ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Daniel Radu şi Raluca Radu, fondatori ai Livreco.ro - agregator de produse eco: În prezent avem listate peste 13.000 de produse de la 50 de magazine online partenere şi creştem în continuare

8 dec 2021 Autor: Ioana Nita

Folosind Livreco, utilizatorii pot face comenzi simultan la mai multe magazine şi primesc un singur colet. Platforma ţinteşte venituri de un milion de lei pentru anul 2022.

Start-up-ul local Livreco.ro, care a construit o platformă online ce le oferă utilizatorilor posibi­litatea de a cumpăra produse eco, vegane şi fără alergeni, de la mai mulţi comercianţi, dar într-o singură comandă, şi-a propus să ajungă la venituri de un milion de lei la finalul lui 2022, în condiţiile în care proiectul a fost lansat anul acesta pe piaţă.

Mai exact, platforma Livreco.ro a fost lansată într-o primă versiune în aprilie anul acesta, iar recent a fost relansantă într-o variantă îmbunătăţită, investiţia iniţială ajungând la circa 60.000 euro. „Am alergat după creştere şi am reuşit lucrul acesta. În ultimele luni, vânzările au crescut considerabil. Sunt în continuare cifre mici medii, adică vânzări undeva la 10.000 - 15 000 de euro în ultima lună. Noi am început în aprilie Livreco, înainte era Zero Box Club şi a existat toată această creştere. Pentru anul următor obiectivul nostru este să atingem o cifră de afaceri de un milion de lei. Cred că putem reuşi acest lucru destul de uşor, cu 500 - 700 de clienţi care comandă prin noi în fiecare lună. Cred că este un obiectiv care poate fi atins”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Daniel Radu, cofondator al Livreco.ro.

Cu experienţă în zona IT, el a pornit proiectul împreună cu soţia sa, Raluca Radu. Proiectul a fost lansat după ce soţii Radu s-au confruntat cu necesitatea de a căuta şi comanda produse de acest tip şi atunci au observat că nu există un magazin care să conţină toate produsele necesare.

„Atunci am realizat că în această lume sunt foarte mulţi oameni în aceeaşi situaţie cu noi şi aşa am ajuns la o idee iniţială - trimiteam produse fără alergeni în general în cutii, lunar, sub formă de abonament. Ulterior am tot cumulat feedback din piaţă am pivotat, am tot adus modificări, şi aşa am ajuns la varianta actuală a platformei Livreco“, a explicat Raluca Radu.

"Unul dintre feedback-urile pe care le-am primit constant de la clienţii noştri a fost tocmai acesta: că nu găsesc toate produsele de calitate şi sănătoase de care au nevoie într-un singur loc, într-un singur magazin online şi sunt nevoiţi să plătească taxe de transport multiple pentru fiecare magazin în parte. Aşa ne-am gândit la varianta de Livreco - cumva să aducem într-un singur loc o mare parte dintre aceste produse, astfel încât ei să nu fie nevoiţi să plătească taxa de transport pentru fiecare comandă în parte, ci să aibă tot ce au nevoie într-un singur loc”, a adăugat ea.

Investiţia totală în proiect poate fi estimată la câteva zeci de mii de euro, inclusiv munca fondatorilor şi a colaboratorilor. „Legat de investiţia iniţială aş spune mai degrabă o estimare: până acum noi estimăm că am investit undeva la 60.000 de euro. Poate părea o sumă mare, dar noi bani efectiv am investit în jur de 18.000 de euro şi restul până la 60.000 de euro estimăm că a fost valoarea a ceea ce numim noi <<sweat for equity>>, adică munca noastră full time de un an şi jumătate, a doi oameni full time, noi nu facem altceva, doar de asta ne-am ocupat. În plus, şi o  mică armată de colaboratori care ne-au ajutat pe partea tehnică, pe partea de marketing, adviseri şi e o valoare în spatele acestor activităţi pe care noi aşa am cuantificat-o”, a explicat Daniel Radu.

În prezent, cele mai multe produse comandate sunt cele alimentare, a explicat Raluca Radu. „În general, probabil şi pentru că noi aşa am început în primă fază acest business - cu gama de produse alimentare, predomină momentan produsele alimentare în coşul de cumpărături al clienţilor noştri. Încet - încet începe să crească şi coşul ce conţine detergenţi sănătoşi, prietenoşi cu mediul, sau produse pentru copii. Gama aceasta de produse pentru copii ne dorim şi noi foarte mult foarte mult să o extindem, să avem cât mai multe produse pentru copii, atât alimentare cât şi cosmetice sau detergenţi.”

Valoarea coşului mediu este de câteva sute de lei, a completat Daniel Radu. „Coşul mediu pe o livrare, adică mai multe comenzi, dar grupate într-o livrare, se situează undeva între 250 şi 300 de lei. Maximum cred că am avut şi comezi de 1.100 de lei, iar minimum de 60 de lei. Dar în luna decembrie am avut şi mult mai multe comenzi, dar pare că uşor a scăzut valoarea medie a coşului. Probabil că acum ne descoperă mulţi clienţi, şi nu au suficientă încredere în serviciul nostru, în produsele pe care le cumpără, şi trebuie să testeze înainte ca apoi şi noi şi ei să muncim să creştem valoarea coşului de cumpărături. Acesta este unul dintre obiectivele noastre de creştere”.

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR