ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Mihail Gîrneţ, CEO al BobNet - soluţii de automatizare pentru industria de retail: Am lansat o invitaţie pentru coinvestiţie în mai multe modele de business pentru retail şi deja avem discuţii atât cu jucători din Europa, cât şi din Orientul Mijlociu

12 sep 2023 Autor: Ioana Nita

Investiţiile totale în BobNet au ajuns la 15 milioane de euro, grupul fiind susţinut de fondul american NCH Capital.

Start-up-ul local BobNet, spe­cia­lizat în dezvoltarea şi implemen­tarea de soluţii hardware şi software pentru automatizarea industriei de retail, se află în discuţii cu jucători din Europa şi Orientul Mijlociu pentru a lansa o serie de modele noi de busi­ness care promit să revoluţioneze re­tailul tradiţional pe diferite segmente, după ce în urmă cu o săptămână com­pania a lansat o invitaţie pentru co-in­vestiţii în valoare totală de 20 mili­oane de euro. Grupul BobNet, susţi­nut de fondul american NCH Capital cu investiţii totale de 15 milioane de euro până în prezent, va acoperi jumă­tate din investiţiile necesare pentru dema­ra­rea noilor modele de business pen­tru retail, acesta pu­nându-le la dispo­ziţie partenerilor o tehnologie proprie de gestiune automatizată în domeniul lanţurilor de retail (Chain MS).

„Avem discuţii pentru partene­ria­te ample şi credem că se vor ma­teria­li­za nu doar la nivel local, dar şi la nivel internaţional. Avem discuţii în Europa şi ne axăm foarte mult şi pe zona din Orientul Mijlociu, care prac­tic creează infrastructura de la zero şi evident că atunci când creezi infra­struc­tura de la zero, nu o creezi cu teh­nologia de ieri, ci vrei să folo­seşti teh­nologia de mâine. Avem in­te­res şi din Europa, mai ales cea su­dică care este şi mai turistică şi sea­mă­nă foarte mult cu cei avem noi în România - proble­ma organizării for­ţei de muncă, disci­pli­na noilor gene­ra­ţii, felul lor de a fi, cum gestionează numărul de opor­tu­ni­tăţi care sunt imense“, a spus în ca­drul emisiunii ZF IT Generation Mihail Gîrneţ, CEO al BobNet. El a pornit BobNet în urmă cu circa cinci ani, primul proiect din cadrul grupului fiind Bob Concierge - un aparat com­plet auto­matizat instalat în holu­rile scă­­rilor de bloc prin care le pune la dis­poziţie utilizatorilor produse ali­men­tare şi ser­vicii. De atunci, start-up-ul a mai testat şi un concept de restaurant auto­matizat prin inter­me­diul dispo­zitivului Bob Bistro, dezvoltând în ace­laşi timp, pe lângă partea hard­ware a soluţiilor, şi partea software, in­clusiv o soluţie de gestiune auto­ma­tizată pen­tru lanţurile de retail (Chain MS).

Astfel, în prezent viziu­nea BobNet asupra transformării retailului tradiţional cuprinde o serie de modele noi de business - de la închirierea automatizată a gadget-urilor şi vânzarea automatizată a produselor farma, până la depozitarea anvelopelor şi schimbarea bateriei la maşinile electrice.

„Este important să menţionez că hardware-ul este doar expresia de interacţiune cu clientul, dar în spate este un întreg complex de mişcări de stocuri, de organizare, de management, de decizii, de informaţii, de date, care trebuie procesate şi în baza căroră trebuie să iei nişte decizii. La asta am lucrat noi în spate şi am finalizat soluţia Chain Management System. Este o aplicaţie de business care poate fi utilizată şi pentru un business mic, dar şi pentru retailerii mari, pentru mişcările de stoc între multiplele gestiuni, dar şi mişcările de stoc atât pentru POS-urile (point of sale - n.red.) fizice cu vânzare clasică sau semiclasică, adică self service-ul pe care îl vedem astăzi în retail, dar şi pentru ceea ce facem noi - automatizările de hardware. Practic integrează toate tipurile de canale de vânzare“, a explicat el, adăugând că tocmai pentru dezvoltarea acestei soluţii, investiţia iniţială de circa 6 milioane de euro primită de la NCH Capital în 2021 a fost suplimentată până la 15 milioane de euro.

„Finanţarea a fost accesată pentru toată infrastructura pe care am creat-o, în tot acest Chain Management System, care acoperă la 360 de grade procesele de retail recurente şi ajută să se creeze date automatizate de management.“

Un prim exemplu privind utilizarea soluţiilor hardware şi software dezvoltate de BobNet este start-up-ul Telerenta, susţinut tot de grupul NCH Capital, care a lansat în centre comerciale dispozitive automate pentru închirierea de televizoare.

“Pentru industria de gadgeturi, aşa cum am văzut şi la Telerenta, vrem să creăm 50.000 de magazine automatizate de gadgeturi. Iar pentru industria de e-commerce suntem gata să construim 3 milioane de celule ca să remodelăm toată industria de profil - cum ajung produsele şi ne referim aici şi la refrigerate pentru a acoperi şi industriile de food şi farma.

Dacă vorbim de industria de farmaceutică, propunerea noastră lansată în piaţă vizează 100.000 de unităţi de automatizare, atât în procesul intern, fie de aproviziunare, fie de click and collect, fie chiar să automatizăm întregi farmacii”, a punctat Mihail Gîrneţ.

În ceea ce priveşte industria auto, BobNet are o propunere de model de business atât pentru segmentul de baterii pentru maşini electrice, cât şi pentru segmentul ce vizează depozitarea anvelopelor.

“Dacă vorbim de industria auto, avem soluţii de a crea hub-uri de schimb de baterie electrică pentru a revoluţiona furnizarea de energie pentru maşinile electrice. Este o creştere continuă şi toţi avem temerea legată de cum ajungem să ne aprovizionăm cu energie. Deci, ne cumpărăm o maşină electrică, dar cum facem să ajungem la destinaţie? Cum ajungem să avem şi cu maşina electrică autonomie de 1.000 de km? Noi avem această soluţie de a crea  100.000 de hub-uri de schimburi de baterii pentru toată Europa.Şi tot pentru industria auto invităm retailerii din industria respectivă să creăm 100.000 de hoteluri automate pentru anvelope.”

Pentru a susţine dezvoltarea acestor tipuri de businessuri cu vânzare sau închiriere automată, grupul BobNet a deschis anul trecut o fabrică de dispozitive IoT la Piteşti. În prezent, în cadrul fabricii se produc mai multe dispozitive automatizate pentru industria de retail şi logistică.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR