ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Mihai Anton, cofondator Anon – platformă de automatizare a proceselor de învăţare inteligentă: Suntem în discuţii pentru o finanţare de 100.000 dolari care să ne ajute în următoarele 9 luni

26 oct 2021 Autor: Ioana Nita

Anon este câştigătorul marelui premiu al programului de pre-accelerare pentru start-up-uri tech Innovation Labs de anul acesta.

Start-up-ul local Anon, care dezvoltă o platformă de automatizare a proceselor de învăţare inteligentă, se află în prezent în discuţii pentru obţinerea unei finanţări de 100.000 dolari care să ajute echipa să realizeze versiunea finală a soluţiei şi să atragă şi primii clienţi plătitori. Acum, platforma Anon se află în stadiul MVP, echipa având practic un un prototip funcţional pe care îl poate testa cu potenţialii utilizatori.

„Avem nevoie de o investiţie de 100.000 de dolari ce ne va acoperi costurile de marketing, doi dezvoltatori, costurile pentru infrastructură şi alte costuri care pot apărea pe parcurs. Şi cu aceşti 100.000 de dolari ne vom putea susţine în primul an până la apariţia unor clienţi care să plătească”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Mihai Anton, cofondator al Anon. Ideea dezvoltării platformei s-a desprins din lucrarea de licenţă a lui Mihai Anton.

„Ideea a început undeva în anul III de facultate, a fost proiectul meu de licenţă. Am început să fiu pasionat de inteligenţă artificială şi de partea de machine learning în anul întâi de facultate, deci acum 4-5 ani, iar în anul III m-am gândit că ar fi util să agreg toate cunoştinţele pe care le-am acumulat într-un tool automat pentru a-i ajuta şi pe alţi oameni să treacă prin acest proces de folosirea inteligenţei artificiale cât mai fluid. Am trecut licenţa cu acest proiect, am publicat un articol ca să dovedesc partea ştiinţifică din spate, iar la începutul anului m-am gândit, împreună cu Geo, cofondatorul, să transformăm acest proiect într-un produs pentru că noi considerăm că are potenţial.”

Ce face însă platforma dezvoltată de Anon? Soluţia le oferă atât persoanelor tehnice, cât şi nontehnice posibilitatea de a-şi crea modele de machine learning pentru diferite baze de date, astfel încât să îşi automatizeze procese de business.

Mai exact, un client poate introduce în platforma Anon baza sa de date şi obiectivul vizat, iar soluţia va găsi în mod automat un model de machine learning şi îl va antrena astfel încât să răspundă nevoilor acestuia.

„Trecem datele printr-un flow destul de complex. Curăţăm datele, creăm fişierul nou ţi ncercăm să scoatem cât mai multe informaţii din datele respective. Găsim un model optim, îl antrenăm şi îl livrăm clientului sub forma unui API. Persoanele tehnice îşi pot integra codul de predicţie în aplicaţia lor, iar persoanele non tehnice au o interfaţă uşor de folosit în care încarcă datele noi, iar noi le dăm înapoi predicţia”, a explicat Mihai Anon. El a adăugat că produsul se adresează în principal companiilor mici şi medii, precum şi dezvoltatorilor software.

“Toată lumea vorbeşte în ziua de azi de inteligenţa artificială şi despre impactul pe care poate să îl creeze, doar că skill-urile de AI sunt destul de greu de învăţat. Un data scientist poate să coste considerabil de mult dacă decizi să angajezi unul, iar noi încercăm să aducem inteligenţa artificială într-un stadiu în care să poată fi folosită de dezvoltatori care nu au cunoştinţe în zona respectivă, de start-up-uri care îşi doresc să integreze AI, dar nu au resurse să angajeze pe cineva şi nici cunoştinţe practice. Ne adresăm totodată şi oamenilor non-tehnici, deci nu trebuie să ai neaparat cunoştinţe tehnice pentru a folosi soluţia, important este să ai date şi să îţi doreşti să aplici machine learning pe ele.”

În următoarele nouă luni, echipa Anon va lucra în continuare la dezvoltarea aplicaţiei, astfel încât să ajungă la o versiune finală şi la cât mai mulţi utilizatori, iar în câţiva ani să aibă un portfofoliu de câteva sute de clienţi.

„În următorii 2-3 ani ne propunem să avem cel puţin 400 de utilizatori pe care să-i ajutăm să integreze AI în produsul lor şi să începem să creştem organic”, a punctat Mihai Anton.

Start-up-ul Anon este câştigătorul marelui premiu al programului de pre-accelerare pentru start-up-uri tech Innovation Labs de anul acesta. Ediţia din 2021 a început cu 177 de echipe, mai multe decât în anul anterior.

„Pe partea de echipe unde am văzut o creştere destul de mare este pe track-ul nostru de spin-off. Acolo am văzut un interes mai mare din partea cercetătorilor universitari, din partea doctoranzilor şi vedem mai multe echipe puţin mai senioare, deoarece Innovation Labs susţine echipe atât echipe early stage, dar şi echipe puţin mai dezvoltate. Şi aici am avut şi printre câştigători nişte exemple de echipe care sunt din mediul universitar cum este Recycllux. Şi am văzut, chiar dacă nu au fost printre câştigători, multe platforme din domeniile de sănătate - aici vedem echipe precum MediQ, care tocmai a luat o investiţie. Ne bucurăm că acest domeniu creşte deoarece şi noi vrem să creştem colaborările cu universităţile de medicină din ţară tocmai pentru a forma mai multe echipe interdisciplinare ce vor ajuta la creşterea numărului de soluţii şi a calităţii lor de pe diferitele industrii mai specifice cum este domeniul sănătăţii”, a spus Flavia Husar, director de comunicare şi brand în cadrul Innovation Labs.

Anul viitor, Innovation Labs va ajunge la a zecea ediţie, iar echipa vrea să marcheze acest moment cu o extindere a programului în 5 noi oraşe şi 9 noi universităţi din ţară.

„Dorim să ajungem la 10 oraşe deci să fim prezenţi în 10 oraşe. Aici ne ajută şi formatul acesta hibrid în care putem livra programul în orice oraş din ţară, dar vrem oficial să fim în 10 oraşe şi vrem să mergem către 20 de universităţi, ceea ce înseamnă o creştere destul de mare. Vrem să ne îndreptăm atenţia nu doar către medicină, dar şi către alte domenii conexe, alte universităţi din ţară”, a punctat ea.

Până în prezent, prin programul Innovation Labs au trecut în cei nouă ani de existenţă, 450 de start-up-uri în total, dintre care 250 au ajuns în finale.

„Ei nu sunt doar aceste numere pentru noi. Credem că cei care au fost în program, chiar dacă nu au ajuns în finală, sunt exemple de echipe care chiar dacă nu au ajuns în finală, ulterior s-au întors în program, au făcut alt start-up. Sunt oameni care încă vin la toate evenimentele noastre, fie ei angajaţi în mediul corporate, vin ca şi parte din juriu sau ajută ca şi mentori echipele, ceea ce nouă ni se par excepţional, ni se pare că este un exemplu de cum putem da înapoi comunităţii prin faptul că ai fost o dată în program şi ai văzut cât de valoros a fost pentru tine aportul mentorilor, nu doar pentru start-up-ul tau, dar şi pentru dezvoltarea ta profesională, şi te întorci în program să dai înapoi ce ţi s-a oferit.”


Flavia Husar, director de comunicare şi brand, Innovation Labs: Anul viitor marchează zece ani de Innovation Labs, un moment important pentru programul nostru. Dorim să fim prezenţi în 10 oraşe. Aici ne ajută şi formatul acesta hibrid în care putem livra programul în orice oraş din ţară, dar vrem oficial să fim în 10 oraşe şi vrem să mergem către 20 de universităţi.

O campanie Ziarul Financiar Seedblink și Banca Transilvania
Innovation Partner: