ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Alin Breabăn, cofondator al Vestinda - soluţie de management pentru investiţi în crypto: Avem nevoie de o finanţare cuprinsă între 400.000 şi 600.000 euro

31 mai 2022 Autor: Ioana Nita

Vrem ca în primul an de la lansarea publică să ajungem la minimum 10.000 de utilizatori, iar în doi ani la circa 50.000 de utilizatori.

Start-up-ul local Vestinda, care a lansat recent pe piaţă platforma cu acelaşi nume ce ajută utilizatorii în gestionarea investiţiilor în cripto­monede, caută o finanţare pre-seed cuprinsă între 400.000 şi 600.000 euro pentru a continua dezvoltarea soluţiei şi pentru a intra pe mai multe pieţe-ţintă din Africa, Orientul Mijlociu şi Asia de Sud-Est. Platforma a fost lansată public în urmă cu două luni şi a reuşit deja să atragă utilizatori din 40 de ţări. Investiţia iniţială a fondatorilor se situează la 25.000 euro.

„Până anul acesta nu ne-am concentrat pe atragerea de finanţări, însă de o lună şi jumătate am început strategia pentru construirea unei campanii de strângere de fonduri. Suntem în discuţii cu mai mulţi parteneri pe zona asta, atât cu fonduri de investiţii, cât şi cu companii suport care pot să te ajute în astfel de iniţiative, inclusiv acceleratoare. Sunt discuţii foarte avansate cu multe dintre ele - şi cu fondurile şi cu companiile suport, care nu sunt doar din România, ci şi din zona pe care o vizăm ca desfacere - Turcia, Singapore, şi din zona CEE (Europa Centrală şi de Est - n. red.) - Estonia, Bulgaria, România şi Cehia”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Alin Breabăn, cofondator, Vestinda. Platforma a fost lansată în 2021 într-o versiune de testare, echipa Vestinda luând feedback şi îmbunătăţind constant soluţia, lansarea publică, oficială, având loc în urmă cu două luni.

„Avem deja 500 de oameni care au intrat şi şi-au făcut un cont. Sunt peste 80 de algoritmi care rulează acum şi peste 500 de algoritmi şi strategii care au rulat în perioada asta de două luni de zile. Peste 15 milioane de dolari au trecut prin platforma ca şi volum de investiţii, de trading şi avem şi peste 7.000 de oameni în comunitate deja”, a punctat el.

Platforma Vestinda are ca obiectiv să faciliteze accesul la strategii testate, instrumente de automatizare şi de management al investiţiilor în crypto, pentru ca oricine să îşi poată construi un portofoliu eficient şi diversificat, indiferent de experienţa anterioară.

Ideea dezvoltării platformei Vestinda a pornit ca urmare a unei experienţe proprii a lui Alin Breabăn, care a început să investească în criptomonede acum circa 7 ani.

„Ideea a pornit dintr-o nevoie personală - mi-a luat undeva la trei ani să-mi construiesc un portofoliu de investiţii. Dacă stai să calculezi un cost de oportunitate pentru aceşti 3 ani, pe o perioadă de 20 de ani, să spunem, sau la un portofoliu de 20 de ani, poate să ajungă şi la un sfert de milion de dolari, adică peste 20 de ani aş fi avut cu un sfert de milion de dolari mai mult. Şi am vrut ca alţi oameni să nu plătească acelaşi preţ de oportunitate. Asta a fost ideea Vestinda cu care am pornit într-un program de learning în Elevator Labs în 2019. După care, timp de 2 ani de zile am făcut destul de mult product discovery ca un hobby, ca o zonă de side project. S-au adunat foarte multe date în perioada asta, am vorbit cu sute de oameni, am construit produsul, am făcut zona de customer descovery destul de atent. Am trecut printr-o perioadă de alpha în care am testat foarte mult tehnologia intern - tehnologia Vestinda care poate să construiască algoritmi cu care să îţi gestionezi portofoliul şi investiţiile în cripto”, a povestit el cum a luat naştere proiectul Vestinda. Criptomonedele sunt doar primul tip de active pe care utilizatorii Vestinda îl pot gestiona prin intermediul platformei, planul pe termen mediu şi lung fiind ca aceştia să poată face şi managementul investiţiilor în active tradiţionale precum acţiuni la bursă sau obligaţiuni.

„Pornim cu cripto pentru că acolo tehnologia este avansată - brokerii, exchange-urile existente în cripto au API-uri, au posibilitatea să te poţi conecta cu ei uşor, dar vom ajunge şi la a mixa în platformă şi active tradiţionale pentru că este nevoie ca într-un portofoliu diversificat să ai componente din mai multe zone”, a subliniat cofondatorul Vestinda.

Platforma Vestinda se împarte în trei zone – una este dedicată investitorilor în criptomonede aflaţi la început de drum, a doua se adresează investitorilor experimentaţi, iar cea de-a treia zonă este cea de analiză a portofoliului, unde utilizatorii îşi pot vedea activele de la mai multe exchange-uri, având astfel o viziune de ansamblu a investiţiilor realizate.

„Ca investitor poate mai la început de drum poti să copiezi, să foloseşti strategii construite de către experţi, cu algoritmi în spate, care îţi automatizează portofoliul de investiţii pe diferite active în crypto. Ceea ce am observat în toate interviurile pe care le-am făcut cu utilizatorii noştri a fost că sunt câteva probleme majore pentru oamenii la început de drum: o dată că nu ştiu în ce active să investească şi petrec zile întregi uitându-se pe Telegram sau pe diferite alte canale întrebând prietenii în ce să investească, iar noi le dăm un marketplace în care facem curation, adică ne uităm atent la ce active sunt potrivite în momentul ăsta în piaţa curentă şi ce strategii funcţionează mai bine în piaţa curentă şi le punem în faţa utilizatorilor. Deci din miile de active existente în crypto, noi le punem pe cele care sunt cele mai potrivite acum pentru oamenii mai la început de drum. Le selecţionam şi le dăm şi algoritmii prin care protejăm investiţia în cazul în care piaţa se duce în jos, ceea ce am văzut în ultimele luni, şi beneficiază de creştere în momentul în care piaţa de criptomonede o să crească din nou. Dar asta este doar una din zonele pe care le facem în Vestinda”, a precizat Alin Breabăn. El a adăugat că a doua zonă din platformă a fost construită pentru traderii experimentaţi.

„Am construit un mediu de no code în care ei pot să construiască aceşti algoritmi, aceste strategii, fără să ştie să scrie cod în niciun limbaj de programare, într-o interfaţă simplă - cu drag and drop ei pot folosi deja sute de indicatori tehnici, de analiză tehnică, sau pot construi proprii lor indicatori folosind formule matematice şi algoritmi ca să creeze strategii pe care le pot apoi automatiza sau le pot oferi investitorilor la început de drum în marketplace-ul nostru.”

A treia componentă componentă a platformei Vestinda este zona de agregare. „Pentru că noi nu suntem o platformă de tranzacţionare, nu ţinem banii oamenilor, nu depui bani in Vestinda, ci doar folosim tehnologie pentru a-ţi automatiza investiţiile în contul tău de la exchange-urile sau brokerii existenţi - adică dacă ai un cont în Binance, Kraken sau Poloniex, cele trei exchange-uri cu care deja suntem integraţi, ţi le conectezi în platformă şi îţi dăm o viziune agregată asupra portofoliului tău. Adică spre deosebire de alte platforme unde trebuie să intri manual să adaugi ce active ai, ce valoare are activul respectiv sau ce tranzacţii ai făcut, în platforma noastră, odată ce ţi-ai conectat conturile, se adună la un loc automat de către Vestinda şi-ţi arătăm o zonă de analytics şi un dashboard, o zonă în care poţi să vezi toate activele tale, evoluţia lor şi să poţi să iei decizii mai deştepte uitându-te unde eşti expus, câţi bani ai investiţi în ce active anume, şi ce bani mai ai pe care ai putea să îi pui în diferite active. Şi asta se conectează bine cu zona noastră de marketplace unde vezi activele în care ai putea să investeşti, pe care ai putea să le adaugi în portofoliul tău.”

Momentan, utilizarea platformei este gratuită, se poate testa, modelul de monetizare fiind bazat pe abonamentele lunare ale căror costuri vor fi cuprinse între 9 şi 39 de euro, în funcţie de funcţionalităţile la care vor utilizatorii să aibă acces.

 

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR