• Leu / EUR4.9486
  • Leu / GBP5.5502
  • Leu / USD5.1027
ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch Andrei Ureche, Tokhit, reţea de socializare pentru industria creativă: Vrem ca într-un an să ajungem la 5-7 milioane de utilizatori

29 iun 2021 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul TOKHIT din Cluj-Napoca, care lucrează la dezvoltarea unei reţele de socializare bazată pe NFT şi pe tehnologia blockchain, vrea să ajungă la 5-7 milioane de utilizatori în întreaga lume în decurs de un an pentru produsul cu acelaşi nume ce urmează a fi lansat într-o primă versiune peste circa trei luni. Reţeaua de socializare se adresează industriei creative - de la artişti, muzicieni şi fotografi, la antreprenori şi bloggeri.

„Tokhit este un produs care vrea să revoluţioneze industria de social media, social network, dar şi industria de NFT marketplace şi este un produs care vine să rezolve mai multe pro­bleme, din care top 3 sunt legate de organic reach - cum poţi ajunge la mai multă lume ca utilizator al unei platforme de social network, costul de stocare a unui NFT prin blockchain şi o altă problemă pe care vrem să o rezolvăm este monetizarea într-un mod revoluţionar pentru cei din industriile creative din toată lumea“, a declarat în cadrul ZF IT Gene­ration, la rubrica Start-up Pitch, Andrei Ureche, cofondator al Tokhit, alături de Cristian Voaides. Re­ţeaua de socializare Tokhit le va permite celor din industria creativă să creeze NFT-uri (non-fungible tokens - o unitate de date stocate pe acest registru digital cunoscut ca blockchain, garantând astfel originalitatea şi unicitatea certifica­tului digital a unei creaţii) native într-un mod foarte rapid şi la un cost redus.

Start-up-ul va reţine un comision din vânzările de NFT-uri intermediate, acesta fiind de altfel una dintre principalele metode de monetizare, alături de planuri premium pentru utilizatori care să le ofere acces la funcţionalităţi în plus.

„Vrem să revoluţionăm news feed-ul. Vom avea un news feed cu totul inovator şi din punct de vedere al interfeţei şi al experieneţei de utilizare, dar şi din punct de vedere a ce vei putea face pe news feed. Vom avea un wallet integrat care deschide poarta către blockchain şi NFT. Cu ajutorul wallet-ului vei putea colecţiona NFT-uri de la artişti, muzicieni, antreprenori, bloggeri, fotografi ş.a,.m.d. Un element supriză relevant, dar totodată şi haios din perspectiva noastră va fi un element de tip gamification în cadrul aplicaţiei pe care l-am gândit la inspiraţia pandemiei - pleacă de la ideea că noi nu am mai putut să ne îmbrăţişăm pentru că nu a mai fost legal şi sănătos şi atunci ne-am gândit să creăm un element de engagement care se va numi R hug. Utilizatorii vor putea împărţi practic îmbrăţişări digitale  care vor arăta diferit şi care vor fi un fel de label pentru Tokhit“, a explicat Andrei Ureche.

În prezent, echipa TOKHIT lucrează la dezvoltarea MVP-ului, prima versiune a reţelei de socializare urmând a fi lansatăîn circa trei luni. Produsul este gândit de la început pentru piaţa internaţională, start-up-ul mizând pe adopţia rapidă în străăinătate.

„Ne dorim ca TOKHIT să fie un produs internaţional - vizăm pieţele mai mari şi mai deschise. România este în target pentru că este un proiect pornit în România şi de aceea am ales să începem de aici. Vom rezolva mai multe probleme cu acest produs pe viitor doar că vrem să o luăm pas cu pas şi business wise din perspectiva unui produs de tehnologie, acesta este demersul - lansezi un produs minim pe care îl testezi cu utilizatori, iar ulterior construieşti produsul”, a menţionat el.

Start-up-ul a lansat o campanie de teasing pentru reţeaua de socializare în lucru şi a primit un răspuns foarte bun din piaţă, având deja persoane înscrise în comunitate.

„Ne concentrăm pe a atrage cât mai mulţi utilizatori - produsul MVP va fi foarte bine gândit la nivel strategic prin faptul că are mai multe elemente de growth hacking - elemente de marketing şi de gamification în interiorul aplicaţiei cu care vrem să facem ripple effect, adică produsul să fie distribuit de la persoană la persoană fără să facem noi un marketing agresiv. În termen de un an obiectivul nostru este să ajungem între 5-7 milioane de utilizatori pe TOKHIT.”

 

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR