ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Alin Dobra, cofondator şi CEO al Bunnyshell – platformă care ajută echipele de programare să livreze software mai rapid: Avem în derulare o rundă de finanţare de 4 mil. euro. Vrem să ajungem la venituri anuale recurente de 1 mil. euro la final de an şi la circa 80 de clienţi la nivel global

26 iul 2023 Autor: Ioana Nita

O parte din runda de finanţare – 500.000 de euro – va veni prin intermediul SeedBlink, de unde start-up-ul şi-ar dori să atragă ca investitori oameni tehnici, programatori care să şi folosească platforma Bunnyshell.

Bunnyshell, start-up local care a dezvoltat o platformă de tip environment as a service (EaaS) ce ajută echipele de programare să livreze software mai rapid prin automatizarea proceselor de creare şi administrare a mediilor de lucru pentru dezvoltare, testare şi producţie software, se află în prezent în plin proces de obţinere a unei runde de finanţare în valoare totală de 4 milioane de euro, din care 3,5 milioane de euro vin din partea investitorilor actuali – Early Game Ventures (lead investor), RocaX, Marius Istrate şi Ana Cincă, iar restul de 500.000 euro urmează a fi strânşi printr-o campanie pe platforma de equity crowdfunding SeedBlink ce va fi activă până pe 17 august.  După ce a pivotat către mediul enterprise anul trecut, start-up-ul are în prezent un portofoliu de 70 de clienţi din toată lumea şi venituri recurente anuale de circa 600.000 de dolari, ţinta fiind ca la finalul acestui an să ajungă la un milion de euro venituri anuale recurente, în condiţiile în care se află în proces de a semna contracte cu mai mulţi clienţi mari.

„Ceea ce avem acum în pipeline, şi unde suntem la zona de contract deja, unde am câştigat partea tehnică, vorbim de peste un milion şi jumătate de dolari care sunt astăzi în pipeline, la nivel de contract, separat de venituri. Ca venituri am ajuns la 600.000 de dolari anualizat. Ţinta pentru finalul de an este să ajungem la un milion de dolari venituri recurente anuale, iar anul viitor la 4 milioane de dolari”, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Alin Dobra, cofondator şi CEO al Bunnyshell. El a înfiinţat compania în 2018 alături de Roxana Ciobanu, anul trecut cei doi antreprenori pivotând businessul către mediul enterprise.

„Am reuşit să aducem produsul din piaţa de IMM-uri în piaţa de enterprise. Acum avem clienţi care sunt aproape de pe toate continentele. Avem clienţi din America, din Canada, din Europa – Marea Britanie, Franţa, Germania şi România, bineînţeles. Noi aducem valoare clienţilor - cu aceeaşi echipă, cu acelaşi număr de programatori, reuşim să-i facem să livreze de şapte ori mai rapid. Avem companii care au sute de programatori, peste 500 de programatori care ne folosesc platforma”, a punctat Dobra.

Ce face însă platforma Bunnyshell? Platforma automatizează crearea de medii de lucru pentru devoltarea, testarea şi producţia de soluţii software, astfel încât programatorii să poată livra mai rapid software, concentrându-se pe scrierea de cod.

“Când avem nevoie de un nou environment, vorbim de development, de testing, în loc să lucreze pe nişte medii de lucru pe care le împart cu alţi colegi, cu toată echipa, noi deschidem în paralel cât de multe medii de lucru au nevoie, când au nevoie, şi atunci eliminăm aceste bottleneck-uri în procesul de software development şi ajutăm să livreze de până la şapte ori mai rapid. Deci în loc programatorii să împartă un mediu de testare după ce scriu codul şi să aştepte unul după celălalt ca să poate să testeze codul, noi deschidem în paralel medii de lucru şi atunci codul ajunge mult mai repede în producţie”, a explicat el.

Practic, cu această platformă Bunnyshell revoluţionează modul de lucru al programatorilor, care deşi au creat soluţii inovatoare pentru foarte multe industrii, lucrează tot în mod tradiţional – configurarea mediilor de lucru necesitând mul timp şi fiind limitative din mai multe puncte de vedere.

“Noi le dăm posibilitatea să creeze absolut orice mediu, în orice cloud - Amazon, Google, Microsoft, Digital Ocean sau on-premise, şi poţi să creezi orice tip de infrastructură. Poate să fie Windows, poate să fie Linux, poate să fie MacOS, poate să fie container, poate să fie absolut orice.  Spre exemplu, discutam cu unul din clienţii noştri -  dacă încă eşti un fan Windows Vista şi îţi doreşti să dezvolţi o aplicaţie de mobile pentru iOS, poţi să faci asta prin intermediul Bunnyshell. Adică nu mai trebuie să ai Mac, nu mai trebuie să cumperi un laptop special dedicat ca să faci development. Dacă vrei, poţi face dezvoltare software de pe tabletă pentru că poţi să codezi pe nişte medii performante care sut remote, sunt în cloud, şi atunci nu mai contează de pe ce dispozitiv lucrezi.”

Cel mai nou client al Bunnyshell este din Indonezia şi activează pe zona de turism - tiket.com, pentru care lucrează peste 600 de programatori. De asemenea, start-up-ul are în portofoliu şi companii din top Fortune 100.

Tariful pentru utilizarea platformei Bunnyshell porneşte de la 99 dolari/utilizator pe lună, iar pentru jucători din zona enterprise, abonamentele anuale se pot personaliza.

În prezent, platforma Bunnyshell este folosită în total de 70 de companii, iar până la finalul anului start-up-ul şi-a propus să mai atragă încă 10 clienţi.

“Procesele de vânzare în zona enterprise sunt mult mai mari versus în zona de IMM-uri. De exemplu, să închei un contract cu un client de enterprise în mai puţin de patru luni este aproape imposibil. Deşi ai ok-ul, obţii ok-ul de la echipa tehnică, validarea tehnică, apoi se trce printr-o serie de procese de procurement, securitate, juridice ş.a.m.d.”, a subliniat cofondatorul şi CEO-ul Bunnyshell.

Până la actuala rundă de finanţare, de la înfiinţarea sa în 2018 şi până acum, în proiectul Bunnyshell s-au investit în totaal circa 6 milioane de dolari, ultima finanţare fiind obţinută în primăvara anului trecut. Finanţarea s-a situat la 4 milioane de dolari şi a venit din partea fondurilor de investiţii Early Game Ventures şi Roca X, aceasta venind odată cu pivotarea businessului către zona enterprise.

Acum, pe lângă fondurile de investiţii şi investitorii de tip business angels pe care îi are alături, echipa Bunnyshell îşi doreşte să aibă printre investitori şi oameni tehnici, programatori care să folosească platforma, acesta fiind şi motivul pentru care a lansat campania de strângere de fonduri pe Seedblink.

“Eu sunt programator la origine, îmi place să programez, am folosit foarte multe soluţii de-a lungul timpului şi am avut ocazia să investesc în anumite companii, în anumite produse pe care le foloseam în viaţa de zi cu zi. Şi unul de ele este DigitalOcean, un furnizor mai mic de servicii de cloud, de la care foloseam de câţiva ani serviciile – eram şi client şi partener. Şi am avut oportunitatea să şi investesc până să facă listarea publică pe piaţă din America. Şi m-am bucurat foarte mult să pot să fiu alături şi din perspectiva de investitor, alături de o companie, de un produs pe care oricum îl foloseam în viaţă de zi cu zi. A fost o experienţă a frumoasă - să pot să vorbesc cu fondatorii, cu CEO-ul, cu echipa de management, cu să înţeleg ce se întâmplă, şi aş vrea să dau şi comunităţii Bunnyshell posibilitatea unei astfel de experienţe. Suntem un produs pentru programatorii, prin care îi ajutăm cu automatizarea de creare de medii de lucru astfel încât ei să facă ceea ce ştiu ei să facă cel mai bine şi anume să codeze, să inoveze. Şi atunci vrem ca ei să fie parte din această poveste a Bunnyshell, să fie alături de noi şi le dăm opţiunea de a intra cu tichete mici prin intermediul Seedblink în compania noastră.”

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR