ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Bogdan Pană, medic şi fondator al Alprevia - aplicaţie pentru prevenţia afecţiunilor medicale: Am investit peste 200.000 de euro în dezvoltarea aplicaţiei, iar acum ne gândim să luăm o finanţare de circa 50.000-100.000 de euro

3 sep 2021 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul vrea să colaboreze cu peste 20% din clinicile şi spitalele private din Românai până la finalul acestui an.

Start-up-ul local Alprevia, fondat de medicul Bogdan Pană împreună cu Dan Cîrstoaia, a investit circa 200.000 - 300.000 euro în dezvoltarea unei aplicaţii care ajută utilizatorii să rămână sănătoşi prin identificarea factorilor de risc pentru principalele afecţiuni medicale grave. Aplicaţia a fost lansată recent pe piaţă în parteneriat cu spitalul privat Ovidius Clinical Hospital (OCH), iar până la finalul acestui an, start-up-ul vrea să atragă în portofoliul de clienţi peste 20% din clinicile şi spitalele private din România.

„Noi ştim că în România sunt cam 150 de spitale private şi 250 de clinici private, nu le includem aici şi pe cele publice, deşi şi sistemul public ar trebui să fie interesat să atragă pacienţi. Noi ne propunem să ajungem să captăm 20-30% din piaţă anul acesta şi să ne extindem în viitor, astfel încât să atingem o cotă cât mai mare din seg­men­tul clinicilor private din România”, a de­clarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Bogdan Pană, profesor în cadrul Facultăţii de Medicină şi Farmacie „Carol Davila” din Bucureşti şi fondator al Alprevia. El a început să pună bazele proiectului în urmă cu trei ani.

„Am pornit de la ideea de a promova dovezile medicale, şi împreună cu partenerul meu Dan, care este IT-ist şi care a pus la punct partea de programare, am reuşit să facem acest algoritm. Este un soft cu inteligenţă artificială care reuşeşte să îţi identifice, pe baza datelor tale, riscurile pe care le ai şi să-ţi emită recomandări de consultaţii, analize şi explorări pentru bolile care reprezintă în România peste 80% din mortalitate şi anume boli cardiovasculare, cancere - de col, de sân, colorectal, de prostată şi bronho pulmonar, şi pentru diabet şi depresie care sunt bolile emergente ale secolului XXI.

Am pornit acum trei ani, ne-a luat ceva timp ca să trecem prin toate şi să citim toate ghidurile de prevenţie din Europa şi toată literatura şi am reuşit să le punem cap la cap în acest software numit Alprevia.”

Cum funcţionează mai exact aplicaţia Alprevia? Utilizatorii intră în aplicaţia web, de pe telefonul mobil sau de pe desktop şi trebuie să urmeze 10 paşi pentru a afla care este starea lor de sănătate şi ce risc de îmbolnăvire au. Mai exact, aceştia trebuie să completeze practic un chestionar cu date demografice - sex, vârstă, dacă au sau nu copii, etc., date legate de examinarea fizică - înălţimea, greutatea, circumferinţă abdomină şi tensiune arterială, rezultatele analizelor pentru colesterol şi glicemie, informaţii despre antecedente de boală, informaţii despre factori de risc - fumător, fost fumător, consumul de băuturi alcoolice, consumul de carne roşie şi mezeluri, expunere la radiaţii etc., informaţii despre factori de protecţie - consum zilnic de legume şi fructe şi minim 30 minute de mişcare în fiecare zi, informaţii despre antecendente de boală în familie şi rezultatele analizelor şi investigaţiilor de prevenţie efectuate dacă este cazul. 

„După ultimul capitol, în care te întreabă ce analize în scop preventiv ai făcut, trebuie să apeşi pe butonul <<evaluează>>. Când ai apăsat pe butonul <<evaluează>>, softul îţi calculează instantaneu toate riscurile şi îţi emite un raport în care ai trecute posibilele afecţiuni, recomandări şi categoria de risc care este semnalată cu o culoare de la verde la roşu închis, verde fiind risc scăzut, iar roşu închis fiind un risc foarte crescut. În raport vezi pur şi simplu ce riscuri ai şi ce ar trebui să faci - la ce medic ar trebui să te duci şi ce analize şi explorări ar trebui să faci, şi în final, citind acest raport şi văzând în ce zonă de risc te afli, ar trebui să faci primul pas de acţiune - acela de a face demersuri pentru a-ţi analiza starea de sănătate”, explicat Bogdan Pană. El a adăugat că în câteva zile de la lansarea aplicaţiei în parteneriat cu spitalul privat OCH, aceasta a fost deja folosită de câteva sute de utilizatori, iar acum start-up-ul se află în discuţii şi pentru implementări în cadrul altor clinici şi spitale private de pe plan local.

„Probabil că într-un an vom ajunge să reuşim să avem sute de mii de pacienţi şi utilizatori. Am făcut nişte calcule, însă ce este foarte interesant de văzut este apetitul românului pentru a utiliza ceva în beneficiul lui. Sigur, noi ştim că în medie un om utilizează telefonul 2-3 ore pe zi, din care jumătate înseamnă social media. Şi acum întrebarea este dacă vom reuşi să convingem oamenii că dacă butonează 10 minute completându-şi un algoritm de prevenţie şi aflând nişte lucruri importante pentru viaţa lui, îşi face un bine lui şi face un bine şi pentru membrii familiei. Este vorba de 10 minute pe an din cele 3 ore pe zi pe care le petrecem pe telefon. Aceasta mi se pare mie cea mai importantă provocare în succesul aplicaţiei.”

Aplicaţia Alprevia este furnizată pe modelul SaaS (Software as a Service), ca serviciu pentru clinicile sau spitalele partenere care la rândul lor oferă serviciul mai departe către pacienţii lor. Clienţii Alprevia - clinicile şi spitalele - plătesc un abonament de câteva sute de lei pe lună, tariful variind de la caz la caz în funcţie de complexitatea implementării şi mărimea clinicii/spitalului privat.

Până în prezent, start-up-ul a dezvoltat aplicaţia strict din fonduri proprii, însă echipa Alprevia a început să se gândească şi la posibilitatea atragerii unei finanţări pentru a se putea extinde în viitor.

„Putem să ne autosusţinem în perioada următoare, dar ne uităm şi la zona de finanţare astfel încât să putem să fim pregătiţi, să nu ne blocam în aspectul financiar în dezvoltările ulterioare. Estimările noastre pentru anul viitor, pentru un an şi jumătate, indică un necesar de finanţare cuprins între 50.000 si 100.000 euro.”
 

Urmăreşte zilnic emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation.


 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR