ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Maria Pătrăşcoiu, cofondator Zanumi - platformă AI de automatizare a proceselor financiare: Vrem să ajungem la un portofoliu de minimum 100 de clienţi anul acesta

16 feb 2022 Autor: Ioana Nita

Proiectul Zanumi a fost selectat în programul de accelerare Next FinTech de anul acesta, organizat de Techcelerator.

Start-up-ul local Zanumi, care dezvoltă o platformă AI pentru automatizarea procesului contabil şi de revizuire financiară, şi-a propus ca anul acesta să ajungă la un portofoliu de 100 de clienţi, în condiţiile în care soluţia va fi lansată pe piaţă în curând. Platforma este formată din opt module în total, iar primele care vor fi lansate în scurt timp pe piaţă sunt cele de revizuire contabilă, raportare şi situaţii financiare.

„În total vor fi opt module din care avem gata două în procent de 100%, iar al treilea este la circa 50% gata. Ne dorim să lansăm produsul cât de curând pentru că am început deja să ne gândim să avem discuţii şi cu potenţiali clienţi şi feedback-ul este pozitiv. Până la finalul anului vrem să avem minimum 100 de clienţi, dar cel mai important este în egală măsură să reuşim să dezvoltăm şi celelalte module pe care pe care le avem în plan”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Maria Pătrăşcoiu, cofondatoare Zanumi. Ea, împreună cu Tudor Baştea - cofondator şi CTO Zanumi, au pus bazele proiectului în urmă cu circa doi ani, când, pe baza propriei experienţe, le-a venit ideea de a crea o astfel de platformă pentru automatizarea proceselor financiare.

„Ideea proiectului a venit undeva în 2020 când l-am cunoscut pe Tudor. Ne-am dorit să creăm o soluţie care să automatizeze şi să simplifice procesele financiare. Ideea mi-a venit cumva din problemele pe care le-am identificat în parcursul meu anterior şi anume faptul că activităţile acestea sunt consumatoare de timp. Există foarte muncă manuală care este necesară şi de asemenea ai nevoie de resurse umane foarte bine pregătite care sunt din ce în ce mai greu de găsit pe piaţa muncii. Şi atunci ne-am gândit cum ar fi dacă am crea un produs în care o parte din aceste procese să poată fi făcute într-o formă automată“.

„Şi asta am început să facem. În 2021 ne-am apucat să dezvoltăm primul modul”, a povestit Maria Pătrăşcoiu.

Ce fac mai exact primele module ale soluţiei Zanumi? „Unul dintre module ajută la revizuirea contabilă, mai exact verificările acelea mai complexe pe care trebuie să le faci după închiderea de lună, la noi se fac automat. Avem şi un modul de raportare pentru că ne-am dorit foarte mult să facem cumva automat şi partea de rapoarte tocmai pentru a ajuta managerii şi proprietarii companiilor să ia decizii informate pe baza unor cifre care practic ies automat. Modulul de situaţii financiare, care este de asemenea gata şi pe care vrem să îl lansăm, ajută cu acele PDF-uri pe care trebuie să le depună orice companie la stat”, a explicat ea, adăugând că echipa Zanumie are în plan să mai dezvolte o serie de module, printre care şi un modul de buget şi un modul de learning.

„Ne dorim foarte mult să construim şi un modul de learning în produsul nostru tocmai pentru a da oportunitatea utilizatorilor să poată înţelege mai bine ce presupun cifrele şi cum anume pot lua decizii informate pe baza lor, care cu siguranţă ajută mediul de business.”

Echipa Zanumi a început să ia feedback de la potenţiali utilizatori, încă de dinainte de a începe să construiască platforma pentru a se asigura că într-adevăr există în piaţă nevoia identificată de cei doi antreprenori.

„Pe parcursul anului trecut am avut câteva demo-uri destul de fructuoase aş putea spune pentru că am primit feedback pozitiv, iar acum începând cu luna ianuarie avem în pipeline de mulţi doritori care vor să ne vadă produsul şi asta facem acum”, a punctat Maria Pătrăşcoiu.

Cum funcţionează însă mai exact soluţia Zanumi? „Ne-am dorit să creăm un proces foarte simplu şi atunci utilizatorul practic are de făcut două lucruri, respectiv să încarce în platforma noastră nişte documente în format Excel exact aşa cum sunt ele exportate din softurile de contabilitate, spre exemplu o balanţă de verificare, iar ulterior acestei încărcări, va trebui să facă nişte mapari foarte simple, respectiv să indice coloanele unde se găsesc anumite sume şi cam atât. Astfel, ulterior, din platformă, apăsând un simplu buton, poţi genera raportul cu analiza verificărilor care au fost efectuate şi rapoartele de management sau situaţiile financiare - cele pe care le avem gata până în momentul de faţă”, a explicat ea.

Modelul de business al Zanumi se bazează pe abonamente, soluţia fiind de tip SaaS - Software as a Service. Echipa nu a stabilit momentan tarifele abonamentelor, însă acestea vor depinde de numărul de utilizatori care are acces la platformă, numărul de module pe care doresc clienţii să le acceseze şi complexitatea companiei. „Ne gândim la abonamente de la basic la premium, tocmai pentru a acoperi o gamă vastă de clienţi şi în egală măsură pentru a oferi posibilitatea tuturor clienţilor să poată accesa un produs de acest gen”, a subliniat Maria Pătrăşcoiu.

Echipa Zanumi şi-a asumat finanţarea proiectului în primii doi de activitate, atât Maria, cât şi Tudor alocând 100% din timpul lor pentru dezvoltarea acestei soluţii. După ce paltforma va câştiga însă tracţiune în piaţă şi un număr considerabil de clienţi, cei doi fondatori vor începe să creioneze şi strategia de obţinere a unei finanţări.

„Prioritar acum este câştigarea de tracţiune în piaţă şi să vedem cât din partea de câştigarea clienţilor ne va ajuta să facem o creştere organică şi ce anume trebuie să facem ulterior pentru a ajunge la paşii următori respectiv creşterea echipei şi eventual atragerea unor volume de finanţare la un moment dat. Ne dorim foarte mult să reuşim să prindem puţină tracţiune cu prin resurse proprii şi urmând ca din a doua parte a anului în funcţie de rezultatele pe care le vom avea să creăm o potenţială strategie de finanţare”, a punctat ea.
 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR