ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Pincu Ionescu, CEO şi fondator, AutoVantage – platformă pentru oferte de maşini noi: Vrem să ajungem la 400 de dealeri parteneri şi la 50.000 de euro venituri lunare anul acesta

11 mar 2022 Autor: Ioana Nita

AutoVantage vrea să obţină o finanţare cuprinsă între 150.000 – 300.000 euro de pe platforma de crowdfunding Ronin, la o evaluare de 2 mil. euro.

Start-up-ul local AutoVantage, care a dezvoltat o platformă prin intermediul căreia utilizatorii pot analiza oferte pentru maşini noi de la dealeri din întreaga ţară, şi-a propus să dubleze anul acesta numărul dealerilor auto cu care colaborează la 400 şi să ajungă totodată la venituri lunare de 50.000 euro. Proiectul a fost demarat în 2020 cu o investiţie iniţială în bani de circa 15.000 euro, iar până în prezent AutoVantage a ajutat la vânzarea a circa 140 de maşini.

„Platforma vine în ajutorul cumpărătorilor de maşini noi pe care ii ajutăm practic să prospecteze piaţa, să vadă unde vor găsi dealerul cu care se vor înţelege cel mai bine, care va avea oferta cea mai bună, fie că acest lucru constă într-un termen de livrare mai bun, un preţ mai bun sau alte avantaje comerciale. Practic, clientul ne angajează pe noi să negociem în numele lui, iar în acelaşi timp noi uşurăm foarte mult şi munca dealerilor auto cărora le aducem clienţii deja calificaţi direct în uşa reprezentanţei”, a explicat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch, Pincu Ionescu, CEO şi fondator al AutoVantage.

El a adăugat că ideea de a crea o platformă care să ajute utilizatorii să găsească cea mai bună ofertă pentru maşina nouă dorită a apărut în urma propriei experienţe avute în achiziţionarea unei maşini.

„Conceptul a pornit în februarie 2020, cam odată cu pandemia, concept la care am lucrat timp de câteva luni, iar lansarea oficială a fost în vara anului 2020, când am lansat un prototip împreună cu canalul nostru de YouTube, logica fiind în felul următor: oamenii când îşi cumpără o maşină nouă se vor documenta, vor căuta toate informaţiile disponibile pe internet, inclusiv şi mai ales pe YouTube pentru că acolo pot primi şi o perspectivă la cald despre maşină.

„Vor căuta toate clipurile, ne vor găsi inclusiv pe noi, iar noi venim şi cu o soluţie în acest sens pentru o achiziţie. Totul a pornit de la nevoia mea de a-mi cumpăra o maşină şi nu am reuşit, şi cum există astfel de servicii similare şi în alte ţări, m-am gândit că ar fi foarte util şi la noi un astfel de serviciu aşa că l-am încercat şi l-am validat. A fost adoptat foarte repede de piaţă - am avut în primele trei săptămâni de la lansare deja 400 de clienţi.”

Platforma AutoVantage a ieşit din perioada de teste din februarie 2021, fiind complet funcţională, iar de atunci şi până în prezent start-up-ul a reuşit să atragă 1.000 de clienţi plătitori. Pentru fiecare cerere de ofertă solicitată, utilizatorii plătesc 49 lei, bani pe care şi-i recuperează practic dacă aleg una dintre ofertele primite prin intermediul AutoVantage, start-up-ul oferindu-le carburant în valoare de 150 lei la primirea noii maşini.

Cum se desfăşoară însă mai exact tot procesul pe AutoVantage? “În primul rând va trebui să foloseşti configuratorul nostru pentru a specifica toate detaliile maşinii şi detaliile de achiziţie, fie că vorbim de persoană fizică sau juridică şi aşa mai departe, plus datele de contact, iar după aceea se plăteşte suma de 49 de lei şi cererea se trimite către dealerii noştri parteneri. Dealerii au propria lor platformă în care au acces la aceste cereri, sunt notificaţi şi pe mail şi îi contactăm şi noi, iar ei îşi încarcă ofertele pentru fiecare cerere în parte, iar tu vei putea să le compari. Le vei primi prin email pe măsură ce dealerii răspund la acea cerere şi în funcţie de care sunt cele mai importante criterii pentru a defini cea mai bună ofertă - poate fi un termen de livrare mai bun sau o ofertă mai avantajoasă, ofertă de finanţare, anvelope de iarnă ş.a.m.d. După alegerea ofertei, noi o să stabilim întâlnirea cu dealerul şi de acolo noi suntem doar cu rol de consultant”, a explicat fondatorul şi CEO-ul AutoVantage.

Pe lângă suma de 49 lei percepută utilizatorilor finali, start-up-ul monetizează şi prin intermediul parteneriatelor pe care le are încheiate cu dealerii. Mai exact, AutoVantage primeşte un comision fix de la dealer în funcţie de intervalul de preţ în care se situează valoarea maşinii vândute. De exemplu, pentru o maşină al cărei preţ de achiziţie se situează între 15.000 – 30.000 euro, comisionul AutoVantage este de 100 euro.

“Până acum, un top 3 al maşinilor vândute ar fi Hyundai, Toyota şi Mazda, cu menţiunea că încă nu colaborăm cu toate brandurile. Sperăm că în curând vom colabora şi cu Dacia şi cu siguranţă îşi va face loc în acest top şi în brandul Dacia. Valoarea medie a unei maşini vândute în România în ultimul an a fost de 24.700 de euro la care noi obţinem un discount în medie între 2.500 şi 2.700 euro, dar asta este o medie multibrand”, a punctat Pincu Ionescu.

În prezent, start-up-ul se pregăteşte pentru lansarea unei prime campanii de investiţii prin ntermediul platformei de crowdfunding weronin.ro, ţinta fiind de a obţine o finanţare cuprinsă între 150.000 şi 300.000 de euro la o evaluare de 2 milioane de euro.

“Campania va dura 60 de zile, timp în care oamenii de rând pot accesa platforma şi investi - noi chiar am ales platforma weronin.ro pentru că oferă posibilitatea tuturor, investiţia minimă fiind de doar 100 de euro şi oricine practic poate să vină alături de noi să creştem împreună. Noi vom avea acest proiect de dezvoltare împărţit în trei etape. În primă fază vom investi foarte mult în platformă pentru a aduce o experienţă a utilizatorilor cât mai bună - vrem ca timpul de răspuns pentru dealeri şi pentru clienţi să fie mult mai rapid, să există o interfaţă mult mai friendly, practic ca să ne optimizăm noi procesul intern. Etapa a doua, cumva concomitentă, ar fi să ne dezvoltăm noi echipa de vânzări ca să atragem cât mai mulţi dealeri parteneri, iar în etapa a treia vom investi foarte mult în comunicare şi marketing, scopul nostru fiind să ajungem în atenţia tuturor oamenilor care îşi vor cumpăra o maşină nouă.”

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR