„Ne uităm în special după fonduri de investiţii din Statele Unite şi Marea Britanie. Până acum am investit peste 500.000 de dolari în dezvoltarea AiGIA.”
Start-up-ul AiGIA, care îşi propune să pună în mâna pacienţilor datele medicale printr-o platformă online, astfel încât să introducă termenul de prevenţie medicală în vocabularul şi rutina de zi cu zi a acestora, vrea să ridice o primă finanţare, în valoare de 2 milioane de dolari, în următoarele şase luni, de la un fond de investiţii din Statele Unite ale Americii sau Marea Britanie. Platforma este creată de o echipă de 30 de specialişti IT, programatori, statisticieni, oameni de marketing şi antreprenori români.
„Suntem în discuţii deja cu câteva fonduri şi cred că în următoarele şase luni vom închide o primă rundă de finanţare. Nu ne grăbim pentru că noi căutăm smart money, un partener. Ne uităm în special după fonduri de investiţii din Statele Unite şi Marea Britanie, iar suma pe care vrem să o ridicăm este de aproximativ 2 mil. dolari”, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Alexandru Diaconu (foto), cofondator al soluţiei AiGIA Health. Practic, AiGIA pune la dispoziţia utilizatorilor un dosar electronic cu datele medicale ale acestora, oferindu-le posibilitatea de a împărtăşi informaţiile medicale cu actori din sectorul medical – doctori, clinici, asiguratori de sănătate sau chiar rude. Soluţia interpretează datele şi le transmite pacienţilor pentru a introduce partea de prevenţie în rutina acestora.
„Sistemul medical actual a ajuns să fie nesustenabil, iar cheltuielile cresc din ce în ce mai mult. Soluţia este prevenţia, dar nu poţi să faci prevenţie fără să implici pacientul, iar pacientul nu poate fi implicat dacă nu are acces la date. Iar aceste date sunt captive momentan la diverşi actori din sistem – medici, laboratoare, clinici, spitale, diverşi provideri. Astfel, prin soluţia AiGIA datele se întorc la pacient pentru ca prevenţia să devină realitate”, a explicat Alexandru Diaconu.
El a adăugat că motivul pentru care caută fonduri de investiţii din Marea Britanie sau SUA este reprezentant de faptul că cele două pieţe sunt mai „pregătite” pentru a înţelege obiectivele şi avantajele pe care soluţia AiGIA le poate aduce utilizatorilor ei.
„În România o să fie mai greu să intrăm cu soluţia pe piaţă, dar credem că alte pieţe sunt pregătite pentru soluţia AiGIA, precum Marea Britanie sau SUA, deşi fiecare dintre ele au provocările lor. Sperăm că şi în România vom găsi o soluţie într-un timp relativ scurt.”
De asemenea, un studiu realizat în 2021 de Delloite arată că, la nivel global, piaţa de sănătate se împarte în zona de tratament şi zona de prevenţie. Astfel, dacă în România prevenţia medicală reprezintă 3%, media la nivel global este de 18%.
„Iar Delloite estimează că până în 2040 partea de prevenţie va reprezenta circa 62% din totalul cheltuielilor pentru sănătate. Deci cred că soluţia AiGIA va putea să prelungească vieţile utilizatorilor prin evitarea consecinţelor negative. Iar dincolo de impactul asupra vieţii pacienţilor, medicii vor putea să economisească timp utilizând AiGIA în relaţia cu pacienţii, ceea ce îi va face să fie mai eficienţi.”
Soluţia AiGIA este în prezent testată de o echipă de 10 persoane, iar în următoarele două luni platforma va fi lansată oficial pe piaţă. De asemenea, anumite funcţionalităţi ale platformei vor putea fi accesate de utilizatori în mod gratuit, însă, aceştia vor putea opta pentru plata unui abonament cu preţuri între 3 euro şi 14 euro, în funcţie de câţi membri ai familiei sunt incluşi.
„Estimăm că la finalul lunii iulie vom avea primii clienţi plătitori. Avem mai multe parteneriate care credem că ne vor asigura încă de la început un număr de aproape 10.000 de utilizatori plătitori. Iar în primele 12 luni estimăm că vom ajunge la un volum de 20.000 – 30.000 de utilizatori plătitori în platformă”, a adăugat Alexandru Diaconu, care are peste 20 de ani de experienţă în sectorul tech şi peste 10 ani de experienţă în domeniul medical.
El a povestit în cadrul emisiunii că în 2020, primul an impactat de pandemia de COVID-19, împreună cu Vlad Popovici, au decis să pună pe picioare start-up-ul AiGIA.
„Astfel, am înfiinţat AiGIA în Statele Unite ale Americii, iar astăzi, după aproape doi ani de când ne-am apucat de treabă, suntem foarte aproape de a lansa soluţia oficial. Ne-am propus să găsim o soluţie la o problemă globală, astfel că am ales piaţa din SUA pentru că dimensiunea pe care ne dorim să o aibă AiGIA are nevoie de un sprijin consistent, pentru că nu puteam să facem asta singuri şi vom avea nevoie de investiţii şi un partener instituţional pentru a putea scala la nivel global, iar piaţa din SUA este mult mai deschisă, mai ofertantă pentru astfel de iniţiative”, a explicat Alexandru Diaconu, adăugând că principalele pieţe pentru soluţia AiGIA vor fi cele din vestul Europei şi din Statele Unite ale Americii.
Ce a mai spus Alexandru Diaconu la ZF IT Generation
Până acum am investit peste 500.000 de dolari în dezvoltarea AiGIA. O parte din bani au venit şi de la prieteni apropiaţi care au experienţă în zona antreprenoriatului, în zona de tehnologie.
AiGIA Health nu este doar despre a îmbina medicina cu tehnologia sau doar despre Inteligenţă artificială. Avem o echipă de peste 30 de specialişti, programatori, statisticieni, oameni de marketing sau antreprenori.
De asemenea, platforma AiGIA permite dezvoltarea de noi aplicaţii şi integrarea de noi funcţii. Suntem o platformă care permitem oricărui dezvoltator de soluţii med-tech să creeze sau să implementeze propriile soluţii în cadrul AiGIA şi să le monetizeze.
După 20 de ani de experienţă antreprenorială în zona tech şi peste 10 în sectorul medical, împreună cu Vlad Popovici am înfiinţat AiGIA în 2020 deoarece credem cu tărie că putem schimba sistemul medical astfel încât prevenţia să devină realitate. Credem că oricare dintre noi, cei pe care îi iubim, prieteni, familie, avem dreptul să trăim sănătos. Şi credem că putem face asta doar dacă recuperăm controlul asupra propriilor date medicale, având acces continuu la ele şi monitorizându-le, iar astfel vom putea să acţionăm rapid pentru a evita consecinţele negative sau poate chiar moartea prematură.
Platforma AiGIA este o platformă deschisă în care încercăm să punem alături atât medici, cât şi alţi furnizori de soluţii de digital health, companii farma sau alţi actori din domeniu.
Când a început pandemia care a accelerat zona de digital healt, zona de telehealth a crescut de 38 de ori, potrivit unui raport al Delloite din 2021. Atunci când a început pandemia mi-a dat seama că era ideal dacă ideea şi proiectul nostru ar fi fost deja pe piaţă la momentul respectiv.
Avem mai multe categorii de stakeholderi şi e important să vedem care este diferenţa între viziunea pe care o au pacienţii şi feedback-ul pe care îl dau ei, între ce ne transmit medicii – pentru că ei au alte reguli, întâmpină alte dificultăţi - şi cel mai important, feedback-ul pe care îl primim de la partenerii strategici.
Provocarea principală vine din faptul că, la nivel global, întreaga paradigmă a sistemului medical va trebui schimbată. Nu spun eu, o spun companii mult mai mari. Modelul actual va trebui să fie înlocuit cu unul în care pacientul să fie în centru. Provocarea vine când ne întrebăm cum facem asta? Pentru că sistemul actual ne-a demonstrat deja că dacă te duci la spital nu găsesşti loc, şi aşa e peste tot în lume, în doar în România.
Nu ne aşteptăm ca pacientul să fie mereu cel care plăteşte, deşi preţul nu e mare, e mai mic decât preţul unui pachet de ţigări. Ne aşteptăm ca plătitorii să fie acele companii cărora le pasă de colegii care lucrează pentru ele. Ne aşteptăm ca asiguratorii care au şi interesul ca cei asiguraţi să ştie să facă prevenţie medicală şi să fie cât mai sănătoşi. Şi sigur că sperăm ca şi ceilalţi stakeholderi să contribui la educarea pacienţilor în ceea ce priveşte această prevenţie medicală.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE