ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Pitch: Vlad Ghiţă, CEO al Instant.ro - platformă AI pentru maşini rulate: Vrem ca până la finalul anului să ajungem la venituri recurente lunare de 20.000 euro şi să avem listate peste 3.000 de maşini

9 iun 2023 Autor: Ioana Nita

♦ Investiţia iniţială în platforma Instant.ro s-a situat la 500.000 euro, banii provenind de la un grup de investitori români axaţi pe industria IT şi în special pe inteligenţa artificială.

Start-up-ul local Instant.ro, care a lansat o platformă bazată pe inteligenţa artificială pentru vânza­rea-cumpărarea de maşini rulate, şi-a propus ca până la finalul acestui an să ajungă la venituri lunare recurente de 20.000 euro şi la peste 3.000 de auto­vehicule listate. În prezent, pe plat­for­mă sunt listate circa 1.200 de maşini, Instant.ro fiind lansată oficial la finalul lunii mai. Ideea dezvoltării unei astfel de platforme a apărut însă cu trei ani în urmă, iar proiectul a fost demarat încă de anul trecut.

„Proiectul a demarat în ianuarie 2022, dar eu pot să zic că am avut acest gând cu mult timp înainte, când locuiam şi lucram în Statele Unite, pentru divizia de maşini autonome a Google, care se numeşte Waymo. Acolo am văzut cu adevărat impactul şi această revoluţie AI, în sensul că inteligenţa artificială a putut să con­tribuie la dezvoltarea unui prototip de maşină care se conduce singură - masina autonomă, fără şofer. În mo­mentul când m-am întors în Româ­nia, în 2020, chiar înainte de pande­mie, m-am gândit că aş vrea să aduc această viziune şi în ţara noastră. Şi astfel, platforma Instant.ro a fost dezvoltată din experienţa pe care am avut-o acolo şi din dorinţa de a contribui, de a aduce plus de valoare societăţii, oamenilor care doresc să-şi vândă şi să cumpere maşini, cât mai uşor“, a explicat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Vlad Ghiţă, CEO al Instant.ro, cum a pornit proiectul.

El a adăugat că tehnologia inteli­genţei artificiale este folosită în două moduri în platformă. „Avem un algo­ritm de machine learning, adică inte­ligenţă artificială, care ia aproximativ două milioane de anunţuri din bază de date publică şi determină preţul corect pe anumite caracteristici, brandul maşinii, modelul, anul de fabricaţie, kilometrajul, motorizarea şi alte elemente. Pe lângă asta, AI-ul ne ajută, acest ChatGPT, ne ajută să scriem descrieri cât mai uniformizate la fiecare maşină pe care o avem în platformă. Practic, acesta este impac­tul concret al inteligenţei artificiale pe platforma Instant.“

Pe platforma Instant.ro sunt listate maşini care au ca an de fabricaţie cel mult 2013 şi 150.000 de kilometri rulaj. „Avem o preferinţă clară către maşini second-hand mai noi. Asta înseamnă an de fabricaţie 2013 sau mai dârziu. Iar ca şi brand aş putea să spun că sunt mărcile premium de provenienţă germană, adică BMW, Mercedes, Audi - ele sunt la putere pe platforma Instant.ro momentan“, a punctat Vlad Ghiţă.

Pe Instant.ro îşi poate lista maşina spre vânzare orice persoană fizică, iar în plus platforma are încheiete parteneriate cu cinci dealeri auto în prezent - Ţiriac Auto Rulate, AutoDel Rulate, AVIA Motors, Eurial Invest şi Automobile Bavaria. Numărul dealerilor va ajunge la 15, până la sfârşitul anului, cu acoperire în toate judeţele din ţară.

„Insist pe faptul că procesul este 100% gratuit pentru utilizatori. Ei pot să-şi facă un cont la noi pe platforma Instant.ro, să-şi pună datele personale şi apoi să-şi încarce detaliile despre maşina pe care doresc o vândă sau să o cumpere. Astfel încât procesul nostru este simplu, eficient şi uşor de înţeles“, a punctat el.

Pentru utilizatori, Instant.ro este gratuită, modelul de business al platformei bazându-se pe intermedierea vânzărilor pentru maşinile listate de dealerii auto cu care start-up-ul încheie în prealabil contracte.

„Ne dorim ca până la finalul anului să avem venituri recurrente în jur de 20.000 de euro pe lună.“

În prezent, platforma Instant.ro poate fi accesată doar de pe telefonul mobil, însă în funcţie de feedback-ul primit, start-up-ul va lua în considerare şi lansarea unei versiuni disponibile şi pe PC.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR