ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Andrei Dudoiu, managing partner Platforma de investiţii SeedBlink a trecut de 9.000 de investitori, dintre care 20% sunt investitori internaţionali, care provin din 25 de ţări

23 dec 2021 Autor: Adrian Seceleanu

„Cele două obiective pentru 2021 au fost internaţionalizarea, acesta fiind şi cel mai important, iar celălalt a fost investiţia în tehnologie, pe care ne-o dorim să fie proprietară şi care este pentru noi un element diferenţator”

Platforma de investiţii în startup-uri tech europene SeedBlink a ajuns la un număr de peste 9.000 de investitori în platformă, iar ponderea celor care vin din alte ţări a crescut la aproximativ 20%.

Această evoluţie a fost susţinută de creşterea numărului de start-up-uri de pe alte pieţe care au lansat campanii de finanţare pe SeedBlink.

“Am ţintit sus din punct de vedere planuri şi suntem în grafic din punctul de vedere al numărului de start-up-uri şi al ponderii la care au ajuns proiectele internaţio­nale. E adevărat că e o perioadă de acomodare atunci când porneşti pe un drum nou aşa cum am făcut-o noi de astă vară, un drum care se referă şi la oameni potriviţi să parcurgă acest drum nou şi pe care i-am recrutat, dar nu se întâmplă lucrurile peste noapte. Este şi o perioadă de acomodare şi de fine tuning în echipă. Numărul de start-up-uri este în grafic, conform cu ceea ce am plănuit, la fel şi numărul de investitori pentru că nu poţi să construieşti un portofoliu de start-up-uri internaţionale doar cu investitori români şi asta a fost una dintre priorităţile noastre - să aducem în platformă cât mai mulţi investitori sau conturi de investitori din toată Europa şi mai mult decât atât să devină şi activi, adică să investească”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Andrei Dudoiu, managing partner al SeedBlink.

În prezent o jumătate din conturile nou create aparţin unor utilizatori din afara României, a precizat reprezentantul SeedBlink. “Şi aici suntem în grafic avem acum din conturile noi înregistrate în platformă în fiecare zi sau săptămână cam o jumătate sunt conturi internaţionale, investitori internaţionali din afara României. E adevărat că unii dintre ei sunt în expectativă să vadă start-up-uri cu care sunt mai familiarizaţi din punct de vedere geografic, sau din punct de vedere al verticalei de tech cu care ei sunt mai familiarizaţi. Deci e un proces în sine. Dar ca număr de start-up-uri străine suntem acum la 12, dacă nu mă înşel şi asta s-a întâmplat în trimestrele trei şi patru cu precădere, iar ca număr de investitori am depăşit 9.000 de conturi pe care le avem în platformă din care 80 la sută sau aproape 80 la sută vin din România pentru că aici ne-am creat baza şi de aici am crescut.”

Investitorii străini provin din câteva zeci de ţări diferite, a explicat Andrei Dudoiu. “Diferenţa de 20% - sunt investitori care provin din 35 de ţări diferite, ceea ce arată că am căpătat cu adevărat o anvergură internaţională. Acum e important ca aceste conturi să devină şi active din punct de vedere investiţional dar asta depinde foarte mult de hai să spunem de marfa pe care o prezentăm, o arătăm pe galantarele platformei noastre digitale şi de modul în care e structurată şi de modul în care investitorii înţeleg potenţialul de a fi parte din povestea unui start-up sau altul.”

 

Ce a mai declarat Andrei Dudoiu în cadrul emisiunii:

Am pornit de fapt anul în forţă şi eram cumva cu motoarele turate pentru că la sfârşitul anului trecut am accelerat şi din punct de vedere al recrutărilor. Am avut campanii care ne-au poziţionat un pic mai sus faţă de investitori şi în primul trimestru chiar am turat la maxim motoarele şi asta în paralel cu pregătirea rundei noastre de finanţare pentru că de obicei se munceşte cel puţin o jumătate de an ca să pregăteşti o rundă. Cine vede doar ştirile şi titlurile din presă că firma X a luat următoarea rundă de finanţare şi lead investor ... este o muncă nevăzută de cel puţin şase luni de zile dacă nu mai mult. În permanenţă tu ca start-up trebuie să construieşti asta. Deci noi am pregătit runda de finanţare şi am anunţat că de fapt avem două obiective cu strângerea acelei runde, care s-a anunţat oficial în iulie.

Cele două obiective pentru 2021 au fost - internaţionalizarea, acesta fiind şi cel mai important, iar celălalt a fost investiţia în tehnologie, pe care ne-o dorim să fie proprietară şi care este pentru noi un element diferenţator şi de aceea vrem să îl accelerăm.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR