ZF IT Generation

ZF IT Generation. Sfatul expertului. Sabina Amăricăi, fondator Qualinest: Testarea şi automatizarea de aplicaţii sunt esenţiale pentru un start-up de tehnologie

17 sep 2021 Autor: Ioana Nita

Costurile pentru servicii de testare şi automatizare de aplicaţii depind de produsul pe care îl dezvoltă start-up-ul, putându-se încadra şi între 10.000 şi 30.000 euro.

Orice start-up de tehnologie are nevoie să testeze produsul software pe care îl dezvoltă încă de la început, astfel încât să se asigure că funcţionează la parametri optimi şi că îndeplineşte criteriile dorite înainte de a-l pune pe piaţă, testarea în stadiul de început fiind esenţială pentru că înainte de toate salvează bani. Totodată, este foarte important ca partea de testare software să fie automatizată pentru ca un start-up să fie foarte agil şi să adauge funţionalităţi noi rapid, susţine Sabina Amăricăi, fondatoare a Qualinest - companie specializată în furnizarea de servicii de testare software.

„Testarea şi automatizarea sunt esenţiale atât pentru start-up-uri, cât şi pentru companii deja fondate şi cu software pe piaţă de multă vreme. În cazul start-up-urilor, consider că sunt şi mai relevante pentru că ele abia îşi fac un nume pe piaţă“.

„Automatizarea ne ajută să executăm aceleaşi task-uri repetitive fără să avem un om implicat şi fără să petrecem timp nenecesar. De ce este importantă automatizarea? Când vrei să lansezi un produs, vrei să te asiguri că funcţionează aşa cum se aşteaptă clienţii. Când ai lansat produsul şi vrei să lansezi o nouă funcţionalitate, cum ar fi să adaugi un buton sau orice nouă funcţionalitate, vrei să te asiguri că ce funcţiona înainte şi vrei în continuare să rămână funcţional, încă este funcţional şi aici automatizarea are un rol esenţial”, a spus ea în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Sfatul expertului.

„Când vine vorba de procesul de testare, el este deosebit de important în primul rând pentru că ajută la clarificarea cerinţelor. Când dezvoltăm un nou produs, clientul ne cere ceva în materie de produsul respectiv şi fiecare om implicat înţelege în baza unor presupuneri şi a unor cunoştinţe anterioare. Astfel, ca să ne asigurăm că dezvoltăm din prima cea mai bună variantă sau cea mai potrivită pentru cerinţele respective este esenţial procesul de testare, deoarece clarificăm şi avem o perspectivă vizavi de cum funcţionează efectiv produsul înainte să existe produsul şi acest lucru salvează foarte mulţi bani.”

 

O campanie Ziarul Financiar Seedblink Cognizant Softvision și Banca Transilvania
Innovation Partner: