ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Boost. Liviu Cadariu, StepFWD: Odată ce start-up-urile ajung la nivel de pre-seed şi au primii clienţi, au dificultăţi în a duce produsul şi businessul la următorul nivel. Atunci au nevoie de susţinere şi de mentorat

31 aug 2023 Autor: Ioana Nita

StepFWD a reuşit să atragă un grant de circa 200.000 de euro prin Innovation Norway cu ajutorul căruia trece anul acesta de la organizarea unui program de pre-accelerare pentru start-up-uri la un program de accelerare pentru echipe care au ajuns să aibă un produs funcţional şi primii clienţi.

Deşi în ultimii ani ecosistemul lo­cal de start-up-uri tech s-a dezvoltat într-un ritm alert, multe dintre start-up-urile de tehnologie care ajung în stadiul de pre-seed şi au un produs funcţional şi primii clienţi încă nu ştiu exact cum să dezvolte busi­nessul în continuare, cum să intre pe pieţele din străinătate şi cum să a­tra­gă finanţări şi de la jucători din afa­ra României, astfel că au nevoie de programe dedicate de accelerare care să le susţină în acest proces de creş­tere, spune Liviu Cadariu, program director în cadrul StepFWD. În pre­zent, pe piaţa locală există mai mulţi actori atât în zona incubatoarelor şi pro­gramelor de accelerare, cât şi în zona investitorilor de tip business an­gel şi a fondurilor de investiţii, decât existau în urmă cu circa cinci ani, însă este în continuare loc de creştere.

„Când am început activitatea în 2019, programele suport la nivel de pre-accelerare nu erau foarte multe. Acum, în ultimii patru ani, a crescut ecosistemul, atât din punct de vedere al start-up-urilor, finanţărilor ş.a.m.d., cât şi la nivel de actori care ajută eco­sistemul să crească. Şi aici mă uit de la programe care sunt de la stadiul de idee - diferite tipuri de hackathons care au loc atât în context corporate, cât şi în mediul universitar şi nu nu­mai, până la programe de incubare şi pre-accelerare. Asta este bine pentru că, pentru a putea avea un ecosistem care să crească şi să avem nume care să aibă succes, baza piramidei trebuie să crească. Dar am observat că odată ce start-up-urile ajung la nivel de pre-seed, au primii clienţi, au produsul cât de cât funcţional, nu ştiu exact cum să ducă lucrurile pe mai departe, cum să-şi consolideze o echipă, cum să treacă efectiv de la un MVP pe care vor să îl livreze rapid, să atragă primii clienţi, să valideze ideea, la a crea un produs stabil, care poate atrage clienţi pe termen lung“, a spus Liviu Cadariu în cadrul emisiunii ZF IT Generation.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR