprenorială de peste 20 de ani, fiind specializat în strategii de business şi fundraising.
„În prezent, acţionariatul companiei este format din Tiberius Istocescu, Alexandra Drăgulescu, Mihaela Vintilă şi Serge Oană. Anul acesta vrem să recrutăm oameni care să ne ajute la dezvoltarea produsului. Astfel, cautăm în prezent un product owner şi o echipă de programatori.“
De asemenea, reprezentanţii start-up-ului local vizează şi extinderea pe noi pieţe.
„Pieţele pe care le vizăm sunt România, Germania şi Franţa, cele două din urmă fiind cele mai mari pieţe de servicii juridice din Uniunea Europeană, cu valori de 31,4 miliarde de euro, respectiv 29,7 miliarde de euro. Validarea MVP-ului se va face pe piaţa din România până la sfârşitul anului 2023, iar dezvoltarea pe pieţele din Franţa şi Germania fiind prevăzută pentru a două parte a anului 2024“, a punctat Serge Oană.
Planurile pe termen mediu şi lung ale reprezentanţilor MyLegal vizează diversificarea serviciilor oferite şi vânzarea de documente juridice complexe şi specifice anumitor domenii de activitate – precum bănci, asigurări, proiecte mari de infrastructură - şi asigurarea accesului direct la avocaţi specializaţi în oferirea de servicii juridice complexe – precum litigii.
„Pe termen mediu, urmărim diversificarea serviciilor propuse în sensul multiplicării pachetelor de documente juridice propuse antreprenorilor. Într-o perspectivă mai îndepărtată, ne dorim să devenim referinţa europeană în domeniul serviciilor juridice accesibile şi disponibile într-o platformă de tip Saas. Ne dorim ca cifra de afaceri să depăşească 100 de milioane de euro în 2028“, a mai spus CEO-ul MyLegal.
Ce a mai spus Serge Oană la ZF IT Generation
Modelul de business care este în curs de validare are în vedere mai multe surse de venit. Una din surse este preţul per document, în cazul în care există utilizatori care doresc doar un tip de document; o altă sursă de venit este reprezentată de abonamente anuale, concepute în funcţie de complexitatea serviciilor dorite şi accesate.
Proiectul a beneficiat de investitii venite din partea echipei de fondatori, atat sub forma de equity cât şi sweat equity, adică muncă şi timp alocat dezvoltării proiectului.
Conform statisticilor, anual în lume se pierd peste 7 miliarde de euro în urma costurilor legale şi a contractelor deficitar pregătite. Conform aceloraşi studii, companiile din categoria IMM - ne referim inclusiv la start-up-uri sau companii nou înfiinţate - nu primesc suficiente răspunsuri din partea firmelor de avocatură tradiţionale pentru a îi convinge să lucreze cu acestea. Putem include aici ca şi barieră şi onorariile aferente acestor servicii care sunt percepute ca un cost excesiv de mulţi antreprenori, şi, ca urmare, aceştia ajung să caute soluţii mai accesibile, dar care nu sunt neapărat şi cele mai bune.
Din acest motiv am creat MyLegal, care îşi propune să devină cel mai important HUB de servicii legale pentru start-up-uri sau sectorul intreprinderilor mici şi mijlocii. Prin intermediul HUB-ului MyLegal, utilizatorii vor putea accesa într-o prima etapă o serie de documente tipizate (standardizate), de la modele de contracte comerciale pâna la modele de contracte de muncă, somaţii de plată; în a doua etapă de dezvoltare ne propunem să oferim o soluţie de tipul one stop legal shop, prin intermediul căreia o companie să işi administreze documentaţia juridică a companiei în aşa fel încât să nu fie nevoită să îşi angajeze un jurist intern. Vom oferi o soluţie completă şi potrivită inclusiv pentru antreprenorii la început de drum care se zbat să semneze contracte cu clienţi dar nu au întotdeauna acces la suport juridic pentru elaborarea unor contracte potrivite pentru compania lor. În a treia etapă ne propunem să oferim o soluţie prin care antreprenorii la început de drum să poată să îşi administreze inclusiv procesul de fundraising oferind acestora posibilitatea de a crea prezentări pentru investitori sau prezentări utilizate în procesul de vânzare. Prin această soluţie antreprenorii vor avea acces la tipologia de documente şi terminologii utilizate de fondurile de investiţii cum ar fi Termsheet, Letter of Intention (LoI), Shareholder Agreement, Disclousure Letter.
Într-o economie în permanentă schimbare, marea majoritate a businessurilor migrând în mod accelerat către diverse platforme tehnologice, MyLegal îşi propune să ajungă un actor major pe plan internaţional printre jucătorii din domeniul LegalTech.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE