ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Radu Negulescu şi Radu Ţintescu, fondatorii Sessions - platformă all-in-one pentru comunicare şi colaborare B2B în mediul video: Finanţarea de 4,5 mil. dolari va merge preponderent către dezvoltarea produsului în continuare şi către zona de product-market-fit

28 iul 2022 Autor: Ioana Nita

Platforma Sessions este folosită deja de circa 2.400 de companii la nivel global, majoritatea fiind din SUA şi Europa de Vest, dar şi din Asia - Coreea de Sud şi Japonia.

Start-up-ul local Sessions, care construieşte o platformă all-in-one pentru comunicare şi cola­borare care îmbunătăţeşte şi eficientizează interacţiunile vi­deo dintre companii şi clienţii lor, va aloca finanţarea de tip seed de 4,5 mi­lioane de dolari, atrasă de la fondurile de investiţii Earlybird Venture Capital, Stride.VC şi Launchub Ventures, pentru a dezvolta în continuare soluţia şi pentru a găsi acel „product-market-fit“ astfel încât platfor­ma să fie 100% validată de piaţă până la următoarea rundă de serie A. Platforma Sessions a fost lansată într-o primă versi­une în urmă cu un an, investiţia iniţială a fondatorilor fiind de peste 3 mil. euro.

„Finanţarea se va duce mult şi în continuare spre dezvoltarea produsului. Mai avem de atins nişte milestone-uri importante în zona de produs. Dar scopul nostru cu această investiţie este să consolidăm ceea ce se numeşte în ter­meni de start-up «product-market-fit», adică până la runda de seria A vrem să validăm clar şi fără nici un fel de dubiu că Sessions deserveşte eficient use-case-ul pe care l-am ales - cel de «customer fa­cing meetings», tot ce înseamnă interacţiunea companiilor business to business cu cli­enţii lor într-un mediu video colaborativ“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Radu Negulescu, fondator şi CEO al Sessions. El are o vastă experienţă în antre­prenoriat, cel mai cunoscut proiect al său fiind Trencadis, companie specializată în dezvoltarea şi implementarea de soluţii software pentru sectorul guvernamental şi cel de business înfiinţată în 2008. Declanşarea pandemiei l-a determinat însă să gasească o soluţie pentru munca remote, aşa că în 2020, alături de Radu Ţintescu, la rândul lui antreprenor în domeniul IT, a început dezvoltarea platformei Sessions, pe atunci ca produs al companiei Flow OS. În iulie anul trecut cei doi antreprenori au lansat o primă versiune a soluţiei Sessions care a fost foarte bine primită pe platforma Product Hunt, fiind desemnat produsul anului la categoria Work from Anywhere.

„Faţă de anul trecut am evoluat mult. Am reuşit să evoluăm arhitectura produsului şi să înglobăm o serie întreagă de funcţionalităţi pe care noi le imaginam lansate altfel, dar acum am reuşit să creăm o experienţă unitară, în acelaşi produs. Am evoluat foarte mult cu produsul, ne-am extins baza de clienţi - avem circa 2.400 de clienţi la nivel global care folosesc Sessions şi extrag valoare din el. Încă suntem însă la început de drum, dar premisele sunt bune. Una dintre marile noutăţi este şi că acum ne numim Sessions ca şi companie“, a punctat Negulescu.

Ce face însă mai exact platforma Sessions? Prin integrarea fluidă a pro­ceselor şi aplicaţiilor necesare pregătirii sesiunilor de lucru şi centralizarea datelor într-un singur loc, Sessions reproiectează întreaga experienţă a întâlnirilor video, punând accent pe eficienţă şi in­ter­ac­ti­vitate.

„Mecanica de bază a produsului nostru care are la bază chiar sesiunea, de aici şi numele, şi cumva sesiunea din punctul nostru de vedere este ceva mult mai mult decât o întâlnire. Noi nu suntem un produs de meetings, de call-uri şi aşa mai departe pentru că sesiunea în esenţă are un scop predefinit, are o muncă prestată în prealabil şi are şi nişte date care pot fi extrase din ea. Şi mai exact, în mecanica produsului, la noi sesiunea poţi să o pregăteşti în ideea în care poţi să îţi faci scriptul - noi îl numim «interactive agenda», care este o agendă care pe de-o parte îţi oferă structura după care să te menţii în cadrul sesiunii, dar în egală măsură îţi oferă şi contextul - asta înseamnă că poţi să te ataşezi un tool pentru fiecare element din agendă. Practic, astea sunt integrările multe pe care le avem, pe de-o parte cu produsele celebre precum Miro ş.a.m.d., dar avem şi o serie întreagă de alternative la unele din ele dezvoltate direct de noi“, a explicat Radu Ţintescu, cofondator şi chief product officer în cadrul Sessions.

El a adăugat că, spre exemplu, dacă un utilizator Sessions nu are cont de Miro, Miro fiind probabil cel mai popular smartboard la momentul acesta, el are acces la smartbordul intern dezvoltat de start-up care nu necesită un alt cont pentru a-l putea folosi. „Toate tool-urile astea pot fi ataşate în orice moment la agendă şi în momentul în care trecem la următorul punct din agendă toată lumea are acces la noul context fără să trebuiască să intrăm într-un tab separat, să ne ducem pe Miro ca să ne conectăm şi aşa mai departe. Toată lumea are acces în contextul sesiunii noastre şi asta este partea de pregătire, studioul în care poţi să îţi configurezi exact comportamentul agendei. Agenda în execuţie în timpul sesiunii oferă o experienţă de care putem spune că la momentul ăsta niciun alt produs competitor al nostru nu o poate replica. Şi bineînţeles având în vedere toate datele astea pe care le generăm şi pe care le colectăm din timpul execuţiei avem şi partea de memorie aşa cum o numim noi, care este de fapt data center-ul a tot ceea ce se generează din sesiunile pe care le executăm, având capacitatea de a extrage orice fel de date. Şi mai mult decât atât, în contextul companiilor care au nevoie de follow-up, au nevoie de stream-uri mai lungi de interacţiune, să putem relua o discuţie, o sesiune pe care am lăsat-o, indiferent de natura ei, din punctul în care s-a terminat ea şi asta înseamnă efectiv ca toate datele să mi se aducă înapoi.”

Practic, în jurul clasicei videoconferinţe, Sessions a creat un întreg arsenal de funcţionalităţi şi integrări cu alte aplicaţii folosite pentru eficientizarea activităţiilor, astfel încât un utilizator să nu mai fie nevoit să iasă din platformă pentru a accesa toate instrumentele de care are nevoie într-o întâlnire, sesiune de lucru.

Platforma a fost foarte bine primită pe piaţă, Sessions fiind folosită în prezent de circa 2.400 de companii la nivel global.

„Urmează să lansăm planurile plătite la finalul acestui an, când vom face o nouă lansare de produs. Avem peste 2.000 de companii în portofoliul de clienţi, 2.400 chiar, numărul de utilizatori fiind mult mai mare. Avem foarte puţine companii din România, sub 5%, iar restul sunt de la nivel global - foarte multe din Statele Unite şi din Europa de Vest. Dar extrem de interesant este că avem clienţi şi din Coreea de Sud şi din Japonia, care sunt în general pieţe de early adopters”, a subliniat Radu Negulescu.

Pe termen lung, planurile Sessions sunt foarte ambiţioase, obiectivul fondatorilor fiind de a lista start-up-ul pe o bursă din străinătate, cel mai probabil pe bursa de la New York.

„Vrem să construim o companie care să aibă nu numai un renume, că asta este irelevant, dar să deservească o piaţă foarte mare. Ţintim să ajungem să ne listam pe o bursă, probabil că pe bursa de la New York, dar până atunci probabil că o să mai evolueze lucrurile. Dar ca să poţi să ajungi la o asemenea dimensiune este foarte important să ai alături parteneri strategici, nu doar bani”, a precizat cofondatorul şi CEO-ul Sessions.

„Chiar după succesul cu Product Hunt de anul trecut am intrat într-un proces de fundraising foarte intens. Am vorbit cred că dacă nu mă înşel cu peste o sută de fonduri de investiţii din toată lumea şi într-un final am reuşit să închidem această rundă de finanţare pe care am anunţat-o acum”, a completat el.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR