ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch. Trei tineri angajaţi la „unicornul“ UiPath îşi dezvoltă şi propriul start-up MedBot, o platformă ce îşi propune să permită diagnoza şi interpretarea analizelor medicale

marţi, 08:00 Autor: Alexandra Cepăreanu

Alina Capotă, CEO MedBot: „Într-o lună vom lansa aplicaţia. Acum vine partea în care trebuie să implementăm expertiza medicală pentru a valida soluţia.“

MedBot, o platformă dezvoltată de trei tineri angajaţi din cadrul gigantului UiPath, ce le va permite medicilor folosind inteligenţa artificială să ofere diagnostice de la distanţă pacienţilor începând cu interpretarea rezultatelor de laborator, se află în etapa de imple­mentare a expertizei medicale pentru a valida soluţia.

„MVP-ul (produsul minim viabil – n. red.) nostru este aproape gata. Acum vine partea în care trebuie să implementăm expertiza medicală pentru a verifica dacă paşii pe care i-am făcut sunt viabili într-un scenariu real şi să ne valideze soluţia. Sperăm ca soluţia să fie lansată pe piaţă într-o lună, în cazul în care va fi nevoie să facem schimbări în urma verificării“, a spus Alina Capotă, CEO al MedBot, în cadrul rubricii Start-up Pitch, la ZF IT Generation. Ea împreună cu alţi doi colegi din cadrul UiPath au pornit pe drumul antreprenoriatului în urmă cu trei luni, când au început să lucreze la dezvoltarea platformei MedBot.

„Proiectul l-am început de curând, contextul pandemiei fiind unul dintre factorii care m-au motivat cel mai mult, prin faptul că s-a accelerat deschiderea medicilor şi populaţiei cu privire la adopţia tehnologiei. Lucrând toţi la aceeaşi companie ne-a fost uşor să colaborăm. La UiPath sunt RPA developer, şi pot să spun că m-a ajutat experienţa din cadrul companiei mai ales în interacţiunea cu clienţii şi m-a ajutat să văd nevoia de automatizare şi introducere a tehnologiei în cât mai multe domenii.“

Alina Capotă consideră că în prezent echipa reprezintă atât un punct forte al start-up-ului, având o expertiză tehnică puternică, însă, tot echipa este şi punctul slab, deoarece cei trei nu au cunoştinţe în zona medicală.

„Nevoia cea mai mare pe care o avem în acest moment este de expertiză medicală. Avem nevoie de date pentru a ne antrena modelele de machine learning, pentru a avea o precizie mai bună în a diagnostica şi o soluţie mai viabilă. Suntem în discuţii cu o clinică privată pentru implementarea platformei“, a adăugat Alina Capotă.

În plus, cei trei antreprenori caută să recruteze măcar o persoană pe partea de machine learning, care să poată să se ocupe şi să acorde mai mult timp acestui proiect.

„Noi lucrăm full time în aceeaşi companie şi nu prea avem timp să ne ocupăm doar de acest start-up, poate am fi avut şi partea de expertiză medicală dacă nu am fi avut şi alte joburi. Însă, vrem să angajăm pe cineva cel puţin pe partea de machine learning, pentru că aş vrea să fi cineva care să acorde mai mult timp în această zonă.”

De asemenea, startup-ul MedBot este înscris şi în cadrul preacceleratorului Innovation Labs. „Asta ne ajută ca expertiză de business. Dar am vorbit cu oamenii de acolo care sunt deschişi să ne ajute să găsim pe cineva în sectorul medical pentru a ne oferi un ajutor de specialitate”, a menţionat Alina Capotă.

Ea a adăugat că prezenţa în cadrul Innovation Labs aduce startup-ului şi un plus pe partea de finanţare, iar prima sumă pe care ar vrea să o ridice este de 50.000 de euro.

„Având în vedere că suntem în Innovation Labs, asta ne deschide porţile spre finanţare şi fonduri de investiţii, astfel, pot estima că la finalul programului vom putea accesa prima noastră investiţie.”

În ceea ce priveşte partea de monetizare, Alina Capotă a spus că platforma va fi gratis în prima etapă de lansare, apoi va funcţia pe subscripţii.

„În primă instanţă aplicaţia va putea fi accesată gratuit, tocmai în ideea de a încuraja adopţia soluţiei. Soluţia este B2B şi B2G, având ca scop să accesăm şi spitalele de stat. Am văzut că este cerere mare în Berlin pentru soluţii în domeniul medical, deşi sunt multe startup-uri axate pe acest segment şi multe programe care sprijină proiectele din domeniul sănătăţii. Avem un ochi pe această piaţă.”

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania Microsoft
Innovation Partner: