ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Paula Avasiloaie, fondatoarea Ready For IT – academie IT în care a investit Andrei Pitiş: Le oferim cursanţilor o simulare a experienţei reale pe care o vor avea în noul job

3 feb 2022 Autor: Ioana Nita

Costurile unui curs din cadrul Ready For IT variază între 2.000 lei şi 3.200 lei în funcţie de modulul ales -  business analyst, web developer, salesforce developer sau quality assurance engineer.

Ready For IT, start-up local în care a investit antreprenorul Andrei Pitiş, şi-a propus să schimbe piaţa cursurilor IT, oferindu-le participanţilor, pe lângă teorie, şi o simulare a experienţei pe care o vor avea atunci când se vor angaja pe o anumită poziţie în viaţa reală. Start-up-ul ajută studenţii sau absolvenţii de facultăţi cu profil tehnic să îşi dea seama ce carieră IT li se potriveşte cel mai bine - business analyst, web developer, salesforce developer sau quality assurance engineer.

„Ready For IT vine într-un context în care avem nevoie de cât mai multe experienţe reale care să ne ajute să construim ce avem cu adevărat nevoie după facultate, adică acea experienţă care să ne arate cu adevărat ce se întâmplă în câmpul muncii. Vine sub forma unei academii care livrează o experienţă, cursuri, multe proiecte de portofoliu, multe simulări pentru ceea ce înseamnă şi ceea ce urmează să se întâmple la job în realitate”, a explicat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Paula Avasiloaie, fondatoarea Ready For IT.

Ea a fondat proiectul Ready For IT în urma propriei experienţe, descoperind singură cariera care i se potriveşte după ce a absolvit Facultatea de Electronică din cadrul Politehnicii Bucureşti.

„Deşi am terminat o facultate cu profil tehnic, mi-am dat seama că nu aş putea să scriu cod şi că pe termen lung ar fi o frustrare pentru mine. Am descoperit însă jobul acesta de analiză de business, puţin popular acum trei ani când m-am angajat eu, şi cumva vorbind destul de mult în comunitatea în care eram despre asta erau din ce în ce mai mulţi oameni interesaţi de ce înseamnă analiza de business. Am predat şi la facultate la un curs opţional pe tema aceasta şi începeau să apară din ce în ce mai multe întrebări. Ajunsesem la un moment dat să mă întâlnesc cu oameni la cafea să le povestesc ce înseamnă analiza de business, ce presupune şi chiar îi grupam câte doi ca să nu pierd timpul la dublu“.

 „Cumva de aici a plecat ideea şi am zis că dacă este interes în zona aceasta, să facem un curs în care să se facă puţin altfel lucrurile”, a relatat ea.

După ce a lucrat în cadrul Tremend Software Consulting şi Deloitte Digital România şi susţinerea de cursuri în paralel, Paula Avasiloaie a decis în toamna anului trecut să se axeze pe construirea businessului Ready For IT şi pe doctoratul pe care îl urmează.

„Am început foarte natural şi treptat pentru că am început de la întâlniri la cafea până la a avea un curs pe care l-am ţinut şi unde am văzut înscrişi, am avut rezultate, oamenii s-au angajat după cursul pe care l-am făcut, iar înainte de iteraţia a doua, l-am cunoscut pe Andrei Pitiş căruia i-am arătat cursul. El a făcut observaţia că sunt de fapt trei cursuri într-unul şi când a aflat cu cât vindeam eu cursul, a rămas şocat că nu există aşa ceva”, a punctat ea.

Cum funcţionează mai exact programul de business analyst oferit de Ready For IT?

„În primul rând, înainte de curs, avem un interviu cu fiecare participant în care ne dăm seama din discuţii dacă zona de analiză de business chiar este ceea ce trebuie, iar dacă nu, îl ajutăm să se reorienteze către o altă zonă. Deci nu acceptăm pe oricine la curs. După prima sesiune, începem cu zona de metodologie de lucru pentru că termini un curs, dar o să lucrezi într-un context cu oameni sub o metodologie. Începând cu sesiunea a doua, intrăm cumva în pâine cum se spune, doar că tot ceea ce facem noi la curs se îndreaptă căter zona practică care are un procentaj destul de mare. Mai exact, cursanţii merg către un client real, un product owner, alături de care pun în practică tot ceea ce facem noi la curs. Dacă de exemplu astăzi învăţăm să facem diagrame de activităţi, ei merg după către product ownerul cu care au o oră pe săptămână setată, şi în proiectul lor fac aceste diagrame. La final, practic au un proiect pe care l-au luat de la zero, de la stadiul de nevoie, până la final când trec prin toate activităţile pe care le face un business analyst”, a explicat ea.

Start-up-ul estimează că în acest an va avea 100 de absolvenţi. “Cred că vom ajunge la 100 de absolvenţi în acest an. Deci deja lucrurile au scalat faţă de anul trecut, asta pentru că - din nou - revin la calitate - asta este cel mai important pentru mine în momentul de faţă, pentru ca toţi cei care trec prin experienţă să se angajeze, să aibă parte de un onboarding frumos într-o firmă şi să demonstreze că pot să fie cei mai buni.”

Informaţii despre curs şi date despre diferitele evenimente pe care le organizează start-up-ul sunt disponibile pe contul de Instagram @readyforit.eu şi pe site-ul www.readyforit.eu.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR