ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Natalia Lepădatu, cofondator, DigiSinergy - soluţii de automatizare de procese: Vrem să ajungem la 60 de clienţi pentru soluţia noastră de procesare automată de facturi InvOn

17 nov 2021 Autor: Ioana Nita

♦ Costul implementării şi utilizării soluţiei InvOn în primul an se situează între 1.000 euro şi 2.000 euro.

Compania locală de tehnologie DigiSinergy, parte a grupului Producton, şi-a propus să ajungă în următoarea perioadă la un portofoliu de 60 de clienţi pentru soluţia sa de procesare automată de facturi numită InvOn. Aceasta a fost lansată către publicul larg anul trecut, iar în prezent este folosită de 25 de companii din diferite industrii.

„La început de an ne-am planificat să atingem cifra de 60 de clienţi. Avem şanse mari să o şi depăşim, dar este prematur să ştim în acest moment cifra exactă. În prezent avem 25 de clienţi şi ne pregătim să intrăm în teste cu alţi zeci de clienţi. Pentru noi nu este însă un indicator neapărat relevant numărul de clienţi, pentru că unii dintre clienţii noştri fac 80% din documente şi atunci mai degrabă am vrea să creştem numărul de documente procesate prin aplicaţia noastră. În 2022 am vrea să creştem cu 300% numărul de documente procesate prin soluţia InvOn”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Natalia Lepădatu, cofondator al DigiSinergy. Compania s-a desprins anul trecut din cadrul grupului Producton, soluţia InvOn fiind practic dezvoltată pentru a fi folosită intern în cadrul organizaţiei. Ulterior însă, echipa şi-a dat seama că soluţia ar putea fi folosită şi de alte companii, iar atunci s-a produs spin-off-ul, investiţia de până în acest moment în dezvoltarea soluţiei situându-se în jurul sumei de 500.000 de euro.

„Soluţia este implementată deja de doi ani de zile la câţiva clienţi importanţi din industria contabilităţii - avem în portofoliu patru din cele zece cele mai mari companii de contabilitate şi audit din România, lucru care ne permite să învăţăm din feedbackul lor şi să aducem noi funcţionalităţi ca să ajute să creeze mai multă valoare pentru utilizatorii noştri“.

Avem şi clienţi din mediul antreprenorial, majoritatea sunt din retail sau businessuri online”, a precizat ea.

Ce face însă mai exact soluţia InvOn? Aceasta se bazează pe tehnologia Robotic Process Automation, folosindu-se de inteligenţa artificială pentru procesarea automată a facturilor, prin recunoaşterea optică a caracterelor. InvOn  prelucrează facturile de achiziţie şi vânzare primite pe hârtie, ca pdf-uri, transmise prin portal sau email, indiferent de numărul de pagini, de numărul de linii într-o factură sau forma acestora şi se integrează automat cu ERP, DMS, ECM etc. Aplicaţia poate citi informaţii atât din documente PDF native, cât şi din documente PDF scanate cu o calitate de scanare mai redusă, sau chiar fişiere de tip imagine.

„Produsul a fost dezvoltat constant în ultimii patru ani, am adăugat funcţionalităţi cum ar fi taxarea inversă, TVA la încasare şi înregistrarea automată a conturilor contabile. De asemenea, urmărim să introducem alte funcţionalităţi specifice activităţii contabile - una dintre funcţionalităţile cele mai de impact aş spune eu este crearea automată a roboţilor care procesează acele facturi. n acest moment, roboţii trebuie configuraţi înainte de a folosi aplicaţia, iar prin această funcţionalitate nouă de automatizarea acestor roboţi, practic învăţăm din activitatea operatorului şi vom putea să furnizăm un flux automatizat cap-coadă - de la introducerea şi citirea unei facturi până la înregistrarea acesteia în contabilitate, validarea ei şi crearea de note contabile sau alte activităţi specifice contabilităţii, nefiind necesară intervenţia umană în niciun fel”, a explicat ea.

Costul implementării şi utilizării soluţiei InvOn în primul an se situează între 1.000 euro şi 2.000 euro, variind în funcţie de ce funcţionalităţi îşi alege clientul.

„Acesta este costul pe un an şi include un pachet de facturi, de documente pentru a fi procesate. Anul următor, dacă este nevoie, se achiziţionează doar numărul de facturi - nu se mai face nicio plată iniţială, nu se mai achită partea de configurare şi de instalare iniţială.”

Momentan, DigiSinergy se susţine exclusiv din fonduri proprii şi din cifra de afaceri generată de clienţi, însă pe viitor are în vizor şi o posibilă investiţie externă. „Avem şi această opţiune pe masă - să apelăm la un fond de investiţii pentru a ne susţine creşterea accelerată.”

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania Microsoft și Seedblink
Innovation Partner: