ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Dragoş Gal, Visitor Analytics – platformă de web intelligence: Am lansat soluţia noastră şi în format white-label pentru a atrage mai mulţi clienţi la nivel global. Ne îndreptăm spre trei milioane de instalări

1 aug 2023 Autor: Ioana Nita

Visitor Analytics a lansat recent două noi funcţionalităţi pentru platforma sa proprie – prima  le permite clienţilor săi să afle la ce companii lucrează cei care au intrat pe site-urile lor, iar cea de-a doua le oferă posibilitatea de a seta politica de confidenţialitate a datelor colectate de la vizitatori în funcţie de ţara din care aceştia accesează site-ul clientului.

Compania Visitor Analytics, fondată de doi germani în 2016 la Cluj-Napoca, ce a dezvoltat o plat­for­mă complexă de analiză a site-urilor, ca alternativă la soluţia Google Analytics, a lansat recent soluţia sa şi în versiunea white-label, astfel încât să poată fi integrată de diferiţi parteneri, precum platforme pentru dezvoltarea de site-uri web, platforme de e-commerce sau platforme de marketing, sub propriul brand şi să genereze astfel clienţi noi şi venituri suplimentare. Ideea de a oferi soluţia sa în format white-label a apărut în urma parteneriatului dintre Visitor Analytics şi compania israeliană WIX, axată pe crearea de website-uri, iar recent compania a început să colaboreze şi cu Gomag – platformă românească pentru maga­zine online.

„Având în vedere situaţia post-pandemică la nivel global, avem de-a face în momentul de faţă cu o con­solidare de piaţă în zona de tehnologie şi în acest context ne-am pus şi noi întrebarea «cum am putea să ino­văm?», iar după ce ne-am uitat în exterior şi bineînţeles apoi în interior şi am analizat parteneriatul nostru cu cei de la WIX - unul dintre cei mai mari   jucători în zona de construcţie de website-uri, o companie israeliană care are o cifră de afaceri de circa 400 mili­oane de dolari, deci un gigant la nivel global. Pentru WIX, noi acoperim în mod exclusiv zona aceasta de website analytics sau website intelli­gence şi cumva ne-am gândit cum să re­plicăm acest concept cu care am avut succes. Astfel, am construit această soluţie de white-label, pe care noi intern o numim «analytics as a ser­vice», şi care ne permite practic să colaborăm în mod dinamic cu jucători com­plementari din piaţă mai ales din zona de tehnologie de marketing”, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Dragoş Gal, head of exterprise & integrations în cadrul Visitor Analytics.

El a adăugat că partenerii au posibilitatea de a revinde practic soluţia Visitor Analytics către baza lor de clienţi sub branding propriu.

„Ei pot revinde toată suita noastră de website analytics. Oferim această integrare într-un mod dinamic fără să percepem un cost financiar pentru partenerii noştri. Efectiv ei aleg să revândă platforma noastră sub brandingul lor propriu către clienţii lor şi noi aplicăm la rândul nostru o logică de <<shared revenues>> asupra veniturilor pe care le generăm împreună.”

În cazul în care partenerii aleg să vândă pachetele Visitor Analytics la aceleaşi tarife, atunci compania parteneră ia 40% din valoarea unui contract încheiat, iar Visitor Analytics 60%, iar în cazul în care partenerii aleg să vândă la tarife mai mari întreaga soluţie sau doar anumite module din platformă, veniturile se împart astfel: 70% pentru compania parteneră şi 30% pentru Visitor Analytics.

„Acest sistem este destul de complet, astfel încât oricine poate să-şi adauge o verticală nouă de venit în efectiv două-trei zile, în această piaţă a tehnologiei post-pandemice în care cumva curbele de creştere au decelerat destul de puternic, iar majoritatea jucătorilor, mai ales jucătorii care nu oferă servicii vitale, experimentează platouri în zona de cifră de afaceri. În acest caz, atunci aproape peste noapte prin această integrare ei pot să îşi adauge o verticală nouă de venituri cu efort minim”, a punctat Dragoş Gal.

În principal, clienţii ţintă pentru soluţia Visitor Analytics white-label sunt cei din zona „software as a service” pe verticala „MarTech” – de la platforme de dezvoltare de website-uri, platforme de SEO (search engine optimization) şi platforme de gestionare a „cookie-urilor” la platforme de e-commerce.

„Suntem în discuţii cu top managementul unor companii din SUA, în principal, dar şui cu câţiva jucători din Europa şi din Asia. Însă am lansat şi în România un parteneriat împreună cu platforma de e-commerce Gomag. Am făcut integrarea la nivelul lunii mai şi acum lucrăm la ultimele elemente de <<fine tuning>> şi ne orientăm să facem marea lansare în perioada imediat următoare. Integrarea noastră este deja activă în momentul acesta în platforma Gomag sub brandingul Gomag Insights”, a precizat el.

Pentru platforma sa proprie, Visitor Analytics a lansat recent două noi funcţionalităţi– prima  le permite clienţilor săi să afle la ce companii lucrează cei care au intrat pe site-urile lor, iar cea de-a doua le oferă posibilitatea de a seta politica de confidenţialitate a datelor coectate de la vizitatori în funcţie de ţara din care aceştia accesează site-ul clientului. 

În prezent, platforma Visitor Analytics are circa 2,8 milioane de instalări la nivel global şi ţinteşte în continuare să atingă pragul de 3 milioane de instalări, vizat încă de anul trecut.

„Anul acesta, ne aşteptăm să depăşim pragul de trei milioane de instalări în peste 190 de ţări la nivel global. În acest moment creştem cu 10.000 de website-uri pe lună şi ne aşteptăm ca această creştere să fie impactată în mod exponenţial mai ales de aceste integrări prin prisma lansării <<analytics as a service>>, acestei noi verticale de business”, a menţionat Dragoş Gal, completând cu faptul că anul trecut grupul de companii Visitor Analytics de la nivel global a avut o cifră de afaceri de 8 milioane de euro, ţinta pentru 2023 fiind 10 milioane de euro, obiectiv setat încă din 2022.

Compania locală a grupului Visitor Analytics – Visitor Analytics SRL – a înregistrat în 2022 o cifră de afaceri de 10,4 mil. lei (2,1 mil. euro), în creştere cu 96% faţă de 2021, conform datelor raportate la Ministerul de Finanţe. Grupul mai deţine o companie înregistrată în Germania.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR