ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Ionuţ Miftode, cofondator, Vehicool - aplicaţie mobilă pentru întreţinerea maşinii: Vrem să luăm o investiţie de 300.000 euro pentru a ne extinde paleta de servicii, dar şi operaţiunile la nivel naţional şi în străinătate

23 feb 2022 Autor: Ioana Nita

„Ne-am propus să ajungem la 1.000 de abonaţi anul acesta să ajungem la o cifră de afaceri de 400.000 euro şi să avem o sută de agenţi înscrişi în platforma noastră.”

Start-up-ul local Vehicool, care a dezvoltat o aplicaţie mobilă ce aduce spălătoria auto la domiciliu sau la birou, şi-a propus ca în a doua jumătate a acestui an să obţină o finanţare de circa 300.000 euro pentru a putea adăuga noi servicii în aplicaţie şi pentru a se extinde atât la nivel naţional, cât şi pe pieţe externe începând cu 2023. Momentan, aplicaţia Vehicool este disponibilă doar în Bucureşti, însă din luna martie va putea fi folosită şi în Braşov, iar mai apoi şi în alte oraşe mari din ţară precum Cluj-Napoca, Timişoara şi Iaşi. Pieţele vizate pentru extinderea în afara României sunt fie ţările din vestul Europei, fie ţările vecine, precum Bulgaria şi Ungaria.

„Până acum, investiţiile în Vehicool au ajuns per total la 400.000 de euro, nu neapărat cash, ci toată investiţia depusă ca ore de lucru şi implicare. Anul acesta ne dorim ca în al treilea trimestru să atragem o rundă de investiţii de 300.000 euro. Momentan, avem toate opţiunile de finanţare pe masă, încă nu am decis care va fi strategia exactă, însă în al doilea trimestru vom lua o decizie în privinţa asta, iar apoi vom avansa cu discuţii. Avem nevoie de finanţare pentru că vrem să ne extindem paleta de servicii, vrem să ne extindem în toată ţara, urmând ca din 2023 să ne extindem şi în afara graniţelor”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Ionuţ Miftode, cofondator Vehicool.

El a pornit proiectul împreună cu Alex Caplea, amândoi programatori, în decembrie 2019, însă 2021 a fost primul an de activitate propriu-zisă a start-up-ului.

„Anul trecut a fost primul an de activitate al nostru în care am avut peste 3.000 de comenzi, am ajuns la peste 600 de utilizatori unici şi la o cifră de afaceri de aproape 70.000 de euro. Având în vedere că am lansat serviciul pe toată durata săptămânii în februarie anul trecut, noi ne-am atins obiectivul pentru primul an şi suntem foarte fericiţi cu tot ce am reuşit să facem.”

Cum funcţionează mai exact aplicaţia Vehicool? „Utilizatorii au posibilitatea de a selecta maşina, ziua şi intervalul orar în care doresc maşina curată, iar apoi pot selecta dintr-o gamă largă de servicii, serviciile de bază fiind interior-exterior sau interior sau exterior, la care se pot adăuga pachete extra cum ar fi aplicare ceară, curăţare tapiţerie piele, curăţare tapiţerie textila şi aşa mai departe. Clienţii plasează o comandă din aplicaţie plătind cu cardul, urmând ca acea comandă să fie confirmata de noi, iar un agent vine la data şi ora stabilită de client. Clienţii primesc notificări când agentul pleacă spre client, când ajunge la client şi când maşina este curată”, a explicat cofondatorul Vehicool.

Anul trecut, echipa Vehicool a schimbat modelul de business al aplicaţiei, introducând un abonament pentru mai multe spălări pe lună, pe lângă opţiunea de a plăti pentru accesarea serviciului o singură dată.

„Folosind feedback-ul clienţilor la jumătatea anului trecut am pivotat modelul de business şi am introdus abonamentul Vehicool - în momentul de faţă abonamentul Vehicool îţi permite până la şapte spălări pe lună. Clienţii noştri sunt clienţi ce folosesc doar serviciul nostru, nu îşi mai spală maşina printr-o altă modalitate. Principalul plus al serviciului nostru este timpul câstigat de clienţii nostri şi bineînţeles calitatea serviciilor”, a precizat Ionuţ Miftode, adăugând că din primăvară utilizatorii aplicaţiei Vehicool vor avea la dispoziţie mai multe tipuri de abonament, plus un serviciu nou pentru spălarea maşinilor cu un grad mare de murdărie.

„Pentru acest tip de maşini foarte murdare vom introduce un serviciu nou prin care vom lua maşina clienţilor şi o vom duce la o spălătorie de tip self-service, unde experţii noştri vor avea grijă de maşinile clienţilor, iar maşina va fi asigurată pe toată durata transportului către spălătorie şi înapoi. Chiar acum suntem în discuţii cu asiguratori pentru a oferi acest produs.”

În prezent, Vehicool are peste 160 de abonaţi unici şi 10 agenţi care onorează comenzile, planurile de creştere pentru anul curent fiind foarte ambiţioase.

„Ne-am propus să ajungem la 1.000 de abonaţi anul acesta, să atingem o cifră de afaceri de 400.000 euro şi să avem o sută de agenţi înscrişi în platforma noastră. Vrem să menţinem o creştere de 20% lună de lună, la fel cum am avut şi anul trecut, acesta este obiectivul nostru”, a punctat el.

Start-up-ul şi-a propus ca treptat să includă în aplicaţie o serie de alte servicii necesare pentru întreţinerea maşinii - de la vulcanizare mobilă şi schimbarea bateriei la locaţia maşinii, la mersul la service şi tractări auto.

„Obiectivul Vehicool este să fie aplicaţia ce va conţine toate serviciile auto pentru clienţi,  adică orice problemă ai pentru maşina ta, să ştii că rezolvarea o găsesti în aplicaţia Vehicool fără bătaie de cap şi fără să pierzi timpul. Acesta este obiectivul nostru pe termen lung şi vrem ca aplicaţia să fie disponibilă în toată Europa, nu numai în România. Ştim că este o problemă mare cu îngrijirea maşinii, iar noi vrem să venim în ajutorul şoferilor - poate au nevoie să ducă maşina în service sau au orice altă problemă - spre exemplu dacă au făcut pană într-o vacanţă în Grecia, să aibă soluţia în aplicaţia noastră indiferent unde se află în Europa.”

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR