ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Andreea Chirilă, fondatoarea MOD App - asistent digital de styling: Căutăm un business angel pentru o finanţare de minimum 50.000 euro pentru a ne lista pe Seedblink. Per total, avem nevoie de 150.000 - 200.000 euro

12 mai 2022 Autor: Ioana Nita

Echipa MOD App va lansa în iunie o nouă funcţionalitate care le va permite utilizatorilor să se inspire pentru ţinute zi de zi, modul ce va fi conectat şi la vremea de afară.

Start-up-ul local MOD App, în cadrul căruia se dezvoltă un asistent digital de styling, are nevoie de o investiţie totală cuprinsă între 150.000 - 200.000 euro pentru a dezvolta în continuare aplicaţia, pentru a atrage mai mulţi utilizatori şi pentru a intra de anul viitor şi pe piaţa din SUA. Start-up-ul vrea să obţină o parte din finanţare - minimum 50.000 euro - de la un business angel, iar restul prin intermediul platformei de equity crowdfunding Seedblink. Investiţia iniţială în dezvoltarea aplicaţiei mobile MOD App s-a situat la 50.000 euro, aceasta fiind lansată la mijlocul lunii februarie.

„Ne dorim să luăm o finanţare pentru a termina dezvoltarea aplicaţiei, pentru a ne mări echipa şi pentru a ajunge la 25.000 de utilizatori până la finalul acestui an - nu mai e foarte mult până la finalul anului, dar ne dorim să atingem această cifră cu mai multe campanii de marketing. Practic, ne dorim să strângem o investiţie de 150.000 de euro. Suntem deja în discuţii cu cei de la Seedblink şi ne dorim să găsim şi un business angel”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Andreea Chirilă, fondatoarea MOD App. Aplicaţia ajută utilizatorii să îşi identifice stilul vestimentar personal, recomandându-le la final inclusiv hainele potrivite în propriul shop online creat prin integrarea cu branduri şi magazine online de fashion. În trei luni de la lansare, aplicaţia a reuşit să atragă peste 2.000 de utilizatori, feedbackul primit până acum de echipa MOD App fiind foarte bun.

„Am pus în cadrul aplicaţiei un buton de feedback şi spre surprinderea noastră am primit mult feedback - chiar nu ne aşteptam ca lumea atât să folosească acel buton atât de mult. Şi am primit feedback pozitiv. Sunt persoane care ne-au spus că au pus-o chiar pe prima pagină a telefonului lor, că o folosesc în permanenţă, că îşi construiesc outfit-urile chiar în funcţie de ce le spune aplicaţia”, a punctat ea.

Cum ajută mai exact MOD App utilizatorii să îşi construiască stilul vestimentar personal?

„Vei urma testul de siluetă, testul de personalitate şi testul de cromatică. La toate acestea vei primi răspunsuri atât scrise, cu trucuri pe care le poţi utiliza chiar începând din acea clipă, dar vei avea parte de portofoliul vizual foarte explicativ. De exemplu, la siluetă vei regăsi toate tipologiile de produse care se potrivesc siluetei tale - ce tipuri de rochii, sacouri, cămăşi, paltoane ş.a.m.d. La partea de personalitate vei avea ţinute pentru birou, timp liber, casă şi pentru petrecere. Iar la partea cromatică vei regăsi paletarul tău cu aproape o sută de nuanţe care te fac să arăţi mai tânără, mai radioasă, mai odihnită chiar şi combinaţii cromatice pentru acestea. Multe persoane ne spun că utilizează tocmai aceste combinaţii cromatice în momentul în care îşi creează ţinutele dimineaţa şi nu ştiu cu ce să se mai îmbrace. Dar, pe lângă acest profil stilistic pe care îl realizezi în cadrul aplicaţiei, ai şi shop-ul tău personalizat - practic acum nu mai trebuie să dai scroll iar şi iar pe numeroase site-uri doar ca să vezi ce ţi se potriveşte”, a explicat Andreea Chirilă.

În prezent, aplicaţia MOD se integrează cu magazine online de fashion multibrand precum Fashion Days, ANSWEAR şi About You, dar şi magazine ale designerilor români, planul fiind de a colabora cu cât mai multe magazine online şi branduri de fashion, astfel încât să acopere mai multe categorii - basic, premium, luxury, local şi sustainable.

În luna iunie, start-up-ul va lansa o nouă funcţionalitate care le va permite utilizatorilor să se inspire pentru ţinute zi de zi, modul ce va fi conectat şi la vremea de afară.

“Vrem să mergem foarte mult şi pe zona de outfit-uri pentru că o problemă pe care am identificat-o şi pe care ne-au comunicat-o şi utilizatorii deja o reprezintă tocmai inspiraţia pentru ţinutele de zi cu zi. Mai exact, vrem să introducem o secţiune de daily outfits - ţinute de la care utilizatoarele să se inspire în fiecare zi, modul ce va fi conectat şi la vremea de afară. Practic, în funcţie de profilul stilistic al fiecărei utilizatoare în parte şi în funcţie de vremea de afară, aceasta va primi în cadrul aplicaţiei în fiecare zi câte o idee de ţinută”, a subliniat fondatoarea MOD.

O parte din funcţionalităţile actuale ale MOD pot fi accesate gratuit, însă modulul de cromatică este disponibil doar în baza unui abonament lunar de 3 euro în prezent, care va urca la 5 euro în iunie, când aplicaţia MOD va fi în versiunea sa completă. Până acum, din cei peste 2.000 de utilizatori ai aplicaţiei, circa 10% sunt plătitori. În afară de monetizarea prin abonamente lunare, start-up-ul are şi o a doua sursă de venituri din partea de recomandări de haine de la magazinele online şi brandurile partenere, comisioanele din vânzări variind între 5%-40%.

“Pentru anul viitor ne-am propus să ajungem la vânzări de aproximativ 1,7 milioane de euro prin MOD App, iar din abonamente ne-am propus să avem aproape 200.000 de euro venituri şi să ajungem undeva la peste 70.000 de utilizatori.”

Tot anul viitor, start-up-ul vrea să intre direct pe piaţa din SUA, aceasta fiind prima ţară aleasă pentru extidnerea internaţională.

“Piaţa de acolo este atât de mare şi oamenii sunt cu adevărat entuziaşti atunci când se lansează un produs. Iar un motiv pentru care am decis să alegem SUA şi nu Europa este că tehnologia acolo are mereu întâietate în sensul că oamenii vor să testeze lucruri noi. Apoi şi pe partea de selecţie a brandurilor cu care vom lucra acolo va fi mai uşor decât ar fi în Europa pentru că în Europa în funcţie de fiecare ţară preferinţele utilizatorilor vizavi de anumite branduri - că sunt ele locale sau că sunt internaţionale variază foarte mult. În schimb, pe piaţa din SUA în industria de modă lucrurile sunt ceva mai stabile”, a detaliat Andreea Chirilă.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR