♦ StepFWD a reuşit să atragă un grant de circa 200.000 de euro prin Innovation Norway cu ajutorul căruia trece anul acesta de la organizarea unui program de pre-accelerare pentru start-up-uri la un program de accelerare pentru echipe care au ajuns să aibă un produs funcţional şi primii clienţi.
Deşi în ultimii ani ecosistemul local de start-up-uri tech s-a dezvoltat într-un ritm alert, multe dintre start-up-urile de tehnologie care ajung în stadiul de pre-seed şi au un produs funcţional şi primii clienţi încă nu ştiu exact cum să dezvolte businessul în continuare, cum să intre pe pieţele din străinătate şi cum să atragă finanţări şi de la jucători din afara României, astfel că au nevoie de programe dedicate de accelerare care să le susţină în acest proces de creştere, spune Liviu Cadariu, program director în cadrul StepFWD. În prezent, pe piaţa locală există mai mulţi actori atât în zona incubatoarelor şi programelor de accelerare, cât şi în zona investitorilor de tip business angel şi a fondurilor de investiţii, decât existau în urmă cu circa cinci ani, însă este în continuare loc de creştere.
„Când am început activitatea în 2019, programele suport la nivel de pre-accelerare nu erau foarte multe. Acum, în ultimii patru ani, a crescut ecosistemul, atât din punct de vedere al start-up-urilor, finanţărilor ş.a.m.d., cât şi la nivel de actori care ajută ecosistemul să crească. Şi aici mă uit de la programe care sunt de la stadiul de idee - diferite tipuri de hackathons care au loc atât în context corporate, cât şi în mediul universitar şi nu numai, până la programe de incubare şi pre-accelerare. Asta este bine pentru că, pentru a putea avea un ecosistem care să crească şi să avem nume care să aibă succes, baza piramidei trebuie să crească. Dar am observat că odată ce start-up-urile ajung la nivel de pre-seed, au primii clienţi, au produsul cât de cât funcţional, nu ştiu exact cum să ducă lucrurile pe mai departe, cum să-şi consolideze o echipă, cum să treacă efectiv de la un MVP pe care vor să îl livreze rapid, să atragă primii clienţi, să valideze ideea, la a crea un produs stabil, care poate atrage clienţi pe termen lung“, a spus Liviu Cadariu în cadrul emisiunii ZF IT Generation.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE